Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:08

nie możliwe żeby z tym były interwały regulacji co 20tyś , trzeba to sprawdzić w manuału...
po zatym większość płytek można podmienić miejscami , ale nie ulega watpliwosci ze jakiś zapas by się przydał .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:15

płytki w 3,5 są jakiegoś typowego wymiaru?

Chyba interwał zaworów 6ve1 jest coś bliżej 40-50 tys km. JAk z gazem to wiadomo.

Mcgiver robisz ten kompresor? Wtryski zostawiasz z 3,5? A czy wtryski z 3,5 pasują do 3.2?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:17

Jake napisał(a):Stalowej Woli? Serio? Nie wiedzialem, ze podkarpacie ma lepszych szlifierzy niz Ślask. Ale jak cos to moge Ci ten wał zabrac jak bede u Cb i zawiezc do STW, bo bede tam wracac jeszcze na jakis czas po wizycie na Śląsku.

no niestety na to wskazuje doswiadczenie mojego szlifierza, w najbliższej okolicy nikt nie robi takich rzeczy ,jak napawanie i prostowanie wału w v6 z tzw kopniętym czopem .
Wspólne czopy dla dwóch przeciwległych cylindrów są prostsze do obróbki , ale taki między którymi jest jeszcze przeciwwaga to już trudniejszy temat.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:19

Co 100 000km.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1009
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:24

no Qentil chyba jest najblizej prawdy bo jeżdzi takim sprzetem wiec teoretycznie powinien być na bieżąco :)2 .
Legend co do zamiennosci wtryskiwaczy to jutro sprawdzę , a co do tego czy pod kompresor zostawię , to temat wygląda tak że fabryczne mają pewnie z 15-20 % zapasu i mozna by tyle je przeciążyć cisnieniem lub czasem , ale narazie jeszcze nie jestem tak daleko z projektem żeby myśleć nad tematem jaki kompresor i jakie wtryski 8-)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:27

quentil ma rację - 100 tys km lub 60 tys mil. Sprawdziłem w manualu.

no i pytanie czy w 3,5 są inne wtryski względem przepustowości niż w 3.2.

jesteś w stanie potwierdzić, że 3.2 fabrycznie ma kute korbowody?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:32

Legend napisał(a):quentil ma rację - 100 tys km lub 60 tys mil. Sprawdziłem w manualu.

no i pytanie czy w 3,5 są inne wtryski względem przepustowości niż w 3.2.

jesteś w stanie potwierdzić, że 3.2 fabrycznie ma kute korbowody?


rod forged szukaj w tej rozpisce :)2 w dodatku z natryskiem na denka tłoka :)2

viewtopic.php?f=4&t=8041&p=43962&hilit=rod+forged#p43962
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:41

U mnie (98r.) wtryski to DELPHI 25166922, w google z tym samym numerem wyskakują również do 3.2 DOHC.
Zestaw kompresora Alpina dmuchał ok. 0.3 bar - spełniając normy emisji, czyli seryjny komp i wtryski wyrabiały przy takim doładowaniu.

Ile docelowo chcesz dmuchnąć / lub w jaką moc celujesz mcgiver?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1009
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:42

o dzieki :)

Jęczący kompresor pod maską monterey'a byłby ciekawy :)

Miałem jeepa 6,2 supercharged i wszyscy mówii, ze to jęczy, wyje i niefajne na dłuższą metę a mi się to akurat podobało.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 00:43

Quentil napisał(a):U mnie (98r.) wtryski to DELPHI 25166922, w google z tym samym numerem wyskakują również do 3.2 DOHC.
Zestaw kompresora Alpina dmuchał ok. 0.3 bar - spełniając normy emisji, czyli seryjny komp i wtryski wyrabiały przy takim doładowaniu.

Ile docelowo chcesz dmuchnąć / lub w jaką moc celujesz mcgiver?


a są jakieś bliższe dane na temat tego dedykowanego zestawu alpine? Ile dawało momentu i KM?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 00:51

Ok 40 KM i 70Nm, tyle broszurka. W rzeczywistości pewnie ciut mniej, ale zawsze coś :roll:
Zrobili zestaw street legal, a nie jakieś monstrum. Dla mnie byłoby bardzo OK
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1009
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 00:57

ten kompresor w 6vd1 dawał chyba coś 40km jak dobrze kojarzę , jest gdzieś temat na forum trzeba znależć,
co do mojego projektu , to myslę że wkładając hargera do 6ve1 które seryjnie ma 215 , wypadało by celować tak na luzaka w +20% minimum , ale myslę że na razie nie a co bić piany , bo nie chciałbym zostać z planem , jak już nieraz ... :lol: pierw trzeba wyremontować silnik , i ogarnąć resztę , a pozniej mody :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 01:07

oby Ci rozpędu nie brakło na ten supercharger po ty remoncie.

mogę przetrzeć szlaki jak mi ktoś wskaże, który warsztat to zrobi ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 01:14

Legend napisał(a):oby Ci rozpędu nie brakło na ten supercharger po ty remoncie.

mogę przetrzeć szlaki jak mi ktoś wskaże, który warsztat to zrobi ;-)

no tez bym sobie zyczył z tym rozpedem bo roboty mam w chu..
jak Cie stać postawić auto do warsztatu to szukaj na turbobmw , ale ja sobie to zrobię sam po swojemu , co nie znaczy że nie skorzystam z rozwiązań w istniejacych projektach.
Oni generalnie tam turbują beemki , ale myslę że isuzu też by ktoś umęczył. szukaj kolesia k64 z Rybnika lub turbolamika z Imielinia , jak się nie chycą to moze kogoś polecą.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 01:16

jak skończe ramę i pozostaną chęci to spróbuję.

Zobaczymy co na to skrzynie 4l30e :D
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 01:17

Legend napisał(a):jak skończe ramę i pozostaną chęci to spróbuję.

Zobaczymy co na to skrzynie 4l30e :D

to jest ten słaby automat ? to raczej szukaj nowego :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 01:33

Alpina wytrzymują i na czarnym i w terenie.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1009
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 02:06

Jakiś czas tak. Ale wez pod uwage, ze 25 letnia 4L-30 czasami nie wytrzymuje nawet 177KM 3.2 SOHC na czarnym XD
Wrzucajac stand alone mozna by spiąc to z automatem Aisina AW 30-40LS - ten zestaw ma racje bytu nawet z kompresorem i nie tylko na czarnym.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 17 wrz 2021, 02:18

Kwestia dbania przez poprzedników, a następnie szczęścia. W terenówce zaś zawsze fajnie mieć przewymiarowane podzespoły, więc jeśli da się zmodzić swapa na mocniejszą skrzynie to temat jest wart zachodu :)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1009
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 03:38

Quentil napisał(a):Kwestia dbania przez poprzedników, a następnie szczęścia. W terenówce zaś zawsze fajnie mieć przewymiarowane podzespoły, więc jeśli da się zmodzić swapa na mocniejszą skrzynie to temat jest wart zachodu :)2

Od strony mechanicznej - nie ma praktycznie zadnych przeszków. Problemem jest fakt, ze nie istnieje fabryczny sterownik ktory ogarnia 6VD1/6VE1 razem z AW30-40LS. Wiec jest sie skazanym na customowy sterownik skrzyni.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 07:42

o widzę, że ta skrzynka szła do Axioma, Volvo... no zaczyna robić się ciekawie :) Choć jeśłi skrzynia z płaskiego to jest problem bo kończy się tam gdzie powinien być dokręcony reduktor.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 09:01

kompletnie nie siedzę w automatach , ale czy nie da się przełożyć sterowania z tej słabszej skrzyni do tej mocniejszej??
rozumiem że tam jest tylko kwestia podniesienia obrotów by były pod benzynę zamiast pod ON czy temat jest bardziej złożony ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2549
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 10:51

wydaje mi się, że ten automat jest do benzyn własnie skoro jest fabrycznie w axiomie, ciekawe czy ecu z axioma zadziałałby w montereyowym 6ve1
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 11:06

To sa skrzynie dwoch roznych producentow. GM i Aisin. Calkiem inne sterowniki i inny sposob zmiany biegow. Sa zupelnie niekompatybilne. Ba! Nawet 4L30 jest kilka odmian (w zaleznosci od rocznika) i wystepuje dwa rodzaje sterownika ktore nie sa zamiennie kompatybilne.
Swap z Axioma ma sens, ale musialby to byc swap razem z wiazka i elektryka calego silnika, bo ECU Axioma nie obsluzy naszego silnika. Btw. Czy Axiom z 04 nie ma juz GDI czyli bezposredniego wtrysku?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 11:38

ma, bo z końca produkcji były wersje coś pod 260km
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron