Strona 1 z 1

Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 07:40
przez Putolw
Czy orientuje się ktoś może czy silnik 3.2 z Rodeo będzie pasował do Campo z manualną skrzynia i obecnie z silnikiem 2.3?

Re: Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 12:25
przez Jake
Pasowal w takim sensie ze zmiesci pod maske i istnieja w przyrodzie czesci zeby to zamontowac bez dorabiania customow.
Ale lapy i dzwon sa inne, wiec to nie bedzie ot tak wyjac-wlozyc.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 20:34
przez Putolw
Chodziło mi właśnie o skrzynie bo chce zostawić manualną, dawca rodeo jest w automacie. Chcąc wykonać adapter do skrzyni to zrobi sie chyba mało miejsca między wiskoza a chłodnicą. A może jakaś skrzynia od opla manualną pasuje beż przeróbek do 3.2? Orientujesz się może?

Re: Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 21:53
przez Jake
Oczywiscie. Kazda manualna skrzynia z Frontery 3.2, z Montereya 3.2 (MUA-5) i Montereya 3.5 (AR-5) spasuje do dowolnej V6 od Isuzu (6VD1, 6VD1W, 6VE1)

Re: Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 23:20
przez Putolw
Ale wtedy wał, reduktor itd od mojego campo nie podejdą zapewne. Złego dawce kupiłem. Chyba trzeba będzie przeszczepić silnik z automatem, albo zmienić dawce. Dzięki za info

Re: Swap silnika

PostNapisane: 22 gru 2023, 23:53
przez Jake
Wlasnie waly powinny pasowac, bo to takie same skrzynki tylko inne dzwony.
Jak chcesz to u mnie na zlomie w Stalowej byl kiedys silnik 3.2 i skrzynka do wziecia za grosze, moze dalej lezy?

Re: Swap silnika

PostNapisane: 23 gru 2023, 09:15
przez Putolw
Będę wdzięczny za numer telefonu odnośnie tej skrzyni

Re: Swap silnika

PostNapisane: 23 gru 2023, 13:15
przez Jake
https://wtorstal.pl/kontakt/
tel:158426287
Dzwoniac powiedz ze dostales od kolegi info ze rok temu mieli silnik i skrzynie z takiego starego auta terenowego opel monterey, co byla dla kogos wyjmowana z auta, ale jednak typ zrezygnowal i czy to moze nadal jest?

Re: Swap silnika

PostNapisane: 23 gru 2023, 14:01
przez pocieszny
Jake napisał(a):Wlasnie waly powinny pasowac, bo to takie same skrzynki tylko inne dzwony.
Jak chcesz to u mnie na zlomie w Stalowej byl kiedys silnik 3.2 i skrzynka do wziecia za grosze, moze dalej lezy?

niekoniecznie, wszytko zależy jaki reduktor do tego podejdzie i w którym miejscu wypada przedni most (tylnym bym się zupełnie nie przejmował), na szczęście w iszuzu wały są zamienne i pasują do siebie między generacjami, więc tu akurat kwestia pomiaru i dobrania odpowiedniego do potrzeb (wały nie są aż tak drogie)
a co do skrzyni to pytanie zasadnicze, jakie masz przełożenia w mostach, jeśli normalne typu 4,3-4,55 to super możesz kombinować z innymi skrzyniami, ale jak chore typy 3,792 to jest z deczka przejebane, i zostaje ci skrzynia, którą masz, bo reszta będzie miała za szybkie przełożenie

ale jeśli jest tak jak @Jake mówi i masz demontowalny dzwon skrzyni, to kupić dzwon od 3,2 komplet sprzęgła (prawdopodobnie wysprzęglik z okolicami) i zamontować łapy silnika tam, gdzie akurat wypadną :)21 jak będzie trzeba przesunąć przedni most (kolizja z miską), to będziesz się wtedy martwił, choć nie jest to problemem, robiłem to w swoim trooperze :)2

Re: Swap silnika

PostNapisane: 23 gru 2023, 15:16
przez Jake
Hej Pocieszny, niestety sie nie zrouzmielismy ;)

MUA-5 czyli stare Isuzowe skrzynki od 3.1 i 3.2 a takze Oplowe/GMowe fantazje na ich temat do 2.3 / 2.4 / 2.2 / 2.0 / 2.5 etc NIE MAJA demontowalnego dzwonu, tak samo jak nie maja demontowalnego reduktora - wszystko jest zintegrowane w jednym karterze.
Demontowalny dzwon maja TYLKO nowe skrzynie AR-5 po 98 roku a takze wszystkie automaty 4L-30 i AW30-40.

Natomiast chodzi mi o co innnego -skrzynia ktora ma kolega Putolw u siebie rozni sie od 3.2 dzownem (ktory jest zintegrowany z obudowa) ale jest taka sama fizycznie = taki sam reduktor, takie same wyjscia walow, dlugosc. Wiec mozna przelozyc skrzynie od 3.2 i zostac przy starych walach.
Slusznie natomiast bierzesz pod uwage, ze silnik moze wypasc za blisko grodzi - to wtedy juz nie ma sily - trzeba przesunac uklad napedowy, ale nie nie dramatyzowalbym na zapas i pomierzyl/policzyl, bo jest bardzo duza szansa ze wszystko siadzie bez zmieniania czegokolwiek oprocz skrzyni i lap silnika. W swiecie frontery swapa na 2.5 albo 3.0 V6 z Opla Omegi jest bardzo popularny i zwykle wychodzi ze da sie go spasowac bez problemu w miejsce rzedowej czworki bez przerobek ukladu napedowego. Tam jest tez o tyle prosciej ze skrzynia 2.2 pasuje do 2.5 i 3.0 plug & play.

