Witamy w klubie ukochanego silnika 3.0 D

Jeżeli katalizator jest OK, zostaje układ zasilania w paliwo i elektronika. Na początek szukaj jakiegoś dobrego serwisu OPLA w którym mają porządną stacje diagnostyczną + fachowca. Potem kombinuj dalej. Warto wywalić te 100-300 PLNow za diagnostykę bo na "czuja" w tym silniku nic nie da się znaleźć...
Jeżeli ma problemy z odpalaniem i zdycha na wolnych to być może to wina okolic pompowtrysków które zalewają silnik za dużą ilością paliwa. Sprawdzi pompowtryski i przede wszystkim ich stożkowe podkładki uszczelniające. Świece żarowe tyż dobrze byłoby sprawdzić. Ale ja zacząłbym od diagnostyki na porządnym kompie. I nie licz na to, że jakiś tam koleś Franek w garażu z laptopem Ci go dobrze zdiagnozuje. Przerabiałem to w kilkunastu punktach w trójmieście i tylko jeden serwis Opla dał radę powiedzmy z 95% pewnością wykonać odczyt z kompa.
Aaa co do temperatury i wskaźnika to odłącz go od czujnika i podaj mu na końcówkę przewodu napięcie z "+" akumulatora i sprawdź w kabinie czy wychyla się na maxa. Jeżeli tak to czujnik do wymiany. Jak nie to przewód do wymiany i "zegar" do sprawdzenia/wymiany.