kugel napisał(a):Zadajesz trudne pytania...

Nasze Troopery lubia trudne pytania

. Kto pyta nie bladzi , albo nie kupuje nowego turbo

. Jedrula , dzieki za odpowiedz . Wczoraj chlodniczka z filtrem zostala odkrecona - straszne dojscie . No i problem z montazem z powrotem - gdzies sie tam cos zapiera .Mysle , zeby tlumik sciagnac i zrobic sobie miejsce na manipulacje . Kupilem nowy zawór - najlepiej , ze sprzedawca nie potrafil mi powiedziec do czego on jest

. Mysle , ze kupilem wlasciwy przelewowy . Po porównaniu starego zaworu z nowym , stwierdzam ze stary nie spelnial swojej funkcji nalezycie . Chodzil zdecydowanie luzniej , to jest - otwieral sie o wiele lzej niz nowy . W srodku jest sprezyna , to wyjasnia dzialanie . Zmeczenie materialu ( sprezyny ) powoduje przelew z powrotem oleju wczesniej przy mniejszym cisnieniu . I wtedy turbo , a takze panewki na wale korbowym nie dostaja smarowania . Przydaloby sie wiedziec na ile godzin pracy wystarczy taki zawór . Koszt zaworu niewielki . Troche grzebania jest , ale powinno sie to zrobic , nie czekajac na rozpad turba . Natomiast co do drugiego zaworu , tego prostszego - sprezyna z kulka - to mysle , ze on otwiera olej na chlodnice . Ale - nie znam sie na tyle , by mówic na 100 % . Gdybym widzial rozebrany silnik , mozna by po kanalach olejowych w silniku okreslic do czego on jest . Na pewno otwiera sie on o wiele szybciej i latwiej . Przy samodzielnej diagnostyce naszych samochodów , takie rzeczy sa nawet wazniejsze niz tylko wymiana olejów i filtrów . Tak sobie wlasnie mysle

. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Trooperów .