Strona 1 z 1

Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 16 cze 2020, 22:15
przez AlekS
Hej, "instrument panel driver lower cover" - tak się to nazywa w manualu poliftowym. Takie coś pod kierownicą. A ja chcę się dostać do kabli za tą osłoną w wersji przedliftowej (muszę usunąć immobilizer, który ktoś tu kiedyś podłączył dodatkowo).
Odkręciłem dwa wkręty widoczne z przodu. Co jeszcze muszę odkręcić? Trzyma się mocno od strony drzwi. Mam wrażenie że te panele to jednak nie to samo w tych różnych wersjach. A może jest manual do 1992-1997?
Pozdrawiam

Re: Jak zdjąć plastikową osłone pod kierownica?

PostNapisane: 16 cze 2020, 22:31
przez miras7
Nie chce mi się sprawdzać, ale jak dobrze pamiętam, to sprawdź jeszcze 2 śrubki trzymające dźwigienkę otwierania maski i jedna pod klapką bezpieczników . Na górze są zatrzaski, trzeba wysuwać poziomo pokrywę.

Re: Jak zdjąć plastikową osłone pod kierownica?

PostNapisane: 17 cze 2020, 02:48
przez Jake
AlekS napisał(a):Mam wrażenie że te panele to jednak nie to samo w tych różnych wersjach. A może jest manual do 1992-1997?

Są tylko dwie wersje dechy. Stara (92-95) i nowa (96-02). Nie rozbierałem starej deski nigdy, wiec nie podam zadnego konkretu, ale w autach z tych rocznikow to jest zwykle bardzo intuicyjne. Sruby bywaja od dołu, u góry w otworach sa zwykle wkręty i czasami jeszcze jakaś srubka/koleczek z boku (od strony drzwi). Odkrec wszystko co widzisz, i delikatnie pociagnij za panel, jak nie odskoczy to troche naprez i zobacz gdzie trzyma.

Re: Jak zdjąć plastikową osłone pod kierownica?

PostNapisane: 24 cze 2020, 13:22
przez AlekS
Dzięki za podpowiedzi!
Dodatkowo 2 śrubki od dźwigni i jeden przy bezpiecznikach i immobilizera już nie ma.
Następne w kolejce pewnie prędkościomierz, a może szyberdach który tylko mruczy ale przesunie się tylko z 1cm, centralny zamek w tylnej klapie... szkoda, że ten czas taki deficytowy :)
Pozdrawiam
Aleksander

Re: Jak zdjąć plastikową osłone pod kierownica?

PostNapisane: 25 cze 2020, 11:21
przez Jake
No to super ;) Powodzenia w dalszym odszczurzaniu.

Demontaż deski

PostNapisane: 18 sie 2020, 14:36
przez gompka
Hej!
Zabieram się za naprawę liczników.
Czy istnieje może jakaś instrukcja krok po kroku, które elementy deski i w jaki sposób zdemontować, żeby się do nich dostać?
Nie chcę eksperymentować, skoro szlak może być już przetarty.

Re: Demontaż deski

PostNapisane: 18 sie 2020, 20:52
przez Jake
Bardzo prosze:
1. okrecasz oslone lewarkow i tunelu srodkowego
2. odkrecasz ramka dookola radia
3. demontujesz 1 plastikowy kolek z boku od strony drzwi kierowcy
4. odkrecasz ciegno otwierania maski
5. odkrecasz sruby mocujace szary panel pod kierownica sa po lewej, po prawej i na dolen sciagasz go
6. odkrecasz plastikowa ramke wokol zegarow, sruby sa u gory i u dolu i demontujesz
7. odkrecasz 4 sru by mocujace zegary, wywijasz je do gory i odczepiasz wtyczki.
Voila!

Re: Demontaż deski

PostNapisane: 18 sie 2020, 20:54
przez Jake
Ach, odruchowo napisalem instrukcje do poliftowej deski >97, nie masz w porfilu info jaki masz rocznik wiec nie wiem ktora masz?

Re: Demontaż deski

PostNapisane: 19 sie 2020, 10:20
przez gompka
Łajza jest przedliftowa, modelowo 1995, produkcja grudzień 1994

Re: Demontaż deski

PostNapisane: 19 sie 2020, 11:28
przez Jake
To poczekaj na mirasa ;) Ja przedliftowej deski nie rozbierałem nigdy. Ale przypuszczam ze będzie równie łatwo.

Przy okazji połaczyłem tematy. Spojrz wyzej - moze te podpowiedzi Ci cos pomoga.

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 20 wrz 2020, 14:57
przez AlekS
Hej,
Czy już jest gdzieś wersja wyciągnięcia zegarów w wersji przedliftowej? Jestem w tej chwili na etapie zdjetego panelu przedniego i odkreceniu 2 śrubek po bokach zegarów i mam wrażenie, że jeszcze coś trzyma.
Pozdrawiam

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 20 wrz 2020, 21:03
przez Jake
Nic wiecej, zegary wywijasz do gory deski rozdzielczej i odpinasz wtyczki. Tyle.

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 21 wrz 2020, 18:40
przez AlekS
Hej, próbowałem przed chwilą i nic. Boję się, że coś połamię. Jake, czy tak prosto jest na pewno w wersji przedliftowej?

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 21 wrz 2020, 19:13
przez Jake
Ręki nie dam sobie odrąbąć, bo w przedlifcie zegary demontowałem tylko jedne raz w zyciu, jak jeszcze jezdzilem Frontera i kupilem powypadkowego Troopera jako dawce silnika i rozbierałem go na czesci, ale poszło mi to w moment. Odkreciles wszystkie cztery rubki? (dwie śrubki po bokach i dwie od dołu).
Obczaj sobie tutaj:

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 21 wrz 2020, 20:34
przez AlekS
O to chodziło. Właśnie się spodziewałem że jest wiecej niz 2 śrubki. Ale te 2 od dołu to tak nie do końca przemyślane. Odkręcić jakoś się dało ale przykrecić nie bedzie prosto. Przyjemniej tej po lewej stronie. Chyba ją sobie podaruję.

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 29 wrz 2020, 20:50
przez AlekS
Cześć,
Widzę że u Ciebie jedna śrubka przy predkosciomierzu. U mnie akurat ta zaklejona. Czy tak ma być czy ktoś tu przede mną maczał palce?
84405b58d78ee4ddgen.jpg
84405b58d78ee4ddgen.jpg (372.85 KiB) Przeglądane 11909 razy

Pozdrawiam

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 29 wrz 2020, 22:51
przez Jake
Ktoś maczał. Jak sie dobrze przyjrzysz to na Twoim zdjeciu jest slad/odcisk, ze ta srubka tam kiedys była.

Te śrubki KSW służą do resetowania kontrolki T-GATE ktora załącza się w interwałach 100 000km i sygnalizuje konieczność wymiany paska rozrządu. Należy wtedy zdemontowac zegary, wykrecic śrubkę, odkleić dziurke poniżej i wkręcić ją tam, a poprzednia dziurke zakleić. Wtedy kontrolka zgaśnie i zapali się za kolejne 100 000km.

Jak patrze na Twoje zdjecie to u Ciebie w ogole brakuje od cholery śrubek. Brakuje w pozycji IGN/GND/R/P/drugie GND.... Tam tez sa slady ze srubki fabrycznie tam były, one łaczą ściezki na tym elastycznym foliowym laminacie z ustrojami pomiarowymi wskaźników. Wszystko Ci bez nich działa??

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 29 wrz 2020, 23:13
przez AlekS
Śrubki ja odkręcałem po prędkosciomierz i licznik kilometrów nie działa. Reszta wyglądała ok. Jeśli ktoś się wcześniej bawił w przeklejanie to pora wymienić pasek rozrządu. Przestawiłem jedną żarówkę do tbelt i teraz cały czas świeci. A propos predkosciomierza. Czy impulsy z impulsatora to 12v i mógłbym w ręczny sposób sprawdzić zegary?

Re: Demontaż Deski Rozdzielczej

PostNapisane: 30 wrz 2020, 13:46
przez Jake
Wkrec brakujaca srubke w jedno albo drugie miejsce oznaczone KSW i TBELT powinien zgasnac.
Impulsy mozesz sprawdzic oscyloskopem.