przełożenia tylnego mostu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Honda Acura SLX

przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 24 paź 2010, 14:14

na początek opis sytuacji:dopadłem troopera z którego zabrałem co lepsze kawałki 8-) zauważyłem przedni most z jakimiś przewodami elastycznymi, wtyczkami etc. czy to sterowanie blokadą mostu? wyczytałem że napędza to pompka wacum. ok. ale co to robi? blokuje mechanizm czy dopina przednie półosie? na lewarku od reduktora są dwa położenia 4H i 4L. ok. qumam-napędzane są zawsze oba wały. ale czy napędzane są półosie? bo w moim autku też mam dwa położenia w reduktorze, ale działa TOD i zawsze napęd przód mam/większy lub mniejszy/. a tu jest jakie rozwiązanie?
i pytanie podstawowe:wymieniłem most przedni/ten z tym "czymś"/, podpiołem przewody i elektryke, i zastanawiam się nad przełożeniami w mostach vx i troopera. jeśli są różne musze wymienić także most tylny-nie ma problemu. ale moze bym nie musiał tego robić.. w starym lsd mi działa. a w tym nie wiem... Myślałem że ustroistwo w przednim moście jest blokadą.. Ale teraz czytam że nie do końca.. może być tylko dopięciem przodu.. zwłaszcza ze na moście z tyłu nie ma żadnego mechanizmu blokującego..
Użytkujący Troopery!! oświećcie mnie prosze o sposobie przenoszenia napędu na przód w Waszych samochodach... zauważam że modyfikacji jest mnóstwo.. różnią się nawet Vehicrossy z usa i z japonii-anglii.. Nie wiem z któregoo roku mam anglika. miał silnik 3.5 z automatem.. na budzie pod tylnym bocznym okienkiem napis "presto", premium, prestige albo coś koło tego..
co mam na przednim moście?
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez kugel » 24 paź 2010, 22:07

Zajefajne autko :)2 :)2 :)2 . Gratuluje posiadania - ja nad tym pracuję :) .
TROOPER 3.0 DTI 2000 , TOD , automat, LSD ,GENERAL GRABBER AT2 , SAFARI Snorkel Zabieram głos tylko wtedy gdy mam coś w temacie do powiedzenia .
PS. LSD już się skończyło ...
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 360
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 25 paź 2010, 21:13

pracujesz=robisz czy pracujesz=szukasz?
mogę Ci sprzedać.. mam srebrnego jeszcze. poszukaj na otomoto.ceną się nie sugeruj... 8-)
o napędach już wiem wszystko..
szukam o przełożeniach..
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez tomaszsuplicki » 26 paź 2010, 12:20

przełożenia możesz wyczytać z tabliczki na przegrodzie silnika z kabiną a tu masz jak to odczytać
viewtopic.php?f=5&t=527


Obrazek
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 26 paź 2010, 21:40

dzięki Tomasz.. jeszcze ten most tylny muszę sprawdzić... czy jest różnica między vehicrossem a trooperem z tymi samymi silnikami..
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez ROC » 27 paź 2010, 16:43

pyt.jak to jest z przełożeniami napędu jeśli np.z przodu mamy koła o cal większe???będzie napa??można troche zapiąć na asfalcie?czy w ogóle odpada?
ROC
 
Posty: 46
Dołączył(a): 08 paź 2009, 19:43

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 27 paź 2010, 18:48

z TOD-em musze mieć ten sam model opony.tod liczy i porównuje obroty kół i wału.. nawet jak miał mało powietrza to już się burzył że coś nie teges.. w normalnych autach a jeśli założysz różne wielkości i zepniesz napędy na sztywno np.rekuktorem, to gdzie te różnice w ilości obrotów się podzieją? wszystko kręci się równo.. w terenie się pośliźnie a na czarnym???.. nie bardzo..
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez ROC » 27 paź 2010, 19:16

no ja też z TOD'em ale tak se myśle że z samym TOD;em jeśli on se przekazuje różne ilości mocy na przód...to gdzie są różnice obrotów???chyba w skrzyni!!??tak mi sie wydaje..czyli bez reduktora, nie powinno robić żadnych napięć???
ROC
 
Posty: 46
Dołączył(a): 08 paź 2009, 19:43

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Nahen/thor_ » 27 paź 2010, 20:16

Jakies bardzo dziwne te Wasze Troopery... Normalny układ w tym samochodzie nie ważne czy z Anglii, USA, japonii czy koziej wólki to napęd na TYŁ. Na lewarku od reduktora nie ma potrzeby miec więcej pozycji niż 4H i 4L z prostej przyczyny, tak długo jak nie zalączycie napędu 4x4 tak długo skrzynia nie będzie reagowała na położenie wajchy od reduktora.

