Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 11:59

Ano wlasnie, to musialbys w zasadzie caly silnik przerzucic zeby to zagralo na fabrycznym sterowniku z ta skrzynia. Albo sama skrzynia i stand alone TCU.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 13:25

czy ktoś lata w poblizu warsztatu Lolka w Krakowie ?
od kilku dni rozmawiam z nim na temat korby i tłoka 6ve1 , miał poszukać bo twierdzi że ma kilka , ale nie mogę się do niego dodzwonić dzisiaj...było by super jakby tam ktoś podjechał jak nie ma daleko. .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 14:27

Bede u niego w poniedzialek.
Ostatnio mial dwa silniki 3.5 rozebrane w czesciach wiec duza szansa ze faktycznie ma kilka wolnych korb i tlokow.
Na Slasku bede w srode. Juz na 100%.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 17:42

dobra Jake, Rozmawiałem z nim wczoraj i stwierdził ze napewno coś tam ma ale nie miał czasu szukać ,ale dziś to ogarnie , zadzwoniłem do niego rano i powiedział : ok idę szukać i zadzwonię ,
Nie odezwał się i nie odpowiada na telefony i smsy.
interesuje mnie sprawna korba ze stopką o tym samym numerze na korbie i stopce i ze sprawnym tłokiem najlepiej z tolerancją B,
Jak będziesz u niego i będziesz miał wątpliwości co i jak to dzwoń , co do ceny to coś wstepnie mówił o stówce, ale jak bedzie ok to nawet mogę dać więcej, jak bedziesz miał to w ręce to zrób oględziny tłoka i miejsca na panewkę , jesli będą na niej ory panewki to zdemontuj je i sprawdż czy się odbiły na korbie i stopce znaki z rewersów panewek , to na 99% znaczy że korba i stopka jest ok.
dziś odebrałem blok z honowania https://photos.app.goo.gl/1yTUP4EtziCXExVx9 w poniedziałek zawożę na zabielenie płaszczyzn pod uszczelki i muszę ogarnąć wysyłkę wału tylko że pierw muszę dograć szczegóły z wykonawcą.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 22:08

o jakie to lolkowe....

ja tam kiedyś robiłem dwa auta w teren, kiedyś umówiłem się na odbiór niby zrobionego auta. Mimo, że była godzina odbioru i mmimo, że zostawiłem tam spory hajs to loluś był zajęty linką w jakiejś renówce za parę pln. Nasze drogi szczęśliwie się rozeszły - nie polecam robić, brać części. whatever.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 18 wrz 2021, 00:57

Legend ,rózne w życiu są sytuacje , też bym mógł wiele opowiedzieć i żółci wyrzucić z siebie na rózne sytuacje , które mnie dotknęły w rożnych tematach mechanicznych i usługowych ..:evil: :roll: , ale daj spokój :lol: , nie bądźmy zgorzkniali, nie znam Lolka , na razie wiem że potrzebuję coś co on ma , i mam nadzieję że finał będzie ok :)2 :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 18 wrz 2021, 06:04

Ok. Spoko. Ogarne :)2
Mam dla Ciebie spakowane graty - wycieraczki, ogranicznik duzych drzwi bagaznika i te plastiowe zatrzaski do listew dachowych. Do tego jeszcze ta korba od Lolka i chyba mamy komplet tego co obiecalem. Chetnie odbiore od Cb te podstawe fotela co oferowales. No i moze zabrac Ci wał korbowy do Stalowej Woli, jesli chcesz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 19 wrz 2021, 00:47

Jake napisał(a):Ok. Spoko. Ogarne :)2
Mam dla Ciebie spakowane graty - wycieraczki, ogranicznik duzych drzwi bagaznika i te plastiowe zatrzaski do listew dachowych. Do tego jeszcze ta korba od Lolka i chyba mamy komplet tego co obiecalem. Chetnie odbiore od Cb te podstawe fotela co oferowales. No i moze zabrac Ci wał korbowy do Stalowej Woli, jesli chcesz.

