Strona 1 z 1

CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 26 paź 2010, 21:16
przez SUPER TROOPER
Witam szczesliwych posiadaczy Isuzu Trooper . Jutro zabieram sie za inspekcje zaworów przy duzym filtrze oleju . Czy ktos z uzytkowników rozbieral juz ta rzecz ? Wedlug manuala ( o ile sie nie myle ) sa tam dwa zawory - pierwszy to zawór przelewowy oleju i drugi zawór otwierajacy chlodniczke oleju . Przy filtrze , sa dwie sruby - która jest zaworem i jakim . Podejrzewam , ze jest to po smokach i zimeringach na rurkach , druga klopotliwa rzecz niszczaca nasze turbo . Wszystkie komentarze sa mile widziane . Pozdrawiam . :)

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 28 paź 2010, 20:13
przez SUPER TROOPER
Chyba bede rekordzista na zakladanie postów bez odpowiedzi . :)

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 28 paź 2010, 20:20
przez kugel
Zadajesz trudne pytania... :)

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 28 paź 2010, 21:38
przez jedrula
przerabiałem temat tego ustrojstwa przy temacie braku ciśnienia oleju . w tej chłodnicy są zamontowane dwa zawory jeden to typowy zawór ciśnieniowy regulujący ciśnienie oleju w silniku (porządna konstrukcja) a drugi to zawór zwrotny mający za zadanie zatrzymać olej w górnej części silnika po zgaszeniu silnika ( prosta konstrukcja- sprężyna i kulka), zatrzymanie oleju w górnej części silnika ma sens dlatego że pompy olejowe są wyżej niż poziom oleju w misce olejowej i odpalając auto pompy olejowe pracują od razu dając ciśnienie oleju tym samym szybko smarują zimny silnik. co do turbiny morderstwem dla turbin jest wprowadzanie zimnego silnika od razu po odpaleniu na wysokie obroty ( nie wspominając o szybkim gaszeniu po intensywnej eksploatacji silnika). ja w obecnej chwili jestem na etapie szukania zaworu zwrotnego oleju obiegu pompy zasilającej zasobnik pompy wysokiego ciśnienia oleju- mam podejrzenie że praca tego zaworu ma pośredni wpływ na długość czasu odpalania( brak oleju w zasobniku po dłuższym postoju spowodowany "nietrzymaniem zaworu" powoduje wydłużenie czasu odpalania auta gdyż podczas rozruchu auta pompa olejowa musi napompować olej do zasobnika który zasila w olej pompe wysokiego ciśnienia która znowu zasila napęd pompowtrysów które bez odpowiedniego ciśnienia nie podadzą paliwa do komory spalania. co do oringów zamontowanych w smokach olejowych(wymiana w serwisie B... w miejscowości B... kosztowało mnie ażżżżżżżżż 2500) spełniają bardzo ważną role tym silniku gdyż smoki są długie a pompy olejowe wysoko i jakakolwiek nieszczelność powoduje poważne niedomagania w tym silniku(brak ciśnienia oleju) kończące sie conajmniej uszkodzeniem turbiny a nawet całkowite zatarciem.

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 29 paź 2010, 13:48
przez SUPER TROOPER
kugel napisał(a):Zadajesz trudne pytania... :)
Nasze Troopery lubia trudne pytania :) . Kto pyta nie bladzi , albo nie kupuje nowego turbo :) . Jedrula , dzieki za odpowiedz . Wczoraj chlodniczka z filtrem zostala odkrecona - straszne dojscie . No i problem z montazem z powrotem - gdzies sie tam cos zapiera .Mysle , zeby tlumik sciagnac i zrobic sobie miejsce na manipulacje . Kupilem nowy zawór - najlepiej , ze sprzedawca nie potrafil mi powiedziec do czego on jest :shock: . Mysle , ze kupilem wlasciwy przelewowy . Po porównaniu starego zaworu z nowym , stwierdzam ze stary nie spelnial swojej funkcji nalezycie . Chodzil zdecydowanie luzniej , to jest - otwieral sie o wiele lzej niz nowy . W srodku jest sprezyna , to wyjasnia dzialanie . Zmeczenie materialu ( sprezyny ) powoduje przelew z powrotem oleju wczesniej przy mniejszym cisnieniu . I wtedy turbo , a takze panewki na wale korbowym nie dostaja smarowania . Przydaloby sie wiedziec na ile godzin pracy wystarczy taki zawór . Koszt zaworu niewielki . Troche grzebania jest , ale powinno sie to zrobic , nie czekajac na rozpad turba . Natomiast co do drugiego zaworu , tego prostszego - sprezyna z kulka - to mysle , ze on otwiera olej na chlodnice . Ale - nie znam sie na tyle , by mówic na 100 % . Gdybym widzial rozebrany silnik , mozna by po kanalach olejowych w silniku okreslic do czego on jest . Na pewno otwiera sie on o wiele szybciej i latwiej . Przy samodzielnej diagnostyce naszych samochodów , takie rzeczy sa nawet wazniejsze niz tylko wymiana olejów i filtrów . Tak sobie wlasnie mysle :) . Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Trooperów .

