Strona 1 z 2

dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 19:32
przez mariuszek1978
Witam
Dostałem do złożenia auto j/w - rozebrane przez innego mechanika, który miał tam wymienić koło dwumasowe. Po demontażu skrzyni, okazało się, że jest problem ze znalezieniem części, a o kupnie nowej właściciel nie chciał słyszeć. Mechanik więc spakował wszystkie graty do samochodu i kazał zabrać auto z warsztatu do czasu znalezienia koła. Właścicielowi troopera udało się to zdobyć po kilku miesiącach, lecz mechanik wyjechał gdzieś za granicę, wróci na wakacje...
Tyle historii o aucie zanim trafiło do mnie.
Teraz mam poważny kłopot, ponieważ po złożeniu auta, nie chce zapalić. Silnik kręci, na plaku chodzi, a samo nie chce. Czasem coś tam załapie, ale to może na 1- 3 sekundy.
Przeszukałem forum i nie znalazłem nic na temat właściwego ustawienia koła zamachowego, poza tym, że ma to znaczenie.
Ja zrobiłem to w ten sposób, że ustawiłem rozrząd na znaki, następnie pustym miejscem korony na kole zamachowym "wycelowałem" w czujnik położenia wału. Czy jest to właściwe, a jeśli nie, to jak powinno być?
Kolejna sprawa, to taka że nie mogę odszukać złącza diagnostycznego i nie wiem jakie ono jest - posiadam KTS-a i chciałbym spróbować to podłączyc, ponieważ w czasie kręcenia, czy pracy silnika na plaku, nie działa obrotomież...

Wiem że jestem tu nowy i nie wniosłem na forum jeszcze nic, ale muszę jakoś wybrnąć z tej sytuacji, toteż bardzo proszę szanownych forumowiczów o wskazówki co mogłem zrobić nie tak i jak powinienem właściwie
Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 20:49
przez Gregolas
złącze kontrolne masz po prawej stronie pod kolumną kierowniczą schowane za obudową tunelu środkowego...
ale możesz miec kłopoty z oprogramowaniem bo nie każdy program podobno (z tego co wyczytałem na forum) obsługuje to autko.

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 21:06
przez mariuszek1978
a co mi powiesz o tym kole zamachowym ?

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 29 sty 2012, 22:19
przez tomaszsuplicki
oznaczony punkt na górze, gdy pierwszy cylinder u góry

https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... directlink

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 00:09
przez mariuszek1978
wielkie dzięki, więc jutro skrzynia do wyjęcia, bo ja na tym kole nie dopatrzyłem się żadnego znaku...
Czy można uznać, że położenie pierwszego cylindra w gmp jest równoznaczne z ustawieniem rozrządu na znakach, i czy na pewno czujnik położenia wału nie trafia w miejsce bez zębów w koronce koła zamachowego?
Pytam, ponieważ chciałbym tegu znów na próżno nie rozbierać...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 30 sty 2012, 00:28
przez tomaszsuplicki
z ustawieniem rozrządu nie tak łatwo musisz znaleść znak na kole pasowym wału i na kole od pompy wysokiego ciśnienia ok.11 obrotów wału żeby zgrać te 2 punkty

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 31 sty 2012, 10:03
przez mariuszek1978
no więc tak, zgrałem znaki na kole rozrządu z kołem pompy - i faktycznie udało mi się to zrobic dopiero za 9-tym obrotem, jednak nie widzę znaku na kole wału. Czy jest więc możliwe, żeby autko po mojej "operacji zaskoczyło bez montowania skrzyni (silnik podparty z założonym kołem zamachowym)?
czy jest taka opcja, że znak na kole pasowym wału znajduje się gdzieś od strony silnika, jeśli tak to gdzie on jest i jego odnośnik?
wiem, zadaję sporo być może dla Was banalnych pytań, ale w moim przypadku to pierwsze takie "cudo", więc nie chciałbym czegoś popier..lić...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 31 sty 2012, 10:32
przez tomaszsuplicki
znak jest na wewnętrznej stronie koła pasowego (małe wcięcie) najpierw znajdz znak na kole pasowym wału zaznacz go jakimś jasnym markerem lub farbą (jest słabo widoczny) znak na kole pasowym ma być na górze koła wału.możesz odpalić bez skrzyni ale tylko sprawdz czy zatrybi nie prubuj go gazować :)


https://picasaweb.google.com/1006147269 ... 5435803314

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 31 sty 2012, 10:33
przez mariuszek1978
dzięki wielkie, wieczorem dam znać co z tegp wyszło...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 31 sty 2012, 23:47
przez mariuszek1978
jest tak, znaki wszystkie odnalazłem, zgrałem je wszystkie, koło w swoim miejscu... dupa, nie zagadał, na plaku chodzi, poza tym nic. W akcie desperacji jutro go będę holował za ciągnikiem kumpla, najwyżej jeszcze se roboty dołożę - nigdy więcej 3.0 dti!!!