no ok chyba wszystko tak jak piszesz :)2 .
Dolna konstrukcja fotela jest Twoja , i tak juz leżała na kupce do wywiezienia , więc trochę przyrdzewiała , ale do ogarnięcia.
co do wału to w poniedziałek rano dogadam temat z właścicielem firmy ze stalowej woli i albo wał wyslę albo weżmiesz go po drodze , chodzi o tą firmę
http://www.autopukalak.pl/8/kontakt jak się uda to ogarnać to masz u mnie flaszkę bimbru za zaangażowanie :)2 :)21
jeśli operacja z wałem się uda , to następny temat do ogarnięcia to będą głowice .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 23 wrz 2021, 21:36

powoli powstaje silnik z prochu.
ostatnio były wykonane pomiary cylindrów i honowanie , dziś przywiozłem blok z planowania powierzchni pod nowe uszczelki , wzięli na obu płaszczyznach po 0,08mm.
Wczoraj odwiedził mnie Jake i po drodze wziął mi wał korbowy do remontu do Stalowej Woli. Mam nadzieję że go nie sprzeda gdzieś po drodze :lol:
stary stojak na silnik zajęty , więc musiałem uspawać nowy , jeszcze nie jest skończony , ale to tylko kwestia czasu :)2

oczywiście jakieś blink, blik musiało być , nie mogłem się powstrzymać :lol:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 11 paź 2021, 17:51

dojechał dziś wał po reanimacji , wykonany na nominał .
teraz trzeba zawieżć cały zestaw korbowo-tłokowy do szlifierza , co by , naprawił jeden korbowód i wszystko posprawdzał i spasował

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek


może się uda w tym tygodniu skompletować nowe panewki
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 21:46

w ostatnich dniach dojechało jeszcze troche fantów od poprzedniego właściciela samochodu ,za co wielkie dzięki Jarek :)2 :D .
poza kilkoma brakami ,jest prawie cały komplet nowych uszczelek , jak i rurki z magistrali wodnej :)2 , których ostatnio bezskutecznie szukałem w sieci :o


Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 22:12

Elegancko, coraz wiece fantów nazbierałeś, mozna powoli przymierzac sie do skladania.
Z ciekawosci jesli to nie tajemnica - duzo Cie za ten wał policzyli?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 22:31

koszt był mniejszy niż wcześniej zakładano , ponieważ wcześniej liczono kompletną obróbkę wału.
generalnie pierwsza korba została napawana i obrobiona na nominał , cały wał jest odkrzaczony i wszystkie czopy są wypolerowane , znajdę czas to wrzucę fotki dla porównania wału przed i po obróbce.
wał jest zrobiony na nominał i .....to nie daje spokoju mojemu szlifierzowi , który zawsze mi robi obróbkę w moich motorach (rozmawiałem z nim po odbiorze wału telefonicznie, on mi polecił Pukalaka ) , bo o ile korby można było zostawić na nominale , to główne teoretycznie powinny się klasyfikować na pierwszy szlif z racji tego że wał był krzywy o 0,2mm....
Na razie nie dotarłem do mojego fachmana z gratami bo mam ważniejsze sprawy na głowie :roll: , ale może jutro mi się uda ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:12

Hmmm. Ale były robione pomiary czujnikiem zegarowym na wszystkich czopach? Jest równo czy widac ten odchył zwiazany ze wspomniana krzywizna walu?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 23:21

Jake napisał(a):Hmmm. Ale były robione pomiary czujnikiem zegarowym na wszystkich czopach? Jest równo czy widac ten odchył zwiazany ze wspomniana krzywizna walu?

mam czujnik zegarowy chyba Mitutoyo , z magnetycznym statywem i czasami mi się przydaje np do kontroli tarcz , itd , ale nie będę sobie zaprzątał głowy pomiarami wału korbowego , bo takie sprawy oddaję fachmanom którym za to płacę i którzy żyją z takiej pracy i mają całkiem niezłą opinię ,więc wydaje mi się że takie pytania są zbyteczne :)21 , bo nie wnikam co mierzą , ma być dobrze :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:24

Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 23:28

Jake napisał(a):Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.

idż zapytaj fachmana czy używa czujnika zegarowego i muzgu przy obróbce wału , to Ci powie żebyś sobie sam ten wał naprawił , i cię wyjebie z warsztatu :)21 :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:32

mcgiver napisał(a):
Jake napisał(a):Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.

idż zapytaj fachmana czy używa czujnika zegarowego i muzgu przy obróbce wału , to Ci powie żebyś sobie sam ten wał naprawił , i cię wyjebie z warsztatu :)21 :lol:

...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 14 paź 2021, 00:24

heheh, dziwny ten Twój ostatni wpis Jake.
troche mnie to zmotywowało i zrobiłem sobie stanowisko pomiarowe z kawałka blachy , i dwóch podpór wału.
Mimo że mam krótką igłę pomiarową i nie mam przedłużki to jakoś sobie poradziłem i normalnie jest szok , bicie czopa głównego drugiego i trzeciego nie przekracza jednej setki i raczej mieści się w 0,005 mm.
nie mam mikrometru żeby pomierzyć fi ale bicia nie stwierdziłem :)2
tak że na razie to wielki szacun dla Pukalaka że tak wyciagnoł wał .
na dowód filmik pod spodem
https://photos.app.goo.gl/J7HDyn26sC6aVrig9
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 19 paź 2021, 23:26

Wał pojechał w czwartek na pomiary do mojego szlifierza i okazało się ,że korbowe są ok, ale główne dla świętego spokoju wypadało by zrobić szlif.... :roll: .
trochę mnie to rozjebało , bo sam mi polecił wykonawcę reanimacji wału ....żeby nie psuć krwi , przełknąłem to bo kwota szlifu głównych mnie nie odrzuciła , ale pozostał niesmak...
w tym tygodniu wał ma być gotowy i mam odebrać go razem z kompletem nowych panewek.
z dobrych informacji to , udało mi się wreszcie ustrugać do końca stojak na silnik więc blok dziś zawisnął na nim :)2 .

pod linkiem fotki
https://photos.app.goo.gl/bReuwGG66PU7rLhS6
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 20 paź 2021, 00:40

Nie zebym sie dop....czepiał niepotrzebnie. Ale czy to znaczy ze robota wału u Pukalaka była bez sensu? Skoro i tak szlifujesz na 1 podwymiar? Czyli spartolili sprawe...

A stojaczek elegancki, niejeden gotowy chiński stojak sie przy tym chowa.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 20 paź 2021, 01:18

Jake napisał(a):Nie zebym sie dop....czepiał niepotrzebnie. Ale czy to znaczy ze robota wału u Pukalaka była bez sensu? Skoro i tak szlifujesz na 1 podwymiar? Czyli spartolili sprawe...

A stojaczek elegancki, niejeden gotowy chiński stojak sie przy tym chowa.