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 19:47
przez SUPER TROOPER
Serialu ciag dalszy . Dzisiaj odcinek pt. Zonk . Zawór zalozony , zimeringi na rurko-smokach nowe i ... nie ma cisnienia . Pytanie , czy to sie jakos pompa musi zaciagnac , czy jakos od góry zalac olejem - od turba albo co ? U mnie jest mróz , olej zmieniony gdzies okolo 500 kilometrów wczesniej . Na moja wiedze pompa nie bierze .

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 22:01
przez skiczu
SUPER TROOPER napisał(a): Na moja wiedze pompa nie bierze .

Jasne, że nie bierze tak jak policja :D. A tak na poważnie to podejrzewam odmę jeśli jest w tym silniku. Przy temp. poniżej 0 stopni potrafi nieźle nabruździć we francuzach...

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 22:07
przez skiczu
Jest jeszcze jedna ewentualność. Taka, że wyobrażając sobie szklankę odwróconą do góry dnem (gdzie dno stanowi zawór zwrotny, którego sprężyna nie pozwala ujść powietrzu) powoduje pompowanie samego powietrza (tzw. mielenie). Pompa musi być zalana aby dobrze funkcjonować.

Hydraulik.

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 22:38
przez SUPER TROOPER
skiczu napisał(a): Pompa musi być zalana aby dobrze funkcjonować.

Hydraulik.

Tak mi sie tez wydaje , ale jak to zrobic ?

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 22:40
przez SUPER TROOPER
skiczu napisał(a):A tak na poważnie to podejrzewam odmę jeśli jest w tym silniku. Przy temp. poniżej 0 stopni potrafi nieźle nabruździć we francuzach...
No tego to e.... nie rozumiem co chciales napisac ? :?

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 23:27
przez skiczu
Francuzy mają tzw. odmę czyli wąż gumowy łączący głowicę z kolektorem ssącym. Czasami udaje mu się zamarznąć, co jest przyczyną wyrzygania oleju przez wydech. Nie wiem dokładnie jak to działa ale się dowiem.

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 30 paź 2010, 23:30
przez skiczu
SUPER TROOPER napisał(a):Tak mi sie tez wydaje , ale jak to zrobic ?

Chyba jest ciężko. Moim skromnym zdaniem jest to błąd konstrukcyjny. Trzeba by pochylić auto pod kątem 45 st. i dopiero uruchomić. Raczej problematyczne...

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 31 paź 2010, 11:48
przez jedrula
SUPER TROOPER napisał(a):Zawór zalozony , zimeringi na rurko-smokach nowe i ... nie ma cisnienia
.
Mam pytanie a nawet pewną sugestie, czy wymieniąjąc oringi na smokach zwróciłeś uwage jak one się składają z całością, czy rurka smoka nie oberwała się na spawie mocowania wspornika tej rurki( u mnie tak było , mała nieszczelność rurki smoka która się oberwała powodowała to że pompa nie zasysała oleju dodatkowo wymieniłem oringi na ciut większe i problem całkowicie zniknął ) . I jeszcze jedno szukaj rozwiązania problemu na lini smok pompa oleju dopiero dalej sprawdż ciśnienie( czy w ogóle pompa olejowa podaje olej) do wykonania w dwie osoby jedna luzuje zawór ciśnieniowy ( ten który wymieniałeś) a druga osoba kręci rozrusznikiem , i jeżeli olej się nie pojawi to znaczy że pompa nie podaje oleju i wracamy do lini smok pompa. I jeszcze jedna ciekawostka ja jak miałem takie problemy z olejem(nieszczelny smok- naprawy złodziejskie po serwisach ponad 3000 pln) i tak auto było popsute ,to za rozwiązanie tematu pokusiłem sie sam metodą prób i błędów i naprawiłem sam okazało się że za wszystkim stoi nieszczelny smok( większe oringi i spawanie) 10 tkm i spokój.ciekowostką jest to że olej w maxymalnym stanie na bagnecie rozwiązywał ten problem ( wg mnie nieszczelność smoka była na wysokości poniżej stanu max), ale w tym silniku nie można trzymać stanu max oleju.i jeszcze jedno pompa oleju odpowietrza się sama nie trzeba jej zalewać mimo że jest wyżej niż stan oleju, jak jest szczelny smoku to i wszystko w porządku to w tym aucie ciśnienie oleju już jest w momencie rozruchu silniku tuż przed "odpaleniem"

