Strona 2 z 2

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 15:46
przez pocieszny
czyli różnice takie jak w innych, kostka zielona/brązowa i brak jakiejśtam dziurki czy pinu
ja miałem ożenionego chewroleta najpierw z GM potem z jeepem, roczniokowo w podobnie, więc pasowało w miare bezboleśnie
ogólnie szkoda że przezsczepienie dieslowego aisina jest tak skomplikowane bo to akurat była by najlepsza opcja

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 19:40
przez Jake
No wlasnie nie tylko. Roznice w kostkach to pikus, ale najnowsze roczniki maja calkiem inne sterowanie. I montaz tej skrzyni z niekompatybilnym sterowaniem jest tak samo zlozony jak wymiana na calkiem inna (np. AISINA).
Montaz skrzyni AW30-40L mechanicznie nie jest problemem. Problemem jest to, ze trzeba ja jakos wysterowac. I tu sie pojawia zgrzyt. Bo nie istnieje sterownik ECU od 3.2 ani 3.5 ktory bylby w stanie dogadac sie z ta skrzynia. Sterownik ktory obsluguje ta skrzynie w 3.0 z kolei jest zintegrowany z ECU od diesla wiec z oczywistych powodow nie ogarnie silnika beznynowego. Nadzieja bylby TCU z 3.1 z automatem. Bo w 3.1 z braku ECU, jest osobny sterownik od skrzyni biegów (TCU). I daloby sie zrobic taki combo, zeby uzyc ECU od 3.2V6 albo 3.5V6 M/T i do tego TCU od 3.1 A/T. Alternatywa to uzycie stand-alone do skrzyni biegów. Sa na rynku takie TCU dedykowane do AW 30-40L, mozna je kupic w USA bez problemu. Tylko sa niebotycznie drogie, wiec podwaza to sens calej operacji. No i w obu wypadkach oczywistym nastepstwem jest brak komunikacji silnik<->skrzynia.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 20:29
przez korf
Reasumując pozostają sensowne opcje:
1. Remont tego co mam.
2. Montaż innej skrzyni dokładnie z tego samego modelu licząc, że jest w dobrym stanie.
3. Przeróbka na manuala.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 20:56
przez Legend
a skrzynia automat z 3,1? takie same jaja z wysterowaniem?

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 21:02
przez pocieszny
w teorii znalezienie mocniejszej skrzyni GM z podobnego rocznika mogło by zagrać, w stanach są dostępne sterowania różne
jeśli zmiana na manual to tu masz troche pomocnych rzeczy
https://www.planetisuzoo.com/threads/20 ... wap.87739/

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 21:27
przez Jake
Legend napisał(a):a skrzynia automat z 3,1? takie same jaja z wysterowaniem?

Legend - czytaj czasami to co pisze :P To bedzie Ci latwiej zalapac. :)21
Jake napisał(a):(...) Nadzieja bylby TCU z 3.1 z automatem. Bo w 3.1 z braku ECU, jest osobny sterownik od skrzyni biegów (TCU). I daloby sie zrobic taki combo, zeby uzyc ECU od 3.2V6 albo 3.5V6 M/T i do tego TCU od 3.1 A/T. (...)No i w obu wypadkach oczywistym nastepstwem jest brak komunikacji silnik<->skrzynia.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 21:40
przez Legend
jak zacytujesz to podwojona informacja łatwiej się utrwali :)

swoją drogą ciekawe czy ktoś robi "wyjścia" do sterowania skrzynią na jakiś zewnętrzy komputer?

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 21:50
przez Jake
Legend napisał(a):jak zacytujesz to podwojona informacja łatwiej się utrwali :)

swoją drogą ciekawe czy ktoś robi "wyjścia" do sterowania skrzynią na jakiś zewnętrzy komputer?

W sensie ze standalone do skrzyni? O tym tez pisalem. Oczywiscie ze tak, na przyklad:
https://automatictransmission.com.au/co ... l-systems/

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 22:54
przez Legend
korf ma trudniej bo ma TODa choć slyszałem, że ponoć ecu tod i nontod taki sam.

Co do innych skrzyń, kwestia przełożeń AT z 3,1 - co ciekawe - to jest rzadkie i tak niepotrzebne, że handalrzyny to wypychaja po 400 stówy. Może dobry kierunek.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 01 gru 2021, 23:21
przez Jake
Legend napisał(a):korf ma trudniej bo ma TODa choć slyszałem, że ponoć ecu tod i nontod taki sam.

Co do innych skrzyń, kwestia przełożeń AT z 3,1 - co ciekawe - to jest rzadkie i tak niepotrzebne, że handalrzyny to wypychaja po 400 stówy. Może dobry kierunek.

Przelozenie to pikus, nie moze byc za duzej roznicy. Akurat nie mam pod reka dokladnych liczb, ale zwykle tylko 1 i 2 sie rozni i to o ~10-15%.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 19 lut 2022, 22:59
przez mcgiver
jak to w końcu jest z tymi automatami w 3,5 bo podobno są jakieś róznice. korf wziął odemnie skrzynię i powiedzieli mu w suszcu że tam jest jakaś inna elektronika....
tabliczka skrzyni ode mnie https://photos.app.goo.gl/nxcnUVzrUEeR8FHY8

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 19 lut 2022, 23:42
przez Jake
Bylo kilka wersji 4L-30 zaleznie od rocznika. 3 wersje o ile pamietam. Dwie pierwsze roznia sie ciut wtyczkami ale sa kompatybilne, nowsza skrzynia ma calkiem inne sterowanie i nie da sie jej pozenic ze starszym autem.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 22 lut 2022, 17:34
przez mcgiver
skrzynia pojechała do następnego klienta , mam nadzieję że już nie wróci bo to do samochodu z 2002 roku , pozatym gościowi najbardziej zależy na koszu wstecznego .

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 23 lut 2022, 00:12
przez Legend
a z Froty....3.2 ? PAsuje?

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 23 lut 2022, 00:41
przez mcgiver
frot ci u nas dostatek , a wynika ze ta skrzynia to jakiś rodzyn jest mimo że awaryjna , nie wiem moze ma bebechy z palladu lub platyny??? :?
korf sie napalił , wzioł i się okazało że nie pasuje elektryka ,wiec przywiózł, (szkoda bo stracił tylko czas i kasę na dajazdy i jest w punkcie wyjścia) , ale zanim przywiózł to już teoretycznie była sprzedana , bo w niedzielę rano wystawiłem ,a po południu gość zadzwonił że ją bierze na 1000% , i bez targowania przyjechał i wzioł dziś ....
https://www.olx.pl/d/oferta/automatyczn ... ro_listing

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 23 lut 2022, 01:34
przez Jake
Skrzynia awaryjna. i daltego taki rodzyn. Bo skoro juz wszystkie sie zepsuly to znalezc dobra ciezko :lol:

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 23 lut 2022, 01:53
przez Legend
nie znam sie wiec pytam, nie da się zaimplementować innej skrzyni i sterować ją zewnętrznym komputerem tylko pod skrzynię? Kupujemy skrzynkę, komp do sterowania i podpinamy czujniki, które normalnie ide do ECU silnika wiec i skrzyni.
Moze szukać skrzyni, do której jest dostępna zewnętrzna elektronika sterująca? Choć też lipa bo zdaje się, że reduktor nieodkrecalny, co?

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 23 lut 2022, 03:30
przez Jake
Legend napisał(a):nie znam sie wiec pytam, nie da się zaimplementować innej skrzyni i sterować ją zewnętrznym komputerem tylko pod skrzynię? Kupujemy skrzynkę, komp do sterowania i podpinamy czujniki, które normalnie ide do ECU silnika wiec i skrzyni.
Moze szukać skrzyni, do której jest dostępna zewnętrzna elektronika sterująca? Choć też lipa bo zdaje się, że reduktor nieodkrecalny, co?

Oczywiscie ze mozna!
Tylko kupowanie gownianej skrzyni po to zeby nia sterowac zewnetrznie mija sie z celem. O wiele lepiej kupic niezajebliwa skrzynie Aisina Warnera AW30-40 ktora w Trooperach bywala razem z silnikami 3.1D lub 3.0D (zwana tez w nomenklaturze Toyoty A340). Mechanicznie wszystko pasuje. I wtedy mamy benzyniaka z naprawde dobrym i trwalym automatem. Ewentualnie mozna zostac przy skrzyni GM, ale zalozyc cos o nowszego i nie 4, a 5 lub 6 biegowego np. 5L-40 albo nawet 6L-50. Ale w tej materii nie wiem jak wyglada kwestia kompatybilnosci dzwona i walka wejsciowego.
Jedyna wada tego rozwiazania jest ogromny koszt modulow standalone TCU. Np. za HGM Compushift ktory ogarnie A440 lub 4L-60 przyjdzie wylozyc $1,185.00, jesli to ma grac z 5L-40 to trzeba inny sterownik, przypuszczalnie drozszy.
https://www.monstertransmission.com/Tra ... _6156.html

Reduktor jest normalnie odkrecalny, mozesz zalozyc jaki chcesz. Zreszta nawet jakby nie byl - jakie to ma znaczenie odnosnie sterowania? Za wyjatkiem wersji z TODem, wszystkie reduktory sa mechaniczne wiec nie maja nic do gadania ze sterownikiem skrzyni.
Odnosnie tej odkrecalnosci,

Skrzynie ZINTEGROWANE (tj.karter skrzyni biegow i reduktora jest wspolny):
  1. MSG-5 - stary manual, bardzo krotki, cecha charakterystyczna to lewarki na skos (wystepowala w dziadkach)
  2. MUA-5C i MUA-5S - nowy manual Isuzu, sredniej dlugosci, dluzsza od MSG, ale krotsza od AR-5 czy automatu, lewarki obok siebie (wystepowala w niektorych dziadkach z nowszych rocznikow i we wszystkich Trooperach/Montereyach w latach 92-97)

Skrzynie ROZKRECANE (tj. mozna oddzielic reduktor od skrzyni:)
  1. AR-5 - manual Aisina, dlugi, tej samej dlugosci co skrzynia automatyczna, to jest TO SAMO co Toyotowa skrzynia R-150/R151 (tylko inny wieloklin), bardzo dobra skrzynia, wrecz doskonala, wytrzymuje do 500KM, ma swietnej jakosci synchronizatory i robi ogormne przebiegi (wystepowala w nowych Trooperach/Montereyach OD roku 1998 w gore, a takze w Rodeo, D-Maxach i Axiomie).
  2. 4L30 - automat GM, slaby, kiepski jakosciowo i malo wytrzymaly. To ta sama skrzynia ktora jezdzi w co drugiej amerykanskiej osobowce, (wystepuje wylacznie w wersjach benzynowych 3.2/3.5 niezaleznie od rocznika 92-02)
  3. AW30-40 - automat Aisina Warnera - doskonala, dlugowieczna skrzynia znoszaca duze moce. To jest TO SAMO co Toyotowska skrzynia A340F (tylko inny wieloklin), (wystepuje wylacznie w wersjach z silnikiem diesla, 3.0/3.1, niezaleznie od rocznika 92-02)

Wszystkie trzy powyzsze skrzynie mozna polaczyc dowolnie z trzema roznymi reduktorami:

  1. reduktor z 3-pozycyjna wajha,
  2. reduktor z 2-pozycyjna wajha (4x4 zapinane guzikiem)
  3. reduktor z TOD
Zmieniajac walek wyjsciowy oraz "dupke" skrzyni daloby sie zalozyc tez dowolny reduktor od Toyoty (na kolach albo na lanchuchu, a nawet reduktor FULL TIME 4x4)

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 25 lis 2022, 02:12
przez Legend
dzień dobry...mam ten sam problem, wybuchła mi skrzynia.

czy jest na sali chirurg?

pytanie co dalej. Naprawa mojej, szukanie używki, a może jakiś dziki swap?

naprawa daje tylko odwleczenie w czasie pewnie kolejnej awarii.
uzywka..... wiaodmo. ryzyko jak gra w ruletkę.

swap... ponieważ auto ma silnik w super stanie i nie ma rdzy jestem w stanie zainwestować więcej niż wynosi naprawa ori skrzynki w coś co rowiąze mój problem na długi czas..... 8hp? :D 3,1 z bighorna?

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 25 lis 2022, 02:53
przez Jake
Kazda skrzynia inna niz oryginalna = potrzebujesz sterownik stand-alone do skrzyni np. https://hgmelectronics.com/ bo ECU tego nie ogarnie.

Aisin AW30-40 ktory byl z 3.0 lub 3.1 to dobry pomysl, ale dzwon w dieslach a dzwon w benzynach to sa dwie zupelnie rozne historie. Wiec silnik 3.5 nie polaczy sie tak latwo ze skrzynia z diesla. Skrzynie zas sa roznych producentow. W Benzynie - GM, w dieslu - Aisin, wiec przeloznie dzwona z jednej do drugiej raczej tez nie wchodzi w gre. Musialbys kombinowac flansze adaptacjna A jesli juz sie tak bawic to pomysl o A340/A341/A343 z Toyoty. to juz chyba najtrwalsze co sie da.
Tylko koszt zaprojektowania i wyciecia flanszy + koszt standalone to lekko wyjdzie 2x remont tego 4L30E co masz.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 25 lis 2022, 08:18
przez korf
Doprecyzuje, że Legendowi padła w 3.2.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 25 lis 2022, 11:05
przez Legend
wczoraj jak siedziałem i czekałem na pomoc drogową przemknął przez głowę pomysł 8hp z reduktorem od patrola :D

założe nowy wątek.

Re: 3.5 Automat awaria

PostNapisane: 04 gru 2022, 02:08
przez Jake
Link do nowego watku: viewtopic.php?f=4&t=8772
Coby za 2 lata ktos nie biadolil ze nie moze znalezc.