Z założenia nie powinno się używać w tego typu samochodach napędu na 4 koła na przyczepnej nawierzchni bez względu na to czy ToD działa czy nie. Ten system działa z pewnym opóźnieniem i na przyczepnej nawierzchni prędzej czy później zabijecie układ przekazywania napędu.

Na desce rozdzielczej macie włacznik napędu 4x4. I to on robi za część wajchy na reduktorze która w samochodach z manualem jest wciśnięta między 2H a 4H.

Jeżeli są różnice miedzy średnica kól przednich i tylnych to tym bardziej nie powinno się właczac 4x4 na asfalcie i jemu podobnych.

Tak więc jeżeli wydaje się Wam, że można jeździć z włączonym 4x4 bo ToD o wszystkim decuduje to jestescie na dobrej drodze do zabicia przegubów, mostów, skrzyni itp. Na sporadyczne sytyacje taka jazda może byc brana pod uwagę, ale nie na codzień.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1494
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 29 paź 2010, 21:58

eehh.. Nahen...
kolejny raz mnie rozczarowujesz...
nasze są dziwne a Twój właściwy..
nieważne skąd nawet z koziej wólki..zawsze napęd na tył?
Dżzizasss...
nie mam siły tłumaczyc..
nie skrzynia rozdaje napędy tylko reduktor. i sam znam trzy rodzaje stosowanych reduktorów w trooper-monte-vx..
mój amerykański:4hTOD+4l
ze wschodu z przed 1999 roku z kierownicą po lewej i silnikami 3,2: 2h+4hTOD+4l
trooperowy jakiś :) : 2h+4h na sztywno+4l /rozumie się że na sztywno/
takie mam. takie używam.
skrzynka zmienia biegi. reduktor rozdaje napędy. jak ma TODa ro rozdaje inteligentnie :lol:
doczytałem tekst o zabiciu przegubów, mostów itp jak będę jeździł na todzie..
Nahen.. Nahen..
nie pi/j/sz tyle.. :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Nahen/thor_ » 29 paź 2010, 22:38

Pokaż mi zdjęcie "tunelu" ze skrzynią biegów Trooppera z systemem ToD który ma na reduktorze pozycję 2H. Ma albo High - Low albo 4H - 4L

Napęd PRZECHODZI PRZEZ REDUKTOR ale przy napędzie 2H nic przez niego nie przechodzi, a przy 4H służy tylko jako przekazanie momentu na przedni wał ze skrzyni. Reduktor "pracuje" jako tako tylko przy pozycji kiedy jest WŁĄCZONY czyli 4L. W każdej innej jest tak ustawiony ż ema tylko przepuścić to co podaje na wejściu skrzynia do przodu.

A napęd przedni do momentu kiedy nie zepnie go układ dolączajacy przednie koła w zasadzie nie istnieje, bo co mi po kręcących sie bebechach w moście, skoro koła nie dostają napędu? Reduktor nie rozdziela zadnych nepedów a tylko (jak nazwa wskazuje) słuzy do REDUKOWANIA prędkości obrotowych między skrzynią biegów a mostami. Nie wiem jakie Ty masz reduktory ale np w starym Trooperze z 1988 roku kiedy zdechl mi reduktor to o dziwo dało sie jeździć z napędem na tył i z napędem na na cztery koła ale "high". Po zapięciu 4L wszystkie koła stawały dęba jakby ktoś w tryby pręt stalowy wrzucił. Wjahą w reduktorze wybierasz sposób PRZEKAZANIA NPĘDU NA MOSTY a nie decydujesz o jego "rozdawaniu" W normalnych autach takich jak stare troopery jakbys nie przełączył zawsze masz 50-50 tyle, że albo z redukcją albo bez niej. I stąd jest możliwa jazda 4H kiedy szlag trafi elementy redukujące prędkości w reduktorze.

Dlaczego jest tyle autek które maja napęd 4x4 nawet z odłaczanym przodem a nie maja reduktorów?
Przecież wg Ciebie to reduktor odpowiada za "rozdawanie" napędów?? Więc jak to jest może auto bez reduktora mieć napęd 4x4 i 2x4? czy nie?

W ekstremalnym przypadku wywa;lając reduktor możesz sobie przełużyc przedni wał, i zespawać go z wyjściem ze skrzyni na reduktor ( o ile w konkretnej skrzyni wyprowadzenie napedu do reduktora to umożliwi) i możesz spokojnie jeździć sobie z napędem 4x4.