2.3 to muuuulasty diesel - do niego przelozenia w mostach beda mocne - minimum 4.55, albo nawet 4.7 czy 5.12.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 12:21
przez Putolw
2.3 to mulasta benzyna na gaźniku.
Zastanawiam się jeszcze czy nie prościej będzie sprzedać rodeo- dawce i poszukać mocnej benzyny, kompatybilnej z moją skrzynia.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 13:12
przez Jake
Okk, bo jest tez GM-owy 2.3 diesel i myslalem ze o tym mowimy.
Natomiast nie znam 2.3 benz za dobrze, wiec ciezko mi tu cos podpowiedziec. Musisz poszukac po necie jaki tam dzwon jest...

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 14:31
przez Putolw
2.3 tj silnik isuzu, niby opel campo ale silnik isuzu. Stąd moje pytanie odnośnie skrzyni do 3.2. Szukałem po necie ale nie ma informacji. Zdaję się ze będę musiał na "żywym organizmie" zweryfikować. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 15:14
przez Jake
Moge pomoc - ale potrzeba wiecej konkretow a mniej domyslow :D Moglem bylem od razu zapytac.
Jakie to oznaczenie silnika? 4ZD1? Cos innego?
Bo Campo to problematyczny temat, to jest troche jak Frontera - tj. pol Opel / pol isuzu, a na innych rynkach to Campo / Rodeo / Amigo i Pick-up - i nazwy z modelami na roznych rynkach roznie sie pokrywaja.

Pokaz mi tez swoja skrzynie. Albo chociaz powiedz czy lewarki sa na skos czy obok siebie - bo to cecha roznicujaca MUA-5 od jeszcze starszej MSG-5, a jesli to byl silnik na gazniku to jest opcja ze to jeszcze bedzie starsza skrzynia.

Natomiast raczej sprzedanie Rodeo i szukanie czegos co siadzie Ci na ten dzwon od 2.3 to slaba opcja... Bo albo bedzie taki sam i 3.2 spasuje, albo... jesli jest inny to praktycznie nie znajdziesz zandego nowozytnego silnika ktory spasuje.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 15:33
przez Putolw
Silnik to 4ZD1. lewarki obok siebie. Jest opcja przełożenia silnika razem ze skrzynia od rodeo, ale to już bardzo gruby temat, którego wolał bym uniknąć.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 15:48
przez Jake
To do dzwonu od 4ZD1 nie spasuje praktycznie nic oprocz 2.6 4ZE1 czyli bez sensu.
Jesli lewarki sa obok siebie to najpewniej skrzynia MUA-5, czyli taka sama jak 3.2 tylko dzown nie pasuje.
Kupujesz taka skrzynke:
https://allegro.pl/oferta/opel-monterey ... 7905602009
Tylko taniej, bo ta cos drogawa. - Montujesz ja zamiast swojej - na ori mocownaiach, zostawiasz ori waly i wsadzasz V6 - duza szansa ze to sie powinno udac.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 24 gru 2023, 21:09
przez Putolw
Dzięki za info. Zadzwonię po świętach pod ten numer od Ciebie, może jeszcze mają tą skrzynie to bym ją przytulił. Jak już przeszczep dojdzie do skutku to dam znać jak poszło

Re: Swap silnika

PostNapisane: 29 gru 2023, 23:00
przez Putolw
Mam pytanie odnośnie koła zamachowego do 3.2 którego będę potrzebował. Czy od 3.1 diesla jest takie samo, bo sprzęgło jest na pewno inne. Nie znalazłem dostępnego koła do 3.2 od manuala, dlatego pytam.

Re: Swap silnika

PostNapisane: 30 gru 2023, 12:17
przez Jake
Calkiem inne

Re: Swap silnika

PostNapisane: 04 sty 2024, 10:43
przez pocieszny
Jake napisał(a):To do dzwonu od 4ZD1 nie spasuje praktycznie nic oprocz 2.6 4ZE1 czyli bez sensu.
Jesli lewarki sa obok siebie to najpewniej skrzynia MUA-5, czyli taka sama jak 3.2 tylko dzown nie pasuje.
Kupujesz taka skrzynke:
https://allegro.pl/oferta/opel-monterey ... 7905602009
Tylko taniej, bo ta cos drogawa. - Montujesz ja zamiast swojej - na ori mocownaiach, zostawiasz ori waly i wsadzasz V6 - duza szansa ze to sie powinno udac.

pasuje 2,5V6/3.0V6 z vectry/astry z tego co pomne, przynajmniej znam 2 auta z taką konwersją po zdechłym 2,6
poza tym częściej szybciej/łatwiej/prościej jest zrobić flansze między skrzynie a silnik, ma to jeden plus cała reszta zostaje bez przeróbek a tylko łapy silnika są do zmiany, i to możliwe, że tylko 1, a nie 2 ;)

Re: Swap silnika

PostNapisane: 04 sty 2024, 12:07
przez Jake
Wyzszosc swiat wielkanocnych nad bozym narodzeniem XD Co szybsze i latwiejsze to subiektywne. Ale obie opcje sa mozliwe.