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 01 lis 2010, 18:48
przez SUPER TROOPER
Dzieki Jedrula za dobre slowo . Miske sciagalem 3 razy , mialem trzy rodzaje zimeringów .Ostatni raz jak zakladalem to tak fajnie weszlo , ze i bez srub by trzymalo . Dzisiaj sie zrobilo cieplej , dolalem oleju na maxa , mysle zaciagnie . I wiecej go nie bede meczyl . Nie pompuje pompa . Poddaje sie . Co ciekawe tylko , kiedys jak fikal chwilke i lampka nie gasla , to 99% bylo to po gwaltownym oziebieniu .Moze sie po prostu pompa tak wyjechala , ze po prostu nastapil koniec ? I teraz tez , mróz i nie ma cisnienia . Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych .

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 01 lis 2010, 20:41
przez jedrula
Mam pytanie- czy auto ci odpala i nie masz ciśnienia oleju? Czy nie. jeżeli ci odpala to nadal upierał bym się nad smokiem pompy głownej, lub zamontuj spowrotem stary zawór ciśnieniowy , lub a to szansa 1na 10000 zablokował się filtr oleju(sprawdż jeszcze czy olej dochodzi do zaworu ciśnieniowego). Powodzenia

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 02 lis 2010, 13:44
przez SUPER TROOPER
Auto odpala , od tego jest inna pompa .Wskazniki na konsoli nawet nie drgna - brak cisnienia i koniec .Przy takich silach jakie powinna wytwarzac pompa i przekonaniu ,ze smoki sa okey , mysle ze nowy zawór jest dobry . A czy leci olej to sprawdzalem poprzez zdjecie filtra , nastepnie poluzowaniu rurki od oleju przy turbo . Tam powinno walic olej jak z weza strazackiego .Najwiecej boje sie o turbo , no i sam silnik . Wiecej nie bede go na sucho odpalal . Trzeba silnik wyjmowac i ogladnac pompe . Chyba , ze jest jakis myk o którym nie wiemy ?

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 12 lis 2010, 20:51
przez posti
SUPER TROOPER napisał(a):Auto odpala , od tego jest inna pompa .Wskazniki na konsoli nawet nie drgna - brak cisnienia i koniec .Przy takich silach jakie powinna wytwarzac pompa i przekonaniu ,ze smoki sa okey , mysle ze nowy zawór jest dobry . A czy leci olej to sprawdzalem poprzez zdjecie filtra , nastepnie poluzowaniu rurki od oleju przy turbo . Tam powinno walic olej jak z weza strazackiego .Najwiecej boje sie o turbo , no i sam silnik . Wiecej nie bede go na sucho odpalal . Trzeba silnik wyjmowac i ogladnac pompe . Chyba , ze jest jakis myk o którym nie wiemy ?




Kolego ostatnio jak siadła mi turbinnka to gosc od którego brałem nową powiedział ze z tej rurki przy turbinie licząc od momentu przekręcenia kluczyka w 15sekund powinno wylecieć co najmniej 0.5 litra oleju po przeprowadzonym doświadczeniu wyszło ze jest go ponad 0.7litra może to coś pomoże przy późniejszym sprawdzeniu czy jest odpowiednie ciśnienie

A co do tego zaworu zwrotnego w chłodnicy oleju to gdzie go kupiłeś i ile jeśli mogę wiedzieć

pozdrawiam

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 24 lis 2010, 23:03
przez SUPER TROOPER
Naprawione i to :D :D :D :D :D . Nowa pompa oleju i cisnienie jest . Widzialem w rupieciach u mechanika , ze sporo starych lezalo u niego . Widocznie zuzywaja sie w miare szybko . Pozdrawiam .

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 01 gru 2010, 22:29
przez MG555
a ile ta pompa i zaworek zwrotny kosztowały , i gdzie można je kupić ?

Re: CHLODNICA OLEJU FILTRA OLEJU ( DUZEGO )

PostNapisane: 02 gru 2010, 01:58
przez SUPER TROOPER
U mnie w przeliczeniu plus minus na polskie wychodzi = pompa okolo 1000 , a zawór przelewowy - nie zwrotny - okolo 125 zlotych .