przez Jozef » 13 kwi 2010, 22:49
Nie wiem zbyt wiele o skrzyniach do Isuzu ale mialem do czynienia osobiscie ze zmiana,(przypadkowa) skrzyni biegow w peugeocie benzyniaku na skrzynie od peugeota diesla o tej samej pojemnosci, a efekt byl taki ze po ok. 2 tys. km. podczas ruszania na swiatlach cos walnelo stuknelo i poszla kaluza oleju.
Jak sie okazalo, to nie wytrzymala przekladnia glowna i uklad satelitarny dyfra , wszystko poszlo w drobny mak lacznie z obudowa skrzyni.
Zanim nastapila awaria to dalo sie wyczuc ze autko bylo troszke wolniejsze na poszczegolnych biegach co dawalo wiecej mocy podczas przyspieszania, ale moc silnika benzynowego i jego mozliwosci przyspieszania przy przelozeniach przeznaczonych dla diesla okazala sie za duza i skutki byly jak opisalem wyzej.
Z kazda zmiana skrzyni radzilbym uwazac , a przynajmniej sprawdzic lub przeliczyc moce na poszczegolnych przelozeniach aby nie miec niespodzianki takiej jak opisalem.
Nadmienie jeszcze abys nie sugerowal sie tym ze to co chcesz zrobic to bedzie odwrotna sytuacja , tzn szybsza skrzynia i wolniejszy silnik. to moze byc mylace bo w twoim przypadku gdy zamienisz silnik np. na diesla to moga wysiadac zebatki na choince, lub walek sprzeglowy.
Isuzu Trooper jedynka 89 r. Nissan Patrol 2.8 tdi 2000r