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 09:20
przez skiczu
Jeżeli na plaku odpala to ewidentnie problem jest z dostarczaniem paliwa...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 12:14
przez pocieszny
powiedzcie mi tak logicznie, co ma 2masa i skrzynia manualna do odpalenia silnika??? ;)
może go wprowadzać w drgania, ale nie powinna robić problemów z odpaleniem, albo pompa jest do dupy ustawiona, może wtryski, albo rozrząd jest przestawiony

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 12:30
przez mixer
racja coś z paliwem, zdejmij przewód doprowadzający paliwo do filtra załóż wężyk z butelką taką ala kroplówkę i spróbuj pompować ręczną pompką i dobrze go odpowietrzyć a następnie próbuj odpalać plak też nie zaszkodzi i zaobserwuj czy będzie ubywało paliwo z butelki,

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 18:08
przez tomaszsuplicki
pocieszny napisał(a):powiedzcie mi tak logicznie, co ma 2masa i skrzynia manualna do odpalenia silnika??? ;)

a to że na kole zamachowym jest czujnik położenia wału i jeśli koło nie będzie na swoim miejscu to za chiny nie odpali


mariuszek1978 napisał(a):jest tak, znaki wszystkie odnalazłem, zgrałem je wszystkie, koło w swoim miejscu... dupa, nie zagadał, na plaku chodzi, poza tym nic. W akcie desperacji jutro go będę holował za ciągnikiem kumpla, najwyżej jeszcze se roboty dołożę - nigdy więcej 3.0 dti!!!


a masz pewność że przed rozłożeniem przez wcześniejszego mechanika silnik działał?

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 20:38
przez mariuszek1978
no właśnie, tak jak kolega wcześniej napisał, nie wiem jak było przed rozbiórką, fakt widziałem ten samochód jak jeszcze jeździł z ogromną przyczepą, ale było to jakieś 7 m-cy temu... Na tym dwumasie który wymieniłem, auto nawet nie powinno ruszyć - obraca się dookoła bez żadnego oporu - teraz skrzynia wyraźnie stawia opór, biegi ładnie wchodzą i całość jest tak ustawiona jak mi tu podpowiedzieliście (w sumie trochę szkoda, bo mogłem fotki porobić...), właściciel coś tam kiedyś mówił o zmianie oleju po której chodziło to gorzej, ale chodziło... teraz głuchy.
Tak jak pisałem - holowałem -bez powodzenia, nadal odzywa się na plaku - sam ni ch...a.

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 20:42
przez tomaszsuplicki
a jak go kręcisz to ciśnienie oleju na wskaźniku pokazuje

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 20:47
przez mariuszek1978
wskaźnik rusza, tak na prawie połowę, w trakcie holowania nawet obrotomierz wchodzi na jakieś 950 obr ( 2 bieg za ciągnikiem) czego nie było przed ponownym ustawieniem koła i synchronizacją znaków...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 20:58
przez pocieszny
a z czujnikiem ciśnienia oleju na listwie wtryskowej jak jest?? bo coś tak kiedyś ktoś pisał że jak mu się zrąbał to podobne objawy były

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 01 lut 2012, 21:03
przez mariuszek1978
tego nie sprawdzałem, w sumie to nawet nie wiem gdzie go szukac, takiego ustrojstwa jak hydrauliczne wtryski jeszcze w rękach nie miałem. Może coś bardziej szczegółowo?

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 03 lut 2012, 21:05
przez mariuszek1978
czy macie może jescze jakieś pomysły, bo mi to już ręcę opadają.
Dziś do zasilającego przewodu paliwowego wpiąłem się dużą strzykawka i pompowałem w niego ropę, niby pompa pobiera paliwo, ale zagadaćnie chce.
Jak dobrać się do tych wtrysków? czy one są pod pokrywą zaworów, czy nad pompą? Może to tam leży przyczyna, tylko też trudno mi w to wierzyć, bo przecież nawet walnęły to nie wszystkie na raz i choć trochę by się odezwał...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 03 lut 2012, 23:09
przez tomaszsuplicki
problem może być nie w tryskach a czujniku ciśnienia oleju w listwie to dość częste ,dojście do tego jest bardzo proste zdejmujesz interkuler i pokrywę zaworów i masz listwe wtryskową i 2 czujniki jeden to czujnik temperatury a drugi mniejszy to czujnik oleju .tak poza tym to proponuję najpierw podłączyć komp ,a czy wszystkie kable masz podłączone może któryś się gdzieś macza i komp go nie widzi i nie odpala daj znać jak poszło sprubuję pomóc

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 04 lut 2012, 01:59
przez mariuszek1978
problem w tym, że mam KTS-a a on się z nim nie łączy...
Jeżeli to nie problem, to bardzo prosiłbym o numer telefonu na pw, to by ułatwiło kontakt - oczywiście czujnik jutro. a raczej dzisiaj sprawdzę...

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 04 lut 2012, 18:13
przez wojtekkk
to bardzo prosiłbym o numer telefonu na pw, to by ułatwiło kontakt

a roming masz właczony :)21

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 06 maja 2016, 01:14
przez Buchu
Witam chciał bym odgrzać temat. Mam podobny problem i nie wiem jak ustawić dwu mas
(zdjęcia w poście już nie działają)

Re: dwumas 3.0 dti '99

PostNapisane: 06 maja 2016, 08:32
przez freefly
Pierwszy cylinder w GMP, znak na kole na godzinie szóstej-skrzynia manualna.
Obrazek