Strona 3 z 4

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 27 maja 2020, 21:43
przez Quentil
Odpowiedź, że nie korzystamy w ogóle, Ciebie usatysfakcjonuje?
Ewentualna odpowiedź z bramki B: GM Tech 2 - ale ceny ma dość spore.
O możliwości wymigania błędów wiesz? Było na forum, może do Rodeo też zadziała.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 27 maja 2020, 21:51
przez pocieszny
z żadnych ;) w isuzu jest TECH i w starszych nie działa... znaczy działa błędy ABS se można poczytać :)21

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 29 maja 2020, 08:24
przez Dibolec
z tym sprawdzaniem na kontrolkę to muszę sprawdzić w sercówce,ale z drugiej strony to nie ta epoka za parę zł można kupić chińczyka którym można się poratować ;)

śmieszna sprawa wyszła z korkami wałków rozrządu dostępne tylko w USA uszczelniacze można jeszcze dostać w pl

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 29 maja 2020, 10:28
przez mcgiver
Dibolec napisał(a):z tym sprawdzaniem na kontrolkę to muszę sprawdzić w sercówce,ale z drugiej strony to nie ta epoka za parę zł można kupić chińczyka którym można się poratować ;)

śmieszna sprawa wyszła z korkami wałków rozrządu dostępne tylko w USA uszczelniacze można jeszcze dostać w pl

Co to za chińczyk i jakie ma możliwości?
Co masz z korkami wałków ? Mogę oddać moje stare za browara , nie mają żadnych uszkodzeń ; usuwałem je przy remoncie tylko dlatego bo w gasket set miałem nowe viewtopic.php?f=4&t=7374&start=125#p56694

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 30 maja 2020, 09:59
przez Dibolec
zamówiłem już nowe w USA wczoraj mi kuzynka wysłała już poczekam 2 tygodnie na list ale dzięki , co do chińczyka to elm327 z możliwość tej kosteczki wbrew pozorom jest trochę odczyt i kasowanie błędów i do tego można czytać parametry z czujników jakie są w samochodzie , a wracając do korków to jakaś paranoja że nie można ich dostać w pl

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 30 maja 2020, 10:07
przez Legend
a ten ELM pokazuje odczyt z czujnika temperatury oleju w skrzyni?

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 30 maja 2020, 13:24
przez Dibolec
tego nie wiem mój program takich rzeczy nie ma :) inne interfacey i droższe modele na pewno są bardziej rozbudowane ale i tak jestem pełen podziwu gdyż autocom ani delphi nie poradziły sobie z Rodeo

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 30 maja 2020, 23:12
przez Legend
jesteś pewien, że tego tam nie ma?
ważne to dla mnie bo pozwoliłoby mi samemu zmienić olej w automacie - zgodnie z manualem.
dobry chińczyk nie jest zły. Pamiętam jak kiedyś kupiłem wielkie radio 2Din z nawigacją z kupe szmalu. Działał tylko z wbudowaną mapą, nie bardzo dało się go złamać...a chińczyki za 1/4 ceny odtwarzały wszystkie załadowane mapy jakie bym tylko chciał, a więc dobry chińczyk nie jest zły -)

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 00:54
przez Dibolec
ja używam programu Piston tam są określone dane z czujników ale może inne programy są bardziej rozbudowane , co do skośnookich fakt czasem uda im się zrobić ciekawą elektronikę :D

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 07:21
przez pocieszny
Legend napisał(a):jesteś pewien, że tego tam nie ma?
ważne to dla mnie bo pozwoliłoby mi samemu zmienić olej w automacie - zgodnie z manualem.
dobry chińczyk nie jest zły. Pamiętam jak kiedyś kupiłem wielkie radio 2Din z nawigacją z kupe szmalu. Działał tylko z wbudowaną mapą, nie bardzo dało się go złamać...a chińczyki za 1/4 ceny odtwarzały wszystkie załadowane mapy jakie bym tylko chciał, a więc dobry chińczyk nie jest zły -)

legend ten interfejs kosztuje 20-40 pln :)21 sprawdź sobie ;)

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 09:46
przez Dibolec
a co to tematu oleju w skrzyni czy ktoś z was dokładał kiedykolwiek chłodnicę oleju do skrzyni ?? można nabyć takową za parę zł
jestem ciekaw czy ma to sens

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 12:11
przez pocieszny
jeśli gotujesz olej to jak najbardziej, o ile sprawna i wydajna pompa jest, co do samej chłodnicy to dobrze przemyśl montaż i prowadzenie przewodów bo w terenie to łatwo odpada :)21

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 15:00
przez Dibolec
myślałem o wpięciu cię na wyjście z chłodnicy cieczy , a olejową wsadzić miedzy chłodnicę a skraplacz ale najpierw muszę zacząć jeździć a później będę myślał o poważniejszych modach

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 15:28
przez pocieszny
są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 15:56
przez Jake
pocieszny napisał(a):są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające

Dobry pomysl, zwlaszcza ze na poczatku po uruchomieniu zimnego silnika chlodziwo grzeje olej ATF powodujac ze szybciej osiaga temperature eksploatacji, a w normalnej eksploatacji jest swietny transport ciepla z ATF do chodziwa nawet przy niskich predkosciach w korku/na stromych podjazdach/w terenie. Ale nie ma nic idealnego, to jest dobre rozwiazanie dopoki chlodnica nie skoroduje i woda nie pomiesza sie z olejem ATF. Nagminny problem w starszch Toyotach J9 i podobnych, gdzie fabrycznie jest to tak zrobione. Duzo ludzi zmieniac chlodnice ATF na osobna po takiej akcji.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 18:57
przez Legend
Dibolec ten piston to jest dodatek do lapka?

masz jakiś namiar? Jęsli ma temp oleju skrzyni to bym go chętnie kupił.

Co do chłodnic oleju myślę, że akurat w terenówce używanej zgodnie z przeznaczeniem pociągnięcie tego w chłodnicy cieczyjest najlepszym pomysłem. Masz jedną chłodnice mniej do przediurawienia i zalepienia gliną.
Warto wspomnieć ,ze często hamyrykańce w ogołe nie mają żadnego chłodzenia płynu i jest git. Wówczas się dokłada chłodnicę. W starych Hondach rozwiązywali to pprzez pociągnięcie rurki użebrowanej przed wszystkimi chłodnicami mimo tego, że w chłodnicy wody też był przepływ oleju z AT.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 20:46
przez pocieszny
Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):są dostępne chłodnice cieczy z wbudowaną chłodnicą oleju, jest to najbarrdziej ergonomiczne rozwiązanie i najmniej problemów stwarzające

Dobry pomysl, zwlaszcza ze na poczatku po uruchomieniu zimnego silnika chlodziwo grzeje olej ATF powodujac ze szybciej osiaga temperature eksploatacji, a w normalnej eksploatacji jest swietny transport ciepla z ATF do chodziwa nawet przy niskich predkosciach w korku/na stromych podjazdach/w terenie. Ale nie ma nic idealnego, to jest dobre rozwiazanie dopoki chlodnica nie skoroduje i woda nie pomiesza sie z olejem ATF. Nagminny problem w starszch Toyotach J9 i podobnych, gdzie fabrycznie jest to tak zrobione. Duzo ludzi zmieniac chlodnice ATF na osobna po takiej akcji.

ile potrzeba chłodnicy żeby "skorodowała" przy właściwym użytkowaniu? 15 lat? 20? no minium 10 nawet przy napierdzielaniu po niej kamlotami ;) miałem kilka takich chłodnic, wcześniej zaczynają ciec na zewnątrz niż mieszać olej z chłodziwem ( no chyba że wada fabryczna) i serio jak chcoć troche dbasz o auto to nie dojdzie nigdy do takiej sytuacji ;)

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 21:16
przez Jake
W 90-tkach wlasnie chlodnica wyglada slicznie, a ATF sie miesza z woda. Nagminny problem. Ile lat? Nie wiem 20+, 25+, to nie sa młode wozy.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 21:22
przez pocieszny
Jake napisał(a):W 90-tkach wlasnie chlodnica wyglada slicznie, a ATF sie miesza z woda. Nagminny problem. Ile lat? Nie wiem 20+, 25+, to nie sa młode wozy.

nie sądzisz że chłodnica po 20 latach ma prawo się rozszczelnić? :)21

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 21:25
przez Jake
Prawo ma. Ale wole jak mi sie cos rozszczelnia do otoczenia a nie do skrzyni biegów. Nie mowie ze to glupi pomsl, mowie ze to ma swoje zalety i wady.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 23:20
przez mcgiver
wad by nie było jesli by odcinek rurki z olejem ze skrzyni w chłodnicy był nierdzewny i bezszwowy no ale niestety w skali przemysłowej to są o wiele większe koszty.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 23:42
przez Legend
być może to trywialne pytanie, jaki ułamek kosztów to nowa chłodnica, który na dośc długi czas powinna załatwić problem a jej koszt zapewne nie powinen przekroczyć 300-500pln?

Ja z kolei patrzę na to inaczej, są to dodatkowe łączenia pod autem, które można rozszczelnić a to podnosi ryzyko wystąpienia awarii.

Co innego jak się pyci po asfalcie.

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 31 maja 2020, 23:53
przez Jake
Do pycenia w blocie lepiej miec manuala. Ale uznajmy ze ja tego nie powiedzialem, bo narosnie kolejna dyskusja o wyzszosc jednych swiat nad drugimi. :roll:

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 01 cze 2020, 08:08
przez pocieszny
@Legend, rurki można poprowadzić tak aby nie było większej możliwości awarii, to i tak obieg wymusony więc nie ma znaczenia którędy poprowadzimy, przy dużej fantazji można nawet i przez szoferke (BTW w dużej ilości rajdówek właśnie tak się robi)

@Jake tym i tym trzeba umieć jeździć, zwłaszcza w terenie, każdy ma swoje wady i zalety, automat ma jedną głóną może zmieniać biegi pod górę :)2 a hamowanie silnikiem też się ogarnia na zasadzie blokady elektrozaworu na pompie :)2
btw automatem można jeździć jak manualem, tylko bez konieczności wysprzęglania ;)
manual jest po prostu prostszy i lżejszy, ale w silnikach powyżej 500Nm w zasadzie bez zastosowania

Re: Odbudowa i mody Rodeo

PostNapisane: 03 cze 2020, 17:00
przez Dibolec
@Legend Piston to apka na androida :P lecz temp oleju skrzyni niestety nie ma ,ja u siebie pewnie kupię pirometr który już można nabyć za około 50 zł

co do dyskusji na temat oleju ja martwię się że jak włożę 32" (235/85r16) nie chce zagotować oleju przy jeździe w terenie staram się i tak jak najwięcej śmigać na reduktorze żeby nie przeciążać skrzyni