:lol: nie no spoko , to nie jest żadne czepianie się :)2 ,
już wyjaśniam ; jakby nie to że pierwsza panewka korbowa łącznie z korbowodem zeżarły pierwszy czop korbowy ponad 1mm średnicy , co również poskutkowało wykrzywieniem całego wału , to mój szlifierz by temat ogarnoł sam.
Niestety nie ma sprzetu do napawania czopów i nie prostuje wałów , ale faktycznie mówił mi ,że prawdopodobnie Pukalakowi nie uda się wału wyprostować na tyle żeby nie trzeba było robić szlifu głównych czopów.
Dostałem namiar na Pukalaka od niego i temat dogadywałem z Pukalakiem sam , i uzgodniłem z nim że ma zrobić z walem wszystko co konieczne by przywrócić go do maxymalnie idealnego stanu . Nie mogę powiedzieć że Pukalak spartolił temat , bo w kwesti napawania i odbudowy czopa korbowego oraz wyprostowania wału jest ok, natomiast faktycznie powinien jeszcze ten szlif na głównych zrobić. Generalnie remont wału miał kosztować u Pukalaka max 1200zł na stan perfekt , końcowo zawołał sobie mniej , ale robotę musiał skończyć mój szlifierz i koszty wyszły finalnie podobne , ale z niepotrzebnymi niedomówieniami...
Jestem pewny ,że ostatecznie wał będzie w kondycji nie pozostawiającej wątpliwosci że ma jakieś ułomności w porównaniu do fabryki , ponieważ mimo wszystko w zwiazku z wieloletnią współpracą mam zaufanie do tego gościa.
a co do stojaka , to żadna chińszczyzna nie wchodzi w grę , ponieważ wiem że takie coś sobie zawsze wykonam sam , niewielkim kosztem , bo wiekszość to materiały z odzysku :)2
profile , kółka i reszta elementów wszystko z odpadów i z rozbiórki maszyn znalezione w gratach w firmie z którą ściśle współpracuję od 20 lat i dla której wykonuję usługi. do tego ze 2 godziny roboty się uzbierało do kupy i resztka farby z puszki którą już uważałem za wyschnietą i miałem wywalić do złomu. Faktycznie to tylko zapłaciłem dziś 20zł za płaskownik 40x10 do połączenia kołowrotka z blokiem :)2 rurki nierdzewne miedzy kolowrotkiem a blokiem to odpady które zostały mi wczoraj po modernizacji dwóch maszyn na chutchinsonie
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 22 paź 2021, 22:51

coś się dzieje :)2
wał odebrany ze szlifu czopów głównych na pierwszy nadwymiar.
Korba zreanimowana, prawdopodobnie zostało zdjęte z długości około 0,2mm , (okaże się jak powkładam tłoki)
tłoki wyczyszczone i doprowadzone do stanu używalności po kilku latach leżenia w warunkach niezbyt im sprzyjających , zostało wywiercenie dodatkowych drenów i powiększenie istniejących.
szczerze jak patrzę na róznicę tłoków starej v-ki i nowej to chętnie zaaplikował bym tam te starsze tłoki , ze wzgledu na masywność , szerszy pierścień olejowy i seryjnie więcej drenów olejowych , ale niestety oddzielenie korb od tłoków jest problemem, który w przyszłości może się zemścić , po zatym tłoki jednak mają większą róznicę wymiaru KH niż wcześniej mi się wydawało więc dzwigło by czapkę :roll: , chyba żeby dopasować 2mm krótsze korby , no ale nie chce mi się kombinować i pakować znów kasy w fanaberie :lol: .
Wał jest już na swoim miejscu , na razie go nie zamykam podporami bo nie mam jeszcze panewek oporowych, po zatym muszę znależć manuala z momentami dokręcania srub , zresztą trzeba by sprawdzić czy sruby się nadają do ponownego wykorzystania wg procedury , ale podejrzewam że skręcę na starych śrubach jak poprzednią v-ke (60 tyś już stuknęło od remontu , zaraz będzie trzeba mysleć o rozrządzie , tak ze chyba dają rady :)21 ) , choć tu się warto zastanowić skoro miałby wpaść jakiś ....charger 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 22 paź 2021, 23:08

Główne podpory
Kod: Zaznacz cały
Torque : 39 N·m (4.0 Kg·m/29 lb ft)

Stopki korb:
Kod: Zaznacz cały
Torque : 54 N·m (5.5 Kg·m/40 lb ft)
Załączniki
Cranks.png
Cranks.png (91.29 KiB) Przeglądane 15632 razy
Mains.png
Mains.png (101.81 KiB) Przeglądane 15632 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 22 paź 2021, 23:25

no dzieki Jake , po cichu liczyłem że znajdziesz :)2 , ale i tak muszę zassać cały manual.
pisze żeby nie smarować olejem tylnej ściany panewek , a ja posmarowałem , przy 6vd1 chyba też tak było...
oprócz oil galery jeszcze są sruby podpór z zewnątrz bloku
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2515
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości