Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 11:59

Ano wlasnie, to musialbys w zasadzie caly silnik przerzucic zeby to zagralo na fabrycznym sterowniku z ta skrzynia. Albo sama skrzynia i stand alone TCU.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 13:25

czy ktoś lata w poblizu warsztatu Lolka w Krakowie ?
od kilku dni rozmawiam z nim na temat korby i tłoka 6ve1 , miał poszukać bo twierdzi że ma kilka , ale nie mogę się do niego dodzwonić dzisiaj...było by super jakby tam ktoś podjechał jak nie ma daleko. .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 17 wrz 2021, 14:27

Bede u niego w poniedzialek.
Ostatnio mial dwa silniki 3.5 rozebrane w czesciach wiec duza szansa ze faktycznie ma kilka wolnych korb i tlokow.
Na Slasku bede w srode. Juz na 100%.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 17 wrz 2021, 17:42

dobra Jake, Rozmawiałem z nim wczoraj i stwierdził ze napewno coś tam ma ale nie miał czasu szukać ,ale dziś to ogarnie , zadzwoniłem do niego rano i powiedział : ok idę szukać i zadzwonię ,
Nie odezwał się i nie odpowiada na telefony i smsy.
interesuje mnie sprawna korba ze stopką o tym samym numerze na korbie i stopce i ze sprawnym tłokiem najlepiej z tolerancją B,
Jak będziesz u niego i będziesz miał wątpliwości co i jak to dzwoń , co do ceny to coś wstepnie mówił o stówce, ale jak bedzie ok to nawet mogę dać więcej, jak bedziesz miał to w ręce to zrób oględziny tłoka i miejsca na panewkę , jesli będą na niej ory panewki to zdemontuj je i sprawdż czy się odbiły na korbie i stopce znaki z rewersów panewek , to na 99% znaczy że korba i stopka jest ok.
dziś odebrałem blok z honowania https://photos.app.goo.gl/1yTUP4EtziCXExVx9 w poniedziałek zawożę na zabielenie płaszczyzn pod uszczelki i muszę ogarnąć wysyłkę wału tylko że pierw muszę dograć szczegóły z wykonawcą.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 17 wrz 2021, 22:08

o jakie to lolkowe....

ja tam kiedyś robiłem dwa auta w teren, kiedyś umówiłem się na odbiór niby zrobionego auta. Mimo, że była godzina odbioru i mmimo, że zostawiłem tam spory hajs to loluś był zajęty linką w jakiejś renówce za parę pln. Nasze drogi szczęśliwie się rozeszły - nie polecam robić, brać części. whatever.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 18 wrz 2021, 00:57

Legend ,rózne w życiu są sytuacje , też bym mógł wiele opowiedzieć i żółci wyrzucić z siebie na rózne sytuacje , które mnie dotknęły w rożnych tematach mechanicznych i usługowych ..:evil: :roll: , ale daj spokój :lol: , nie bądźmy zgorzkniali, nie znam Lolka , na razie wiem że potrzebuję coś co on ma , i mam nadzieję że finał będzie ok :)2 :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 18 wrz 2021, 06:04

Ok. Spoko. Ogarne :)2
Mam dla Ciebie spakowane graty - wycieraczki, ogranicznik duzych drzwi bagaznika i te plastiowe zatrzaski do listew dachowych. Do tego jeszcze ta korba od Lolka i chyba mamy komplet tego co obiecalem. Chetnie odbiore od Cb te podstawe fotela co oferowales. No i moze zabrac Ci wał korbowy do Stalowej Woli, jesli chcesz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 19 wrz 2021, 00:47

Jake napisał(a):Ok. Spoko. Ogarne :)2
Mam dla Ciebie spakowane graty - wycieraczki, ogranicznik duzych drzwi bagaznika i te plastiowe zatrzaski do listew dachowych. Do tego jeszcze ta korba od Lolka i chyba mamy komplet tego co obiecalem. Chetnie odbiore od Cb te podstawe fotela co oferowales. No i moze zabrac Ci wał korbowy do Stalowej Woli, jesli chcesz.

no ok chyba wszystko tak jak piszesz :)2 .
Dolna konstrukcja fotela jest Twoja , i tak juz leżała na kupce do wywiezienia , więc trochę przyrdzewiała , ale do ogarnięcia.
co do wału to w poniedziałek rano dogadam temat z właścicielem firmy ze stalowej woli i albo wał wyslę albo weżmiesz go po drodze , chodzi o tą firmę
http://www.autopukalak.pl/8/kontakt jak się uda to ogarnać to masz u mnie flaszkę bimbru za zaangażowanie :)2 :)21
jeśli operacja z wałem się uda , to następny temat do ogarnięcia to będą głowice .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 23 wrz 2021, 21:36

powoli powstaje silnik z prochu.
ostatnio były wykonane pomiary cylindrów i honowanie , dziś przywiozłem blok z planowania powierzchni pod nowe uszczelki , wzięli na obu płaszczyznach po 0,08mm.
Wczoraj odwiedził mnie Jake i po drodze wziął mi wał korbowy do remontu do Stalowej Woli. Mam nadzieję że go nie sprzeda gdzieś po drodze :lol:
stary stojak na silnik zajęty , więc musiałem uspawać nowy , jeszcze nie jest skończony , ale to tylko kwestia czasu :)2

oczywiście jakieś blink, blik musiało być , nie mogłem się powstrzymać :lol:

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 11 paź 2021, 17:51

dojechał dziś wał po reanimacji , wykonany na nominał .
teraz trzeba zawieżć cały zestaw korbowo-tłokowy do szlifierza , co by , naprawił jeden korbowód i wszystko posprawdzał i spasował

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek


może się uda w tym tygodniu skompletować nowe panewki
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 21:46

w ostatnich dniach dojechało jeszcze troche fantów od poprzedniego właściciela samochodu ,za co wielkie dzięki Jarek :)2 :D .
poza kilkoma brakami ,jest prawie cały komplet nowych uszczelek , jak i rurki z magistrali wodnej :)2 , których ostatnio bezskutecznie szukałem w sieci :o


Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 22:12

Elegancko, coraz wiece fantów nazbierałeś, mozna powoli przymierzac sie do skladania.
Z ciekawosci jesli to nie tajemnica - duzo Cie za ten wał policzyli?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 22:31

koszt był mniejszy niż wcześniej zakładano , ponieważ wcześniej liczono kompletną obróbkę wału.
generalnie pierwsza korba została napawana i obrobiona na nominał , cały wał jest odkrzaczony i wszystkie czopy są wypolerowane , znajdę czas to wrzucę fotki dla porównania wału przed i po obróbce.
wał jest zrobiony na nominał i .....to nie daje spokoju mojemu szlifierzowi , który zawsze mi robi obróbkę w moich motorach (rozmawiałem z nim po odbiorze wału telefonicznie, on mi polecił Pukalaka ) , bo o ile korby można było zostawić na nominale , to główne teoretycznie powinny się klasyfikować na pierwszy szlif z racji tego że wał był krzywy o 0,2mm....
Na razie nie dotarłem do mojego fachmana z gratami bo mam ważniejsze sprawy na głowie :roll: , ale może jutro mi się uda ...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:12

Hmmm. Ale były robione pomiary czujnikiem zegarowym na wszystkich czopach? Jest równo czy widac ten odchył zwiazany ze wspomniana krzywizna walu?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 23:21

Jake napisał(a):Hmmm. Ale były robione pomiary czujnikiem zegarowym na wszystkich czopach? Jest równo czy widac ten odchył zwiazany ze wspomniana krzywizna walu?

mam czujnik zegarowy chyba Mitutoyo , z magnetycznym statywem i czasami mi się przydaje np do kontroli tarcz , itd , ale nie będę sobie zaprzątał głowy pomiarami wału korbowego , bo takie sprawy oddaję fachmanom którym za to płacę i którzy żyją z takiej pracy i mają całkiem niezłą opinię ,więc wydaje mi się że takie pytania są zbyteczne :)21 , bo nie wnikam co mierzą , ma być dobrze :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:24

Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 13 paź 2021, 23:28

Jake napisał(a):Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.

idż zapytaj fachmana czy używa czujnika zegarowego i muzgu przy obróbce wału , to Ci powie żebyś sobie sam ten wał naprawił , i cię wyjebie z warsztatu :)21 :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 13 paź 2021, 23:32

mcgiver napisał(a):
Jake napisał(a):Nie pytam czy Ty mierzyles, bo w domowym warsztacie zamontowac wał idealnie osiowo na czyms to juz jest kłopot. Tylko czy był mierzony i daja gwaranacje ze mimo nominału jest prosty.

idż zapytaj fachmana czy używa czujnika zegarowego i muzgu przy obróbce wału , to Ci powie żebyś sobie sam ten wał naprawił , i cię wyjebie z warsztatu :)21 :lol:

...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 14 paź 2021, 00:24

heheh, dziwny ten Twój ostatni wpis Jake.
troche mnie to zmotywowało i zrobiłem sobie stanowisko pomiarowe z kawałka blachy , i dwóch podpór wału.
Mimo że mam krótką igłę pomiarową i nie mam przedłużki to jakoś sobie poradziłem i normalnie jest szok , bicie czopa głównego drugiego i trzeciego nie przekracza jednej setki i raczej mieści się w 0,005 mm.
nie mam mikrometru żeby pomierzyć fi ale bicia nie stwierdziłem :)2
tak że na razie to wielki szacun dla Pukalaka że tak wyciagnoł wał .
na dowód filmik pod spodem
https://photos.app.goo.gl/J7HDyn26sC6aVrig9
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 19 paź 2021, 23:26

Wał pojechał w czwartek na pomiary do mojego szlifierza i okazało się ,że korbowe są ok, ale główne dla świętego spokoju wypadało by zrobić szlif.... :roll: .
trochę mnie to rozjebało , bo sam mi polecił wykonawcę reanimacji wału ....żeby nie psuć krwi , przełknąłem to bo kwota szlifu głównych mnie nie odrzuciła , ale pozostał niesmak...
w tym tygodniu wał ma być gotowy i mam odebrać go razem z kompletem nowych panewek.
z dobrych informacji to , udało mi się wreszcie ustrugać do końca stojak na silnik więc blok dziś zawisnął na nim :)2 .

pod linkiem fotki
https://photos.app.goo.gl/bReuwGG66PU7rLhS6
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 20 paź 2021, 00:40

Nie zebym sie dop....czepiał niepotrzebnie. Ale czy to znaczy ze robota wału u Pukalaka była bez sensu? Skoro i tak szlifujesz na 1 podwymiar? Czyli spartolili sprawe...

A stojaczek elegancki, niejeden gotowy chiński stojak sie przy tym chowa.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 20 paź 2021, 01:18

Jake napisał(a):Nie zebym sie dop....czepiał niepotrzebnie. Ale czy to znaczy ze robota wału u Pukalaka była bez sensu? Skoro i tak szlifujesz na 1 podwymiar? Czyli spartolili sprawe...

A stojaczek elegancki, niejeden gotowy chiński stojak sie przy tym chowa.