A co do uszkodzonych mostów, przegubów itp... Może mi powiesz po co jest coś takiego jak MIĘDZY OSIOWY MECHANIZM RÓżNICOWY?? Ktorego nie ma o ile wiem w żadnym Trooperze od początku produkcji po ostatnie wypusty w latach 2002 ?? Dlaczego PRODUCENCI ostrzegaja przed jazda na suchej i przyczepnej nawierzchni z załączonym napedem 4x4 w dowolnej "konfiguracji" jeżeli nie ma między osiówki w aucie? Może obejrzyj, poczytaj o takim np landroverze Discovery dlaczego dla odmiany moze jeździć sobie non stop 4x4? \

Juz gdzies pisałem, że ToD jest pseudonamiastką między osiowego mechanizmu różnicowego i pozwala na pewne "nadużycia" mechaniki w przypadku przyczepnych nawierzchni z właczonym 4x4 -4H. Ale to tylko namiastka i na szczęście JAK DOBRZE DZIAŁA puszcza napęd na przód TYLKO WTEDY KIEDY TYŁ SIĘ ŚLIZGA. Czyli w sytuacji w której teoretycznie nic nie grozi mechanice. Ale same "starty" jak i "wyłączenia" przodu mogą powodować "chwytanie" w momencie kiedy przyczepność jest jużz odzyskana i w takich sytuacjach występuja naprężenia w mostach i na wejściu do skrzyni i reduktora.

Jak dla mnie jeździć możesz jak lubisz non stop po asfalcie 4x4 Twój wybór i twoje auto. Niestety ISUZU nie zbudowało go jako samochód który ma fulltime 4x4 i jako takiego nie powinno sie go używać.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1494
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 01 lis 2010, 09:26

mój topic więc Ci powiem..to nie na ten temat
prosiłem o liczbę-miarę przełożenia mostów trooper-vehicross : czy mogę wymienić przedni czy muszę oba..
nie masz nic do powiedzenia? nie pisz..
a o MOIM todzie w MOIM vehicrosie nic nie wiesz..
DLA CZYTAJĄCYCH: to co TUTAJ nahen PISZE O TODZIE W MOIM VEHICROSSIE NIE JEST PRAWDĄ.
jest inny wątek o todzie...
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Nahen/thor_ » 01 lis 2010, 15:48

Na mostach bywaja tabliczki znamionowe, w amerykańskich samochodach nie dośc że bywają to często sa opisane pismem obrazkowym jak wszystko u nich, żeby nie było wątpliwości sprawdź. W Trooperach różnice miedzy przełożeniami na mostach sa miedzy wersjami w dieslu a w benzynie. Jeżeli bierzesz pod uwage Troopera z silnikiem 3.0 i Vehicrossa z takim silnikiem a do tego z takimi samymi skrzyniami biegów to mosty na 99% będą takie same. Isuzu w swoich samochodach 4x4 od lat 80-tych tylko w mostach "różnicuje" przełożenia między wersjami silnikowymi. Zaryzykowałbym, że nie ma też znaczenia rodzaj skrzyni biegów czy to automat któryś czy manual, jeżeli to diesel 3.0 to ma inne mosty niż benzyna 3.5 tak samo starsze modele diesle 3.1/3.2 maja takie same przełożenia a benzyniaki inne.

Jak wieczorem znajdę chwilę to napiszę jakie są przełożenia w Trooperach 3.0 i 3.5
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1494
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Nahen/thor_ » 01 lis 2010, 22:50

Przedni:
silnik: przełożenie:
6VE1 4.100:1
4JX1, 6VE1 4.300:1
4JG2-TC, 6VD1 4.555:1
4JG2 4.777:1

tył (220mm):
6VD1, 4JG2-TC 4.555:1
4JG2 4.777:1

tył (244mm):
6VE1 z automatem 4.100:1
6VE1 z manualem, 4JX1 4.300:1

reduktor z ToD
H 1.000:1
L 2.480:1
reduktor "standard"
H 1.000:1
L 2.050:1

A jeżeli twierdzisz, że Vehicross to te same silniki, skrzynie biegów itp to z b. dużym prawdopodbieństwem jest tak samo.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1494
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 08 gru 2010, 02:19

Nahen!!
takiego Cię lubię.. 8-)
Ale czasami jesteś irytujący :P
co nie zmienia faktu że Cie lubię.. :oops:
dzięki
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Tabasco » 08 gru 2010, 02:26

A prośbę o video lub fotki spełnię niedługo.. /anglik ma problemy z odpaleniem/
http://www.youtube.com/watch?v=HiKMVvALYLs
gsm: 608 89 19 49, auto:`99 ISUZU :D czarny...
Tabasco
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 lis 2009, 21:12

Re: przełożenia tylnego mostu

Postprzez Nahen/thor_ » 08 gru 2010, 21:13

A ja sobie poczytałem o tym ToD w Vehicrossie i masz rację jest "debilnie inny" niż w Trooperze :)21
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1494
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron