Zawieszenie Ironman

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Zawieszenie Ironman

Postprzez hassan » 14 cze 2010, 20:38

hej,

jako że montek klapnął mi na jedną stronę znacznie (ładnych parę cm) i coś mi się amory pocą, chyba dojrzałem do wymiany zawiechy. No i tutaj standardowy dylemat :D
tak przeglądałem sobie i biorąc pod uwagę co potrzebuję (amory, sprężyny, drążki) wymyśliłem sobie ironmana. Cena całkiem znośna.
Założenia były takie żeby autko prowadziło się dobrze i po czarnym i w lekkim terenie.
Porównywałem z Dobinsonem - niby sprężyny wychodziły duużo taniej (na korzyść Dobinsona) o tyle drążki to jakaś masakra :o . Zresztą słyszałem że D. jest dosyć twardy :|

Czy szanowni koledzy (bo Pań chyba tu nie mamy :roll: ) mają jakieś uwagi co do w/w wyboru? Jakieś opinie słyszeli, doświadczenia własne mają?
A może coś kombinowanego lepiej wymotać? Dodam że zależy mi na drążkach, bo w tej chwili buja mi się nieco montek i chciałbym to wyelieminować :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 14 cze 2010, 20:49

ja mam TM i jestem mega zadowolony, muszę jeszcze tylko stabilizator zdemontować i zaprezentuje pełny wykrzyż :twisted:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez wojtek1981 » 14 cze 2010, 21:34

ja mam iron man i jestem zadowolony tyle tylko że nie mam drążków w sklepie powiedzieli mi że dopiero jak będzie wyciągarka lub zderzak to zakładać a tak to się nie opłaca .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 17 cze 2010, 21:29

Dziś założyłem amory plus springi +300kg. Wyraźna poprawa trakcji. Monciak stoi wysoko i tylko dociągniecie oryginalnych drążków skrętnych sprawiło trochę problemu bo na fabrycznych ustawieniach były no i śruba dawno klucza nie widziała :D . Może to ewenement i nie chcę negować ,ale górne ucho w tylnym Ironie jest szersze o jakieś 3-4 mm no i mocowanie trzeba rozginać. Poza tym obecnie jest równiusieńkie 1000 mm do krawędzi nadkoli w osi kół, ale to dopiero 150 km po przekładce (60/40 off road/on road) i pewnie siądzie jeszcze. Bierz i nie zastanawiaj się. Polecam chłopaków z Quatro 4x4, szybka dostawa i wszystko od ręki. Cena 1760 za kmpl.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 21 cze 2010, 18:57

pokaż fotke jak teraz wygląda
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 07:55

Postaram się wrzucić fotkę dziś wieczorem ;)
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 08:05

bo z tego co piszesz to stoi jakieś 6 cm wyżej niż mój :shock:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Serg » 22 cze 2010, 09:22

croochy napisał(a):bo z tego co piszesz to stoi jakieś 6 cm wyżej niż mój :shock:

poczekaj az bloto Ci spadnie to pojdzie wyzej ;)
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 09:40

nie no czysty jest :lol:

ale wartości które zostały podane to naprawde duuuuużo, to lift rzedu 5"
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 10:24

Niestety tak jest i czuję lekki niesmak po tył "wyje" jak w nieobciążonym pickupie :? . Przodu nie chcę zaś ciągnąć do góry ponad 40mm bo i tak mam problem z podkręceniem jednej strony. Teraz po przejechanych 400km z tyłu mam 98 cm do dolnej krawędzi błotnika. Powoli siada, ale i tak mnie trochę fakt tak wysokiego postawienia tyłu dziwi, biorąc pod uwagę, że z tyłu mam jeszcze 60l butlę LPG. Tak jak wspomniałem springi są tylko +300kg, czyli te słabsze z Ironmana
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez hassan » 22 cze 2010, 10:47

a możesz podać odległość osi koła od krawędzi błotnika, bo to chyba da w miarę realną wartość.
Jeżeli faktycznie jest jak mówisz to...mi montek zajebiście siadł :( w tej chwili mam do krawędzie błotnika ~89cm, przy oponach 265x75x15 :shock:
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 11:14

ja po lifcie i po przejechaniu troche wyjebów na nowym lifcie mam 93 z tylu na 265/75/16, a wartościa wyjściową u mnie było 86 cm
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 11:16

Po południu zarzucę foty i podam dokładny wymiar od osi auta, albo jak kto woli od mostu do ramy. Hassan 89cm to powiedzmy wartość wyjściowa. Ja na zalecanych springach, nowych, wymienianych na początku kwietnia, po przejechaniu 4500km miałem 91cm, przed wymianą jakieś 85cm. Waliłem mostem o ramę nawet na poprzecznych garbach na czarnym. Po założeniu laci 265/75/16 wciskałem zaledwie dwa palce pomiędzy dolną krawędź błotnika a oponę. Sfrajerowałem się tylko kupując seryjne springi a po dwóch miesiącach znowu Ironmana. BTW mam do opchnięcia komplet sprężyn szwedzkiej produkcji do Montka od 93r :)21 . Jeszcze są na gwarancji :D
Poza tym LTD to nie RS, a o takich tu mówimy z Croochym
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 11:28

Ty masz KM2 w takim rozmiarze jak ja? 265/75/16?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 12:41

Jak najbardziej! :)2
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Jozef » 22 cze 2010, 15:58

A te sprezyny to sa +300kg na 1 sztuke czy na jedna pare? :-)
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r
Jozef
 
Posty: 72
Dołączył(a): 04 lip 2009, 14:21

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 18:58

Jozef! Na tylną oś ;) .

dla potomnych:
Obrazek
tak było......
tak jest:
Obrazek

a to pilot (130cm) i pomocnik mechanika (120cm) :)21, tak dla wyobrażenia:
Obrazek

Tak to wygląda.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 19:19

a co Ci tak prześwituje z tyłu?

liftu budy nie masz?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 22 cze 2010, 21:47

Tylko zawiecha. Buda leży na oryginalnych zamocowaniach. Może gdzieś tam światełko przemyka przez tylni zderzak, bo mnie w lesie z tyłu drzewo zaatakowało,a drugie w zmasowanym ataku kuferka na zapas pozbawiło :)21
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 22 cze 2010, 22:56

jakby nie było stoi raczej wyżej niż mój
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Wieża30 » 23 cze 2010, 12:00

mój stoi jeszcze wyżejtesz zawieszenie mam tak podniesione i oponki 255/85 R16 czyli deko węższe ale dużo wyższe .
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez skiczu » 23 cze 2010, 21:46

Mój też stoi wyżej i jest o 4 cm dłuższy :)21 ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Wieża30 » 23 cze 2010, 23:04

ty ! daj zdjęcie :shock:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 24 cze 2010, 10:17

Nie no! nie przy śniadaniu! z takimi fotkami to na zbiornik :)21
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez skiczu » 27 cze 2010, 21:00

:)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości