Strona 6 z 7

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 17 mar 2016, 20:14
przez Silvestr
mcgiver napisał(a):powiedz mi jak ze wskazaniami predkościomierza ?
na kapciach 16/245/70 do 100km wg gps prędkosciomierz pokazuje 10km wiecej.
przy 125km/h wg gps ,prędkościomierz pokazuje 140km/h , czyli jesli bym załozył większe koła to wskazania powinny iść ku lepszemu ale pogorszy sie kopyto . pytanie jakie kapcie były by idealne aby na kopycie mało stracić i zeby prędkosciomierz pokazywał prawdę.

Ja się wtrącę...
U mnie na 265/70 r16 wskazania na prędkościomierzu i na GPS różni się o około 3 km/h, tzn. na jednym jest 100 a na drugim 103 - tylko nie pamiętam w którą stronę :)21

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 17 mar 2016, 20:56
przez PiotrR
Z tymi calami i procentami to można się przeliczyć. Kupiłem opony 265/75/16 teoretycznie 32'' a w praktyce 31''+ 8mm po zjeżdżeniu 4mm bieżnika mam teraz wypasione 31''. :)21
Gdzieś pisałem ,koledzy kupili bieżnikowane MT 265/70/16 były większe o 5cm od moich MT 265/75/16.
Zimówki Coopera 265/75/16 są większe o 3 cm od Hankook MT 265/75/16

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 17 mar 2016, 21:06
przez mcgiver
Silvestr napisał(a):
mcgiver napisał(a):powiedz mi jak ze wskazaniami predkościomierza ?
na kapciach 16/245/70 do 100km wg gps prędkosciomierz pokazuje 10km wiecej.
przy 125km/h wg gps ,prędkościomierz pokazuje 140km/h , czyli jesli bym załozył większe koła to wskazania powinny iść ku lepszemu ale pogorszy sie kopyto . pytanie jakie kapcie były by idealne aby na kopycie mało stracić i zeby prędkosciomierz pokazywał prawdę.

Ja się wtrącę...
U mnie na 265/70 r16 wskazania na prędkościomierzu i na GPS różni się o około 3 km/h, tzn. na jednym jest 100 a na drugim 103 - tylko nie pamiętam w którą stronę :)21

no to już satysfakcjonujący wynik :) .
czyli wychodzi na to że na moich oponach też by Tobie przekłamywało bo 70% z 265 daje większą średnicę koła niż 70% z 245.
wg rozpiski na drzwiach mam prawidłowe opony , drugi dedykowany model to 16/215/80

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 18 mar 2016, 07:36
przez freefly
Regulamin nr 39 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie zespołu prędkościomierza
oraz jego montażu.


http://www.nettax.pl/serwis/imgpub/duue ... 400048.pdf

Sądzę, że wcześniejsze regulaminy EKG/ONZ dopuszczały większą tolerancję.

U mnie wskazania z tarczy prędkościomierza i wskazania prędkości z TECH2 różnią się. Kwestia precyzji wskaźnika na desce.

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 18 mar 2016, 08:20
przez pocieszny
po 1 to jest w miare nowe :)21
po 2 Łunia to nie Japonia
po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21
po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 18 mar 2016, 09:15
przez freefly
pocieszny napisał(a):po 1 to jest w miare nowe :)21


To już piąty suplement, a normy EKG/ONZ obowiązują od 65 lat. Wcześniejsze mogły zakładać mniejszą tolerancję, albo i nie (nie mogę znaleść wcześniejszych wersji)

pocieszny napisał(a):po 2 Łunia to nie Japonia


To nie ma znaczenia bo Japonia jest członkiem tej konwencji. To wspólna konwencja ONZ i Rady Europy.

pocieszny napisał(a):po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21


Normy homologacyjne mówią przecież jaka jest jest dopuszczalna tolerancja. Rekomendacje są takie, że ma zawyżać, a nie zaniżać.

pocieszny napisał(a):po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami


Norma właśnie ma zastosowanie do opon montowanych standardowo.

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 18 mar 2016, 10:30
przez pawel126
245/75R16 u mnie wskazanie jest teraz zgodne z gps

Fabryczne sa ok jeśli poruszamy sie TYLKO po asfalcie i autostradzie,
ale jadąc nawet na grzyby warto mieć zawsze ciut większe bo róznie bywa :D
Opony trzeba dopasować indywidualnie do potrzeb :)2
Moje są niewiele większe, ale zdecydowanie lepiej wygląda wypełnienie w nadkolu no i wsiadanie i wysiadanie bardziej mi pasuje ;)

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 18 mar 2016, 11:22
przez pocieszny
freefly napisał(a):
pocieszny napisał(a):po 1 to jest w miare nowe :)21


To już piąty suplement, a normy EKG/ONZ obowiązują od 65 lat. Wcześniejsze mogły zakładać mniejszą tolerancję, albo i nie (nie mogę znaleść wcześniejszych wersji)

pocieszny napisał(a):po 2 Łunia to nie Japonia


To nie ma znaczenia bo Japonia jest członkiem tej konwencji. To wspólna konwencja ONZ i Rady Europy.

pocieszny napisał(a):po 3 popularną metodą okłamywania użytkownika jest zawyżanie wskazań prędkościomierza, najtańszy sposób poprawienia osiągów :)21


Normy homologacyjne mówią przecież jaka jest jest dopuszczalna tolerancja. Rekomendacje są takie, że ma zawyżać, a nie zaniżać.

pocieszny napisał(a):po 4 zwykle pojazd jest homologowany na 2 rozmiary opon, nie da się przestawiać prędkościomierza zgodnie z oponami


Norma właśnie ma zastosowanie do opon montowanych standardowo.


to co podałeś to suplement dyrektywy z 2002r
opony standardowo zwykle występują w serii w kilku rozmiarach (przykładowo dla patrola od 29 do 32cali liczniki takie same)
normy też mówiły o dopuszczanych emisjach i takie tam :)21 koncerny zawsze będą kłamać nic tego nie zmieni

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 19 mar 2016, 00:43
przez mcgiver
Panowie widzę że zasadniczo odbiegnelismy od tematu :)21 i wypadalo by to zmienić :D .
czy macie jakies doświadczenia z uszczelniaczami zaworowymi do tego silinka? polecacie jakies szczególnie do tego silnika ?

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 19:38
przez pocieszny
orginalne do tego uszczelniacze gniazd zaworowych też i uszczelki pod deklem też OEM reszta jest już w ciut lepszej jakości, ale te 3 w zamiennikach to jedna wielka paść :)3

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 20:56
przez mcgiver
pocieszny napisał(a):orginalne do tego uszczelniacze gniazd zaworowych też i uszczelki pod deklem też OEM reszta jest już w ciut lepszej jakości, ale te 3 w zamiennikach to jedna wielka paść :)3

nie bardzo kumam co piszesz i nie mogę sie zdecydować czy to wina tych 3 piw co dziś wypiłem czy Ty wypiłeś więcej? :)21

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 21:12
przez pocieszny
uszczelniacze zaworowe najlepsze są oryginalne
tak samo jak uszczelki (zwykłe) pod dekle i pod gniazda świec (tfu świec .... :)21 )

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 21:16
przez mcgiver
ok teraz lepiej :lol: .
gdzie to kupię żeby mnie nie obdarli ze skóry ?

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 21:48
przez pocieszny
i tu zaczynają się schody :/
ostatnio jak szukałem uszczelniaczy świec nie znalazłem oryginałów :/ założyłem zamienniki i już ciekną (pół roku)
uszczelki pod dekle były swego czasu w intercarsie, a uszczelniacze zaworowe to już chyba tylko ASO :?

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 20 mar 2016, 22:37
przez mcgiver

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 28 mar 2016, 20:45
przez mcgiver
dziś wróciłem z trasy żywiec-wrocław trasa mieszana zadupia-drogi szybkiego ruchu stosunek 30-70% , ogólnie ponad 700km drogi bo było kilka miejsc po drodze do których musiałem wstapić.
Na A4 szybkości nawet do 170km/h , ale średnią można przyjąć 120-130km/h, spalanie wyszło 17lpg/27zł/100km . ogólnie czołg sie spisał , ale widać ubytek mocy bo jest cieplejsze powietrze niż miesiąc temu , trzeba będzie grzebnąc z gazem ;) . dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd. olej jutro sprawdzę bo przed wyjazdem z wrocka uzupełniałem stan do maxa.

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 13:57
przez przemekcrx
Więc mogę napisać panie madgajwer że twoje teorie można w buty sobie wsadzić :)21
Zmiana pierścieni na inne mojej konstrukcjii ,zupełnie ograniczyły pobieranie oliwy praktycznie do 0
W porównaniu przejechanych poprzednio km czyli ok 1000km potrzebowałem dolać ok 1L
Teraz nie ubyło na bagnecie nawet 1mm
Komin nawet zrobił się biały i rdzewieje :D , poprzednio był czarny...

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 14:51
przez freefly
mcgiver napisał(a):dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd.


Jeśli płytki sprzęgieł są zrypane to są zgrzyty. Super hiper olej nie pomoże.

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 17:01
przez mcgiver
freefly napisał(a):
mcgiver napisał(a):dyfer też dostał w dupę bo temperatury były wysokie i były zgrzyty w lsd.


Jeśli płytki sprzęgieł są zrypane to są zgrzyty. Super hiper olej nie pomoże.

jakby było tak jak piszesz to zgrzyty by były równiez na zimnym .
pozatym "zrypanie" płytek polega na tym ze przestają spinac układ , a moja szpera działa całkiem przyzwoicie.
kwestia czasu jak to udowodnię :roll:

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 17:58
przez pocieszny
może być tak, jak oleum ciulowe to może sklejać blokade, rozpina się wtedy gwałtownie i stąd strzał,
długiego żywota wtedy wróżyć jej nie należy ;)

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 18:12
przez mcgiver
napiszę to jeszcze raz .
auto kupiłem z jakimś tam olejem (nie wiem co tam było), ale na długich trasach były strzały. wymieniłem na carlube LS80w90 (GL4, GL5) i jak się zrobiło ciepło to znów są strzały w długich trasach, koło komina nic sie nie dzieje.
widocznie jeżdzicie tylko w błocie , albo z niewielkimi szybkościami, a nie na dłuższe trasy drogami szybkiego ruchu . ja wiem że LS 75w140 tu zda egzamin , Wy sądzicie inaczej.
jałowa dyskusja :)21

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 18:54
przez FFK
To zalej tym lepszym olejem, sprawdź, zdaj relacje i będzie wszystko wiadomo. Na razie tylko dyskusja, ja czekam na konkretne informacje bo sam nie wiem, jakim zalać :)

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 29 mar 2016, 19:00
przez mcgiver
castrol syntrax ls75w140 (dawny safxj)
Lepkość kinematyczna: 24.7 mm2/s (24.7 cSt) przy 100°C
Temperatura krzepnięcia: -54 °C
Gęstość 857 kg/m3 (0.857 g/cm3) przy 15°C
Temperatura zapłonu Tygiel otwarty: 228°C (442.4°F) [Aparat typu Cleveland.]
http://archiwum.allegro.pl/oferta/castr ... 79444.html

ls85w140
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... A7NSZ2.pdf
Typical Characteristics
Name Method Units Axle Limited Slip 85W-140
Density @ 15C, Relative ASTM D1298 g/ml 0.90
Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 328
Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 25
Viscosity Index ASTM D2270 None 100
Viscosity, Brookfield @ -12C ASTM D2983 mPa.s (cP) 142500
Pour Point ASTM D97 °C -18
Flash Point, COC ASTM D92 °C 242

ls80w90
http://produkty.totalpolska.pl/karty/DYNATRANS%20LS.pdf
Lepkość w temp.100°C mm²/s 16,2
Lepkość w temp. 40°C mm²/s 164
Wskaźnik lepkości - 102
Temperatura płynięcia °C -30

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 30 mar 2016, 10:21
przez pocieszny
sam sobie odpowiadasz że lepkość 140 jest prawie 2 krotnie większa, więc naprężenia i moment rozpięcia wymaga większego momentu

Re: Znikający olej silnikowy

PostNapisane: 30 mar 2016, 10:51
przez mcgiver
nie jest 2 krotnie wieksza ,a o 50%
przecież tu własnie chodzi o większą lepkośc żeby w skrajnie wysokich temperaturach nie robiła się woda z oleju
pozatym w szperze również o to chodzi by rozpiecie wymagało wiekszego momentu a nie mniejszego.
jeszcze raz powtarzam ; mi się nic nie dzieje na odcinkach do 100km puki sie dyfer nie zagrzeje , jeśli ktoś nie jeżdzi w długie trasy z nadmierną prędkoscią to strzałów raczej nie uświadczy.

przemekcrx napisał(a):Więc mogę napisać panie madgajwer że twoje teorie można w buty sobie wsadzić :)21
Zmiana pierścieni na inne mojej konstrukcjii ,zupełnie ograniczyły pobieranie oliwy praktycznie do 0
W porównaniu przejechanych poprzednio km czyli ok 1000km potrzebowałem dolać ok 1L
Teraz nie ubyło na bagnecie nawet 1mm
Komin nawet zrobił się biały i rdzewieje :D , poprzednio był czarny...


o których pierścieniach piszesz ? kompresyjnych czy olejowych? dawałeś już w pizde czy docierasz po emerycku?