Strona 1 z 1

3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 16 cze 2020, 06:14
przez Jake
Moze kogoś zainteresuje. Przeróbka SOHC na DOHC, z bardzo dobra dokumentacja fotograficzna:
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic.php?f=15&t=88327&start=25

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 16 cze 2020, 11:12
przez mcgiver
ciekawy temat, niestety te głowice dohc są dedykowane do tego silnika tak samo jak sohc wiec to prosta podmiana p&p,
U nas na rynku ich nie znajdziesz i na pewno nie spasują z froty ponieważ frotowskie kanały ssące są o wiele wyżej niż te pod linkiem więc napewno nie będzie to pasowalo p&p jak na fotkach do ory kolektora ponieważ frotowskie 3,2 dohc to nie 6vd1 a y32ne. tak że temat egzotyczny na nasz rynek ;) , chyba że czegoś nie wiem , ale nie sądzę :D
jedynie pod kątem przeróbki pod kompresor mozna by się zastanowić nad podmianą głowic z froty bo kolektor i tak trzeba robic nowy, aczkolwiek trzeba by jeszcze przeanalizować czy uszczelki pod głowicami mają tak samo rozmieszczone otwory.
reszta to pikuś do ogarnięcia przez każdego kumatego machera z zapędami na odważne mody ;) .
co tam piszą o wiązce ? została stara czy też zmieniona?
edit
tak teraz myslę że skoro dół został stary ze starym imulsatorem wału to wiązka chyba tez jest stara..

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 02:41
przez Jake
Tak jak juz kiedys pisałem - w USA to bardzo popularny mod, bo to relatywnie łatwy i tani sposób na podniesie mocy o 15KM (z obróbka kolektorów i innymi drobiazgami podobno o 20KM). Operacja jest plug&play, zrzucic glowice SOHC,zalozyc glowice DOHC, zmienic pasek rozrzadu na taki od DOHC, poskładac. Koniec tematu. Wiazki miedzy tymi silnikami sa identyczne.

Zalozenie glowic z Froty czy Troopera 3.5 to na pewno nie jest juz taki prosty temat, zreszta to sa calkiem inne glowice (wałki spiete na kołach a nie łańcuszkami, inne porty kolektora, etc). Byc moze jest to do zrobienia, ale nie juz nie tak prosto...

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 10:44
przez mcgiver
mnie zastanawia dlaczego w trooperze w pierwszych rocznikach było sohc , później szły auta z dohc a , następnie powrócili do sohc.
tego nie rozumiem dlaczego zrobili krok wstecz w tym samym silniku , nawet po lifcie silnika w 95roku zostawili po jednym wałku w głowicy :roll: ...

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 15:46
przez Jake
Tez mnie to zastanawialo, ale po '95 podniesli moc SOHC do 190KM, czyli tyle ile mialo DOHC, ale faktycznie 95-97 bylo tylko SOHC, a podwojny walek powrocil dopiero w 3.5 w 98. Niezbadane sa decyzje inzynierow Isuzu...

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 16:10
przez mcgiver
Jake napisał(a):... po '95 podniesli moc SOHC do 190KM, czyli tyle ile mialo DOHC, ...
skąd te info? pierwsze słyszę :roll:

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 21:15
przez Jake
Ale to tylko na rynku USA, nie u nas. Pisalem o tym tutaj:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=8268
Jake napisał(a):Moze zabrzmie jak w tym dowcipie, ze jestem jak rusek co zna kogos kto byl na spotkaniu z kims kto ogladal film o seksie grupowym.
Nie jezdzilem DOHC, ale gadałem z kilkoma amerykańcami od Trooperów. DOHC ma fabrycznie 190 KM, ciut wiecej niz 177 KM w SOHC. Ma za to ponoc gorszy kolektor dolotowy (nie mam pojecia dlaczego, ale conajmniej kilka osob potwierdzilo to info). Swap głowic z DOHC do SOHC jest w USA bardzo popularnym modem. Podobno dajac glowice z dwoma wałkami, dolot od SOHC i poprawiajac troche wydech mozna dobić do 200 KM.
Co ciekawe w latach 1992-1995 byly dostepne rownolegle SOHC i DOHC, w 1996r przestali sprzedawac modele z podwójnym wałkiem, za to podniesiono moc SOHC do 190 KM (to byl nadal jeszcze silnik 6VD1 3.2l SOHC ale z pewnymi zmianami - zapłon na cewkofajkach, inne ECU i wspomniana wyzsza moc) - takiej wersji nigdy nie bylo na rynku europejskim. W 98r. zas tak samo jak u nas weszło 6VE1 z pojemnoscia 3.5l i moca 215 KM

A czy warto? Na pewno warto, zawsze to 15-20KM wiecej przy nadal realtywnie prostej budowie silnika. Poza tym fajnie mieć coś nietypowego. Z czesciami tez nie ma duzego problemu - dół jest identyczny, inny jest tylko pasek rozrzadu i same głowice.

Pocieszny jeszcze dodał:
pocieszny napisał(a):była, w UK można znaleźć Bighorna w tej komplementacji, mało tego bo był dużo droższy od zwykłej wersji

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 21:27
przez pocieszny
były te wydumki na rynek Japonia (przez co można znaleźć w UK), Australia, USA

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 17 cze 2020, 22:43
przez Jake
pocieszny napisał(a):były te wydumki na rynek Japonia (przez co można znaleźć w UK), Australia, USA

No toz mowilem, ze nie bylo na Europe XD Bighorny z Japonii w UK to nie znaczy auto w europejskiej dystybucji :lol:

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 18 cze 2020, 09:35
przez mcgiver
jest na allegro jedna głowica :o
https://allegro.pl/oferta/isuzu-trooper ... 7523688208
rodzynek :)2

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 18 cze 2020, 10:23
przez Quentil
Według naklejki wersja firmowana przez Lotusa.

Re: 3.2 DOHC (6VD1W)

PostNapisane: 19 cze 2020, 00:58
przez Jake
Oo prosze! Szkoda ze tylko jedna.