Strona 1 z 3

Nowa turbina

PostNapisane: 01 maja 2012, 11:43
przez Toni
Jak w temacie turbo wymienione a kopcenie zostalo.Dzis rano odebralem auto po wymianie turba mechanik zapewnial ze wszystko gra ale po przejechaniu okolo 2 km to mialem za sobo niebieski dym,po rozmowie tel tlumaczyl mi ze to sa pozostalosci ojeju w tlumnikach i ze to troche potrwa .Dodam ze katalizator tez wylecial bo z nim ponoc bylo jeszcz gorzej.
Przepraszam za bledy

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 01 maja 2012, 12:30
przez helmex
Witam
po pierwsze ubywa oleju z silnika czy nie? po drugie masz sprawdzone wtryski czy leją ? Bo objawy beda podobne .
A olej w tłumikach tez jest prawdopodobny ale powinno sie to uspokoic po jakims czasie gdy olej sie wypali
Pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 01 maja 2012, 14:22
przez Toni
]Witam
Trudno powiedziec czy oleju ubywa zrobilem okolo 6 km tyle mam do mechanika a wtryski nie byly sprawdzane .
Przed chwile odpalilem pali na dotyk i nie zauwazylem zeby ktorys gar nie chodzil,choc moge sie mylic lecz po 10 min pracy zaczynal sie pojawiac niebieski dymek przy lekkiej przygazowce pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 01 maja 2012, 19:13
przez helmex
W takim razie sa dwie możliwosci Albo faktycznie ten zaolejony tłumik i gdy spaliny sa juz rozgrzane wtedy spala sie olej ,lub druga gorsza silnik zaczyna brac olej gdy on dojdzie do punktu nieszczelnosci (lub sie rozgrzeje i rozrzadzi )
Jest jedna rada nic nie robic ,jezdzic ,pilnowac oleju, dolac preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy:)
pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 08 maja 2012, 10:25
przez Toni
Witam
Jak sie zakonczyla historia z kopceniem? Po prostu zamowilem nowy tlumnik centralny ,stary poszedl na emeryture troche mi to szarpnelo po kieszeni
Pozdrawiam i dziekuje Koledze Helmexowi za pomoc i slowa otuchy

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 15 maja 2012, 19:29
przez Toni
Witam
No i po klopocie tlumnik wymieniony kopcenie na niebiesko zniklo
Wszystko gra i tylko czekac na nowa niespodzianke bo ponoc silniki 3.0 to malo
Pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 15 lut 2013, 21:59
przez Toni
Witam
No i nowa niespodzianka przy spokojnej predkosci silnik raptownie dostal obrotow na maksa pojawil sie najpierw szarawy potem bialy dym i to ogromnne kleby ledwo ucieklem na prawy pas a potem wiadomo laweta i mechanik :evil:
pierwsza diagnoza uszczelka co jeszcze zobaczymy
A mialo byc fajne auto
pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 08:11
przez Gregolas
Nie pilnowałeś oleju jak radzili koledzy, najprawdopodobniej padły uszczelniacze obsad wtrysków i paliwo lało Ci się do oleju i "wściekł" się silnik (tez tak miałem).
A co poszło ?? Trudno powiedzieć. Jak zdławiłeś silnik to może nic, a jak sam zgasł to może wszystko...

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 10:16
przez kalex
Obsady , albo któryś wtrysk. Spuść olej ,zalej nowy i próbuj zapalać. Sprawdz odrazu czy w chłodnicy nie masz ropy - jak masz to spuszczaj natychmiast płyn.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 10:49
przez Gregolas
Obsady , albo któryś wtrysk. Spuść olej ,zalej nowy i próbuj zapalać. Sprawdz odrazu czy w chłodnicy nie masz ropy - jak masz to spuszczaj natychmiast płyn.

i wymieniaj uszczelniacze obsad.
Bo jak masz również paliwo w chłodnicy to na 99% obsady

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 12:27
przez Toni
Witam
poziom oleju sprawdzalem co tydzien bylo ok
Jeszcze jedno przed wypadkiem po rozgrzaniu silnika jakby tracil moc
I czy niesprawny predkosciomierz ma wplyw na prace silnika
pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 13:10
przez kalex
Tracił moc i pewnie poszarpywał poniżej 2000. Dlatego że był zalany po uszy olejem. Też tak miałem.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 13:17
przez Toni
Dokladnie tak bylo
W miare mozliwosci czasowych postaram sie zrobic jakies foty z prac mechanika

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 15:57
przez Toni
W chlodnicy jest ok natomiast poziom oleju przekroczyl wszelkie normy

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 16 lut 2013, 17:30
przez kalex
To najbardziej typowa usterka tego silnika.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 25 mar 2013, 21:12
przez Toni
Witam Szanownch Kolegow
No i rozebralem silnik...; krew mnie zalala :evil:
Bylo wczesniej grzebane zrobine byle jak, zlaczki na silikon i tasma izolacyjna.
Wyjelem wtryski,,, i sory ale nie wiem jak wstawic foty zeby to Wam pokazac moze ktos podpowie

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 26 mar 2013, 13:18
przez kalex
wstaw przez jakiegoś np http://imageshack.us/. Koniecznie pokaż co tam narezane. Pamiętaj że włożenie wtrysku to dość delikatna operacja z użyciem klucza dynamo koniecznie.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 26 mar 2013, 13:21
przez danti
Przez picasse tez możesz

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 26 mar 2013, 22:45
przez Toni

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 27 mar 2013, 09:59
przez kalex
Wygląda mi to na źle osadzone wtryski,brudne gniazdo(obsada) uszczelka miedziana pewnie też od nowości. Ale trzeba by było rozkręcić wtrysk i zobaczyć w jakim stanie jest tłoczek bo pewnie już są wywalone. Obsady pewnie też do roboty po miszczu co te wtryski zakładał. Jaki kolor masz na deczku wtrysku ,żółty czy brązowy?

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 27 mar 2013, 21:44
przez Toni
Brazowy

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 27 mar 2013, 22:04
przez koluniu
Uszczelka miedziana na 100% puszczała, wymień wszystkie i nie zapomnij o ori, poskładaj na czyściutko i będzie hulać.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 27 mar 2013, 22:06
przez koluniu
Aha, dla pewności możesz sprężynki we wtryskach posprawdzać.

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 22 sie 2013, 23:00
przez Toni
Witam czy ktos mi moze podac znaczenie kodu 27 z gory dziekuje pozdrawiam

Re: Nowa turbina

PostNapisane: 24 sie 2013, 19:27
przez Toni
Witam Szanownych Kolegow
Po dlugim czasie wzielem sie za naprawe Tropera, no i zaczelo sie
- demontaz wtryskow obsad poszlo zadziwiajaco szybko i sprawnie nic nie polamalem
-wymienilem wszystkie oringi zlozylem do kupy ,i nawet udalo sie zamontowac na miejsce :P
-zalozylem akumulatory, kluczyk w stacyjke i po kilkukrotnym kreceniu zapalil SUKCES :lol:
Ale po god.....ZONK brak cisnienia oleju, sprawdzam bledy metoda migania i tylko wystapilo 27 (cos od predkosci i obrotow)
Demontaz filtrow oleju i koleja niespodzianka sa suche
I co to moze byc ?
-padnieta pompa oleju
-zly olej
-kturys z zaworow
- padniete panewki
- a moze wszystko naraz
Jakies podpowiedzi sugestie ? Pozdrawiam