Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez gompka » 21 kwi 2021, 09:46

Cześć!
Łajza ma taką przypadłość:
Przy rozruchu ciśnienie oleju 4kg/cm2
Podczas rozgrzewania silnika stopniowo maleje, aż do 0,0001 na ciepłym silniku i wolnych obrotach. Przy dodaniu gazu lekko podnosi się wskazówka, tak do 0,5-1kg/cm2.
Co tam się wyprawia?
Jak bardzo mam się bać i co może być przyczyną?
Olej wymieniony razem z silnikiem jakieś 500km temu. Poziom oleju wysoki.
Jeździć nie umiem, ale lubię ;-)
Avatar użytkownika
gompka
 
Posty: 81
Dołączył(a): 15 paź 2018, 11:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez Jake » 21 kwi 2021, 12:51

Kontrolka cisnienia sie zaswieca?
Wartosci podajesz arbitralnie na podstawie wskazowki i kreseczek na desce czy podlaczales mechaniczny manometr pod magistrale?
Obstawialbym w kolejnosci:
-malo oleju
-czujnik
-zegar
-pompa oleju
-panewki.

To, ze zaraz po rozruchu jest wyzsze cisnienie, a potem jak sie olej rozgrzeje spada to normalne, ale nie powinno spadac do zera.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez gompka » 21 kwi 2021, 12:57

Właśnie w tej sprawie dziś dzwoniłem do Ciebie.
Tylko na podstawie wskazówki z zegarów.
Lampka oleju się nie świeci, nawet nie żarzy.
Pogadamy popołudniu, ok? Zadzwoń, jak będziesz wolny
Jeździć nie umiem, ale lubię ;-)
Avatar użytkownika
gompka
 
Posty: 81
Dołączył(a): 15 paź 2018, 11:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez Jake » 21 kwi 2021, 17:04

Nie mam nic przeciwko zeby pogadac, ale mysle ze lepiej jednak pisac na forum. Ja tez czasami pracuje, a po pracy czasem odpoczywam :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez gompka » 30 kwi 2021, 15:03

sprawdziłem manometrem i wynik:
Start na zimno: 4,5-5bar
rozgrzany wolne obroty: ca 1bar
rozgrzany podczas jazdy: ca. 2bar
Jeździć nie umiem, ale lubię ;-)
Avatar użytkownika
gompka
 
Posty: 81
Dołączył(a): 15 paź 2018, 11:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez mcgiver » 02 maja 2021, 17:53

a co tam za silnik bo nie napisałeś ?
ja mam takie dane ale to dotyczy 3,2
viewtopic.php?f=4&t=7374&hilit=ci%C5%9Bnienie+oleju&start=75#p56081
musisz sobie przeliczyć , albo trzeba sprawdzić w manualu
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2548
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez Jake » 02 maja 2021, 18:03

Gompka ma 3.1. Już wysyłałem mu prawidłowe parametry ciśnienia oleju z manuala. Jest za mało. Powinno być 2.5-3.5bar na wolnych obrotach na ciepłym silniku.
Tu tabelka:
Załączniki
4JG2 Oil Pump.png
4JG2 Oil Pump.png (139.03 KiB) Przeglądane 8743 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez mcgiver » 02 maja 2021, 18:25

jesteś pewny że takie duże ciśnienie ma być na wolnych obrotach? to co podałeś to by sie zgadzało w 3,2 ale przy 3200rpm a na wolnych około 0,7bar
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2548
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez Jake » 02 maja 2021, 19:10

U mnie wskazówka nie spada poniżej 1/3 skali przy rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.
Przy normalnej jezdzie i predkosci obrotowej rzedu 2000rpm cisnienie siega polowy skali. Na zimnym silniku jest nieco wieksze.
Jałowe na ciepłym:
Idle.jpg
Idle.jpg (33.63 KiB) Przeglądane 8743 razy

Przy 150km/h na autostradzie na ciepłym:
Vmax.jpg
Vmax.jpg (54.76 KiB) Przeglądane 8743 razy


6 na skali (x100kPa) to 600kPa czyli 6 bar
15 na skali (x100kPa) to 1500kPa czyli 15 bar

Modele ze starą deską mają inny czujnik ciśnienia i zegar wyskalowany w kg/cm^2
8 na skali (kg/cm^2) to 7.85 bar
2 na skali (kg/cm^2) to 1.96 bar
W tym wypadku wskazówka powinna byc bliżej wartości maksymalnej, dla takiego samego ciśnienia.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez gompka » 03 maja 2021, 19:58

