Strona 6 z 7
Re: Oleje silnik 3.5v6 automat
Napisane:
20 sie 2015, 13:54
przez pawel126
Jakiej firmy to dowolność. Ważne tylko czy tylny most masz z LSD. Specyfikacje/ilości są na forum chyba w dziale do pobrania.
Ja silnik zalałem 5W 40 Schella.
Re: Oleje silnik 3.5v6 automat
Napisane:
23 sie 2015, 15:24
przez Quentil
Dokładnie, w manualu wszystko będzie, silnik 5w30, mosty przód 75w90, tył 80w90 z lsd, reduktor 5w30 itd. Dobre filtry, dobre oleje i będzie dobrze
Re: Oleje silnik 3.5v6 automat
Napisane:
23 sie 2015, 21:35
przez freefly
Filtr skrzyni 4L30–E
nr OEM GM - 96015062
Isuzu- 8960150620
Opel - 747125
olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 21:51
przez MAVV
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 22:21
przez PiotrR
10 w 40
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 22:25
przez PiotrR
Sorki 15 W40
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 22:41
przez PiotrR
Jeżdżę na Shel Helix 15W40 od 10 lat i skończyły się problemy z silnikami Citroen /Monterey przebiegi po 500tys km.
Raz wlali mi do cytryny jakieś Amerykańskie gówno ponoć numer jeden w USA spuściłem po 40 km tam gdzie stałem bo silnik dymił i ledwo pracował.
Do Montka wlałem jakiś polski olej, na zimno ciśnienie skoczyło na 4 at na ciepło spadło poniżej krytyki . Shell zachowuję się znacznie stabilniej na zimno 3 na ciepło 1.5 przy 750 obrotach na minutę.
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 22:45
przez MAVV
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 22:46
przez PiotrR
Tak
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 23:20
przez MAVV
a ha
Re: olej 3.1
Napisane:
03 lut 2016, 23:36
przez miras7
Do skrzyni i reduktora 5W30. Do silnika - różnie. Ja stosuję akurat 10W40 GM
Re: olej 3.1
Napisane:
04 lut 2016, 20:35
przez pocieszny
miras7 napisał(a):Do skrzyni i reduktora 5W30. Do silnika - różnie. Ja stosuję akurat 10W40 GM
marka nie ważna
ważne tylko jest klasa olejowa, szkoda tego silnika na 15W40 zwłaszcza że różnica nawet z dobrym syntetycznym 10W40 nie jest wielka
do skrzyni 5W30 żeby problemów w zimie nie było
Re: olej 3.1
Napisane:
04 lut 2016, 20:39
przez FFK
Sama marka oleju też ważna. Mi np. na mobilu klepią zawory, a na castrolu kultura pracy jest o wiele lepsza.
Re: olej 3.1
Napisane:
04 lut 2016, 22:13
przez MAVV
reduktor tez 5w-30
Re: olej 3.1
Napisane:
04 lut 2016, 22:27
przez mcgiver
ja przez ostatnie miesiące leję mineralny 15w40 mobila bo ze względu na gestość mniej idzie w rure
, ale w sumie też bardziej poważam castrola niż mobil , tyle że mobil z beczki mam dostępny w okolicy
Jaki Olej Polecacie
Napisane:
26 lis 2016, 10:01
przez piotrck
ENGINE, 4JG2 RemarksSAE 10W and SAE 5W-30 oils are not recommended for sustained high speed driving. ........Uwagi SAE 10W i SAE 5W-30 oleje nie są zalecane do trwałego jazdy z dużą prędkością
takie info przeczytałem na temat oleju do silnika 4JG2 ...............rozjaśni ktoś o co kaman
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
27 lis 2016, 18:22
przez Quentil
Najprościej mówiąc xW-30, ta 30 dotyczy lepkości przy temperaturach dodatnich (mocno upraszczając). Szybka jazda według instrukcji to z reguły okolice v-max, czyli wysokie obroty i dzięki temu mocne nagrzewanie oleju. Klasa xW-30 może zbyt słabo trzymać się powierzchni i nie zapewniać odpowiedniego smarowania.
Jeśli przeczytałeś to w czymś z lat produkcji Montków to się nie przejmuj, bo współczesne oleje są dużo lepsze niż z tamtych lat. A jeśli u producenta oleju to sprawdź jego stronę z innych państw czy nawet kontynentu - ogólnie na tych porównywarkach wciskają to co produkują na dany rynek i jest najbliższe oryginalnej specyfice, a nie ich najlepiej dopasowany produkt
ps. można o tym cały elaborat napisać
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
27 lis 2016, 22:08
przez piotrck
[quote="Quentil ogólnie na tych porównywarkach wciskają to co produkują na dany rynek i jest najbliższe oryginalnej specyfice, a nie ich najlepiej dopasowany produkt
:[/quote]
wreszcie
chciałem ustalić jaki powinien być
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
27 lis 2016, 23:33
przez Quentil
ISUZU do 3.1 zaleca 5W-30 ewentualnie 10W-30. W obu przypadkach wymiany co 10k km, a pod koniec produkcji Troopera nawet co 5k.
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 00:45
przez freefly
Quentil napisał(a):ISUZU do 3.1 zaleca 5W-30 ewentualnie 10W-30. W obu przypadkach wymiany co 10k km, a pod koniec produkcji Troopera nawet co 5k.
Co do 5k to przy użytkowaniu w ściśle określonych warunkach:
Jazda po drogach zapylonych.
Jazdy w ekstremalnie niskich temperaturach lub sypanych solą drogach.
Powtarzające się krótkie odcinki.
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 05:27
przez Jake
Mój 3.1 przy 5W30 żłopie olej jak opetany, na 10W40 jest zdecydowanie lepiej, choc nadal troche wciaga.
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 09:13
przez piotrck
więc szanowne Bravo ...............jakiego producenta zalać olej 10W30 ? Valvoline na Polskę nie ma 10w30
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 13:05
przez freefly
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/34 ... kosci.htmlWartościowy artykuł nieżyjącego już dr inż. Andrzeja Tippe, autorytetu w dziedzinie technik olejowych w motoryzacji.
W czasie aktywności zawodowej był konsultantem Shella, po przejściu na emeryturę publikował wyrażając własne opinie.
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 13:25
przez piotrck
10W30 vs 10w40 ................sam już nie wiem
teoretycznie na dłuższą trasę 10W40 a na krótkie odcinki wokół komina 10W30 ?
Re: Monterey odrestaurowanie.
Napisane:
28 lis 2016, 16:02
przez pocieszny
prawda jest taka że w zasadzie w naszych warunkach nei ma znaczenia czy zalejecie 10W30 czy 10W40 do tego silnika, nawet jak zalejecie 15W40 to w zimie troche dłużej będzie trzeba pokręcić żeby odpalił
przy przebiegach do 500kkm nie ma to żadnego znaczenia, jeśli tylko olej utrzymuje parametry od wymiany do wymiany to spokojnie może być każdy, byle tylko był w ilości przewidzianej przez producenta
w 3,1 gdzie nie ma cudów hydraulicznych jak w 3,2V6 olej nie ma aż takiego znaczenia, służy jedynie do smarowania i odprowadzania ciepła