Strona 1 z 1

Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 01:11
przez frotman
Witam wszystkich użytkowników. na forum trafiłem bardziej po silniku aniżeli po aucie. kochane 6vd1. wśród 4x4 (terenowych) mam jeszcze d4bf galloper. Flota "cywilna" dużo bardziej rozbudowana.

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 08:35
przez Jake
Czesc, witaj na forum!

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 08:39
przez korf
Witka.

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 10:30
przez Legend
fajny motor, a jeszcze lepszy jak ma na końcu W

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 18:58
przez frotman
Legend napisał(a):fajny motor, a jeszcze lepszy jak ma na końcu W


hmmm trochę jestem laikiem w kodowaniu tych bloków ale z tego co gdzieś widzę to chyba jest to W - po katalogu gordona widzę 6vd1, y32ne.

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 21:23
przez Jake
frotman napisał(a):
Legend napisał(a):fajny motor, a jeszcze lepszy jak ma na końcu W


hmmm trochę jestem laikiem w kodowaniu tych bloków ale z tego co gdzieś widzę to chyba jest to W - po katalogu gordona widzę 6vd1, y32ne.


6VD1 - 3.2 V6 SOHC - Trooper 91-97
6VD1W - 3.2V6 DOHC - Trooper 91-97 - nie bylo produkowane w Europie
Y32NE - 3.2V6 DOHC - Frontera B 98-04 -oplowskie oznaczenie silnika zaprojektowanego na bazie 6VD1 z zaimportowaniem wiekszosci szczegolow z 6VE1. To silnik to prawie to samo co 3.5, tylko z krotszym skokiem tłoka.
6VE1 - 3.5V6 DOHC -Trooper 98-02 - silnik po istotnych modernizacjach, inna glowica, inny kolektor dolotowy, zapłon, termostat i jeszce pare detali.

Re: Elo

PostNapisane: 21 sty 2021, 23:20
przez PiotrR
Witaj :)2
trochę mi tu PB zapachniało, a nie jedynie słusznym ON :P

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 00:44
przez Legend
a tutaj ciekawostka, Trooper z silnikiem Frontery - wygląda jak 3,5 ale na drzwiach ma oznaczenie 3.2 DOHC

https://www.youtube.com/watch?v=Y0L5Ro0BV7Q


czy mi się wydaje, czy rura dolota do kolektora jest inaczej poprowadzona niz w naszych 6vd1 na tym poniżej?

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 01:19
przez Jake
PiotrR napisał(a):Witaj :)2
trochę mi tu PB zapachniało, a nie jedynie słusznym ON :P

Przynajmniej jeszce Ty zostałeś z dieslowego bastionu ;D Ja nadal lubie moje 3.1, ale juz nie probuje udowodnic jego wyzszosci nad benzyma tak zażarcie jak jeszcze niedawno. Polubiłem duże benzyny. Gdyby nie to ze juz mam diesla, to bym calkiem inaczej patrzyl na zakup 3.2 niz kilka lat temu.

Legend napisał(a):a tutaj ciekawostka, Trooper z silnikiem Frontery - wygląda jak 3,5 ale na drzwiach ma oznaczenie 3.2 DOHC

https://www.youtube.com/watch?v=Y0L5Ro0BV7Q


czy mi się wydaje, czy rura dolota do kolektora jest inaczej poprowadzona niz w naszych 6vd1 na tym poniżej?

Przeciez to co widac spod tego gaszczu milion kabli na zdjeciu to jest zwykłe 3.2 6VD1...
Kolektor i wejscie dolotu na lewo - 6VD1, cewki - 6VD1, termostat - 6VD1. Rura miedzy puchą a kolektorem to samoróbka, z pospawanych kolanek i lacznikow silikonowych.

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 01:57
przez Legend
otwórz sobie YT, ten drugi czyli z foto może robić takie wrażenie po ma kiere po prawej więc tam z brzegu jest deko luźniej.

CO do benzyn, na własnie mam mieszane uczucia, 4jx1 po zrobieniu komputera jedzie dośc żwawo - setka w ok 10,7sek i przy mojej przelotowej 120km/h ma jakieś 2400obr/min. Benzyna ma jakieś 3100 i wydaje się byc bardziej hałasliwa. Przy podobnej jezdzie spalanie dyze/benzyna to jak 10/15 ..... a benzyniak jest krótki i w manualu. Miałem się wyzbywac diesli...ale w końcu 4jx1 chodzi jak nalezy - zobacze jak dlugo, dostał drugą, tfu trzecią ostatnią szanse.

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 05:12
przez Jake
Legend napisał(a):otwórz sobie YT, ten drugi czyli z foto może robić takie wrażenie po ma kiere po prawej więc tam z brzegu jest deko luźniej.

Tak, wypowiadalem sie o tym na zdjeciu i tak, zwrocilem uwage, ze to RHD, podtrzymuje opinie, ze to standardowe 6VD1 z dolotem DIY. Na Youtubie zas widze typowego Troopera po lifcie z 3.5 6VE1 pod maska, który na drzwiach ma tylko napis "Trooper", tak jak wszystkie inne. Co prawda ni w zab nie rozumiem co mowia "po ichniemu", ale nie widze zadnych powodow dla ktorych jest w tym aucie cos nietypowego. :roll:

Legend napisał(a):CO do benzyn, na własnie mam mieszane uczucia, 4jx1 po zrobieniu komputera jedzie dośc żwawo - setka w ok 10,7sek i przy mojej przelotowej 120km/h ma jakieś 2400obr/min. Benzyna ma jakieś 3100 i wydaje się byc bardziej hałasliwa. Przy podobnej jezdzie spalanie dyze/benzyna to jak 10/15 ..... a benzyniak jest krótki i w manualu. Miałem się wyzbywac diesli...ale w końcu 4jx1 chodzi jak nalezy - zobacze jak dlugo, dostał drugą, tfu trzecią ostatnią szanse.

Szczerze nigdy nie jechałem sprawnym 3.0 4JX1, ale slyszalem, ze odczuwalnie ma o wiele wiecej mocy niz 3.1 4JG2. W kontekscie poziomu hałasu tutaj mam odczucia calkowicie przeciwne. 3.1 4JG2 jest dosc hałaśliwy, to typowy glosny, klekoczący diesel. Mi to nie przeszkadza, nawet lubie ten niski rownowiemierny dzwiek, ale 3.2 6VD1 mimo oczywistych wyzszych obrotów przy danej predkosci jest o wiele, wiele cichszy. 3.0 3VZ-E w Toyocie tak samo.

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 09:08
przez miras7
Wszystko zależy od punktu odniesienia. Na co dzień jeżdżę małym japońcem z lat 90tych i Montek 3.1 jest przy tym na prawdę wygodnym i cichym autem. Na nowych MT czy na ATekach Montek zaczyna mnie męczyć w trasie po ok 16 godzinach jazdy, w Baleno (benz.) to będzie po 10godz.

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 12:08
przez Legend
to jeszcze raz, ten z filmu z YT ma silnik wyglądający na 3,5 6Ve1 -ja na drzwiach widze 3.2 DOHC więć można przypuiszczać, że to dziwna wydumka z Froterowym silnikiem 3.2 DOHC co jest niespotykane raczej

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 12:17
przez Legend
zawsze chciałem mieć ten przywilej i przejechac się powiedzmy w roku 2002 nowym 3,0 i 3,5 i wtedy byłoby jakieś porównanie bo tak to każdy z tych egzemplarzy jest inaczej zmęczony. Lubie 4jg2 za odporność i prostotę, pewien mechanik spod Wrocławia twierdzi, że jest go w stanie zrobić tak, że objedzie nawet zdrowe 3,0....hmmm mam mieszane odczucia. Na postoju i do 80km/h na pewno V6 jest kulturalniejsze, ale powyżej dochodzi szum budy i ta różnica zaczyna się zatracać. Przy 120-130 sądzę, że 4jx1 jest cichszy od V6. Ogólne wrażenie komfortu diesel psuje swoja kultura pracy, mimo, że jest lepsze niz 4jg2 to i tak dalej jest to dośc mocno klekoczący silnik. Fajnie jakby się gdzies udało zebrać 4 auta na podobnej gumie i zrobić test, powiedzmy wszystkie długie 3,1 i 3.2 i 30 i 3,5 na jednej linii startowej :) Jeśli mi 3,0 teraz nie wywynie jakiegoś numeru to zostaje bo przypadł mi do gustu swoimi parametrami i spalaniem ON. I jest żwawszy niż Pajero 4 3.2 DID po 2014 roku bo ostatnio miałem okazję to sprawdzić :)

Re: Elo

PostNapisane: 22 sty 2021, 22:01
przez Jake
Legend napisał(a):to jeszcze raz, ten z filmu z YT ma silnik wyglądający na 3,5 6Ve1 -ja na drzwiach widze 3.2 DOHC więć można przypuiszczać, że to dziwna wydumka z Froterowym silnikiem 3.2 DOHC co jest niespotykane raczej

Nie slyszalem o 3.2 w Trooperze. Ale 6VE1 bywało w tej pojemnosci i wlasnie z takim kolektorem dolotowym i takim rodzajem zapłonu w Isuzu Amigo/Rodeo. To jest 6VE1 tylko wał ma mniejsze wykorbienie przez co pojemnosc skokowa sie zmniejsza.
Legend napisał(a):zawsze chciałem mieć ten przywilej i przejechac się powiedzmy w roku 2002 nowym 3,0 i 3,5 i wtedy byłoby jakieś porównanie bo tak to każdy z tych egzemplarzy jest inaczej zmęczony. Lubie 4jg2 za odporność i prostotę, pewien mechanik spod Wrocławia twierdzi, że jest go w stanie zrobić tak, że objedzie nawet zdrowe 3,0....hmmm mam mieszane odczucia. Na postoju i do 80km/h na pewno V6 jest kulturalniejsze, ale powyżej dochodzi szum budy i ta różnica zaczyna się zatracać. Przy 120-130 sądzę, że 4jx1 jest cichszy od V6. Ogólne wrażenie komfortu diesel psuje swoja kultura pracy, mimo, że jest lepsze niz 4jg2 to i tak dalej jest to dośc mocno klekoczący silnik. Fajnie jakby się gdzies udało zebrać 4 auta na podobnej gumie i zrobić test, powiedzmy wszystkie długie 3,1 i 3.2 i 30 i 3,5 na jednej linii startowej :) Jeśli mi 3,0 teraz nie wywynie jakiegoś numeru to zostaje bo przypadł mi do gustu swoimi parametrami i spalaniem ON. I jest żwawszy niż Pajero 4 3.2 DID po 2014 roku bo ostatnio miałem okazję to sprawdzić :)

Musialbys sie jeszcze zastanowic co z przełozeniami mostów. Przypuszczam ze powiesz - kazde auto na fabrycznych. Ale czasami bywało wiecej niz jedno w danej wersji silnikowej. Spekulujac - 4JG2 bedzie najwolniejszy, 6VE1 najszybszy. Nie mam za to pewnosci czy 6VD1 czy 4JX1 bedzie na drugim miejscu. Za to wybitnie nie podoba mi sie 4JX1 za swoja kuriozalna konstrukcje, poza tym ogolnie nie lubie elektronicznych diesli. Glowna zaleta starego klekota jest wlasnie jego odpornosc, prostota konsturkcji i brak elektroniki. Jesli godzimy sie na to, ze silnik ma sto czujnikow i ECU - bez chwili zawahania wzialbym benzyne. A Tobie widze sie zmienia zaleznie od pory roku ;) Tak zajadle deklarowales ze pozbywasz sie ropanikow bo tak :P