:lol: nie no spoko , to nie jest żadne czepianie się :)2 ,
już wyjaśniam ; jakby nie to że pierwsza panewka korbowa łącznie z korbowodem zeżarły pierwszy czop korbowy ponad 1mm średnicy , co również poskutkowało wykrzywieniem całego wału , to mój szlifierz by temat ogarnoł sam.
Niestety nie ma sprzetu do napawania czopów i nie prostuje wałów , ale faktycznie mówił mi ,że prawdopodobnie Pukalakowi nie uda się wału wyprostować na tyle żeby nie trzeba było robić szlifu głównych czopów.
Dostałem namiar na Pukalaka od niego i temat dogadywałem z Pukalakiem sam , i uzgodniłem z nim że ma zrobić z walem wszystko co konieczne by przywrócić go do maxymalnie idealnego stanu . Nie mogę powiedzieć że Pukalak spartolił temat , bo w kwesti napawania i odbudowy czopa korbowego oraz wyprostowania wału jest ok, natomiast faktycznie powinien jeszcze ten szlif na głównych zrobić. Generalnie remont wału miał kosztować u Pukalaka max 1200zł na stan perfekt , końcowo zawołał sobie mniej , ale robotę musiał skończyć mój szlifierz i koszty wyszły finalnie podobne , ale z niepotrzebnymi niedomówieniami...
Jestem pewny ,że ostatecznie wał będzie w kondycji nie pozostawiającej wątpliwosci że ma jakieś ułomności w porównaniu do fabryki , ponieważ mimo wszystko w zwiazku z wieloletnią współpracą mam zaufanie do tego gościa.
a co do stojaka , to żadna chińszczyzna nie wchodzi w grę , ponieważ wiem że takie coś sobie zawsze wykonam sam , niewielkim kosztem , bo wiekszość to materiały z odzysku :)2
profile , kółka i reszta elementów wszystko z odpadów i z rozbiórki maszyn znalezione w gratach w firmie z którą ściśle współpracuję od 20 lat i dla której wykonuję usługi. do tego ze 2 godziny roboty się uzbierało do kupy i resztka farby z puszki którą już uważałem za wyschnietą i miałem wywalić do złomu. Faktycznie to tylko zapłaciłem dziś 20zł za płaskownik 40x10 do połączenia kołowrotka z blokiem :)2 rurki nierdzewne miedzy kolowrotkiem a blokiem to odpady które zostały mi wczoraj po modernizacji dwóch maszyn na chutchinsonie
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 22 paź 2021, 22:51

coś się dzieje :)2
wał odebrany ze szlifu czopów głównych na pierwszy nadwymiar.
Korba zreanimowana, prawdopodobnie zostało zdjęte z długości około 0,2mm , (okaże się jak powkładam tłoki)
tłoki wyczyszczone i doprowadzone do stanu używalności po kilku latach leżenia w warunkach niezbyt im sprzyjających , zostało wywiercenie dodatkowych drenów i powiększenie istniejących.
szczerze jak patrzę na róznicę tłoków starej v-ki i nowej to chętnie zaaplikował bym tam te starsze tłoki , ze wzgledu na masywność , szerszy pierścień olejowy i seryjnie więcej drenów olejowych , ale niestety oddzielenie korb od tłoków jest problemem, który w przyszłości może się zemścić , po zatym tłoki jednak mają większą róznicę wymiaru KH niż wcześniej mi się wydawało więc dzwigło by czapkę :roll: , chyba żeby dopasować 2mm krótsze korby , no ale nie chce mi się kombinować i pakować znów kasy w fanaberie :lol: .
Wał jest już na swoim miejscu , na razie go nie zamykam podporami bo nie mam jeszcze panewek oporowych, po zatym muszę znależć manuala z momentami dokręcania srub , zresztą trzeba by sprawdzić czy sruby się nadają do ponownego wykorzystania wg procedury , ale podejrzewam że skręcę na starych śrubach jak poprzednią v-ke (60 tyś już stuknęło od remontu , zaraz będzie trzeba mysleć o rozrządzie , tak ze chyba dają rady :)21 ) , choć tu się warto zastanowić skoro miałby wpaść jakiś ....charger 8-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 22 paź 2021, 23:08

Główne podpory
Kod: Zaznacz cały
Torque : 39 N·m (4.0 Kg·m/29 lb ft)

Stopki korb:
Kod: Zaznacz cały
Torque : 54 N·m (5.5 Kg·m/40 lb ft)
Załączniki
Cranks.png
Cranks.png (91.29 KiB) Przeglądane 8656 razy
Mains.png
Mains.png (101.81 KiB) Przeglądane 8656 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 22 paź 2021, 23:25

no dzieki Jake , po cichu liczyłem że znajdziesz :)2 , ale i tak muszę zassać cały manual.
pisze żeby nie smarować olejem tylnej ściany panewek , a ja posmarowałem , przy 6vd1 chyba też tak było...
oprócz oil galery jeszcze są sruby podpór z zewnątrz bloku
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

cron