Łajza ma 3.1td, jakieś 800km po przeszczepie od nieznanego dawcy.
No dobrze, wiem już, że łajza ma zbyt niskie ciśnienie.
Jakie kroki podjąć?
Zdjąć miskę i sprawdzić stan smoka, panewek i ew. pompy oleju? Chociaż nie wiem, jak to ostatnie sprawdzić, więc oddaję się Waszym podpowiedziom.
Jeździć nie umiem, ale lubię ;-)
Avatar użytkownika
gompka
 
Posty: 81
Dołączył(a): 15 paź 2018, 11:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez mcgiver » 07 maja 2021, 00:17

gompka napisał(a):Łajza ma 3.1td, jakieś 800km po przeszczepie od nieznanego dawcy.
No dobrze, wiem już, że łajza ma zbyt niskie ciśnienie.
Jakie kroki podjąć?
Zdjąć miskę i sprawdzić stan smoka, panewek i ew. pompy oleju? Chociaż nie wiem, jak to ostatnie sprawdzić, więc oddaję się Waszym podpowiedziom.

własnie dla tego zawsze jestem zwolennikiem remontu zamiast swapa z niewiadomego żródła :)3 , dla mnie jedyna słuszna droga to kupno zajechanego silnika za czapkę sliwek i zrobienie go od A do Z i podmiana w aucie.
nie wiem na jakim oleju jeżdzisz , i jaki ma przebieg , ale weryfikacja oleju to w tym momencie chyba najmniej inwazyjne i najmniej kosztowny aspekt. zweryfikuj na jaki olej możesz wymienić to co masz w aucie żeby przy temperaturze nie zamieniał się w rozrzedzony lakier...
co do panewek to nie wiem jakie masz w tym doświadczenie , ale to nie jest takie proste, zresztą weryfikacja pompy to na aucie chyba raczej ciężko zdiagnozować , w manualu napewno jest procedura i wymiary do zweryfikowania szczelinomierzem , 3,1 to nie moja bajka ;) , nawet nie wiem jaki tam jest dostęp do zdjęcia miski.
smok może być pęknięty , uszczelka uszkodzona co generuje ciagniecie powietrza , ewentualnie przytkany syfem, NP PRZEZ NADMIAR SILIKONU PRZY WYMIANIE USZCZELEK :roll: ,lub blachą miski po jakimś zdarzeniu z pieńkiem , korzeniem itd , rózne rzeczy się zdarzają , ale tu już trzeba się trochę napocić żeby to ogarnąć.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2548
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Ciśnienie oleju i jego brak na rozgrzanym silniku

Postprzez Jake » 07 maja 2021, 10:21

Gompka ma 10W40, wiec standardowy dla tego silnika i naszego klimatu. Przebieg silnika kupionego na palecie z nieznanego zrodla to chyba zawsze jest do negocjacji xD

Kupno drugiego silnika w rokujacym stanie jest dobrym pomyslem, ale jesli stary juz jest martwy i auto nie jezdzi to rownie dobrze mozna po prostu remontowac swoj. Remont jest zawsze lepsza opcja niz swap. ale zwykle o rzad wielkosci bardziej kosztowna.
4JG2 ma dzielona miske, dolna dolna mala stalowa ktora mozna relatywnie latwo zdjac i duza aluminiowa ktorej demontaz jest masakryczny, i praktycznie niewykonalny bez zdjecia a przynajmniej opuszczenia przedniego mostu. Montaz z wklejeniem polskiezycow tak by sie nie podwinely, nie przesunely i nie spadly to juz w ogole kaszana.
Ale o ile pamiec mnie nie myli, to smok i pompe olejowa wyjmuje sie bez zrzucania duzej/gornej miski, wiec nie ma dramatu. Duuzo gorzej z ewentualnym demontazem panewek bez wyciagania silnika. Ale to juz moim zdaniem byloby calkiem bez sensu. Szybciej wyjac silnik, poza tym bez demontazu walu mozna sprawdzic tylko korbowodowe, a glownych nie.

---------
EDIT:
Tu instrukcja jak pomierzyc pompe olejowa:
Załączniki
4JG2 Oil Pump.png
4JG2 Oil Pump.png (198.9 KiB) Przeglądane 8485 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości