Strona 6 z 7

Re: Oleje silnik 3.5v6 automat

PostNapisane: 20 sie 2015, 13:54
przez pawel126
Jakiej firmy to dowolność. Ważne tylko czy tylny most masz z LSD. Specyfikacje/ilości są na forum chyba w dziale do pobrania.
Ja silnik zalałem 5W 40 Schella.

Re: Oleje silnik 3.5v6 automat

PostNapisane: 23 sie 2015, 15:24
przez Quentil
Dokładnie, w manualu wszystko będzie, silnik 5w30, mosty przód 75w90, tył 80w90 z lsd, reduktor 5w30 itd. Dobre filtry, dobre oleje i będzie dobrze :)2

Re: Oleje silnik 3.5v6 automat

PostNapisane: 23 sie 2015, 21:35
przez freefly
Filtr skrzyni 4L30–E
nr OEM GM - 96015062
Isuzu- 8960150620
Opel - 747125

olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 21:51
przez MAVV
jest ten sam w silniku i w skrzyni i jeszcze w reduktorze synpower 5w-30 ? :?: :?: :?: :?:

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 22:21
przez PiotrR
10 w 40

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 22:25
przez PiotrR
Sorki 15 W40

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 22:41
przez PiotrR
Jeżdżę na Shel Helix 15W40 od 10 lat i skończyły się problemy z silnikami Citroen /Monterey przebiegi po 500tys km.
Raz wlali mi do cytryny jakieś Amerykańskie gówno ponoć numer jeden w USA spuściłem po 40 km tam gdzie stałem bo silnik dymił i ledwo pracował.
Do Montka wlałem jakiś polski olej, na zimno ciśnienie skoczyło na 4 at na ciepło spadło poniżej krytyki . Shell zachowuję się znacznie stabilniej na zimno 3 na ciepło 1.5 przy 750 obrotach na minutę.

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 22:45
przez MAVV
5w-30 wyczytałem na jakiejs stronie anglojezycznej . ale ten sam olej do silnika i skrzyni :?: :?: :?:

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 22:46
przez PiotrR
Tak

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 23:20
przez MAVV
a ha :!:

Re: olej 3.1

PostNapisane: 03 lut 2016, 23:36
przez miras7
Do skrzyni i reduktora 5W30. Do silnika - różnie. Ja stosuję akurat 10W40 GM

Re: olej 3.1

PostNapisane: 04 lut 2016, 20:35
przez pocieszny
miras7 napisał(a):Do skrzyni i reduktora 5W30. Do silnika - różnie. Ja stosuję akurat 10W40 GM

marka nie ważna ;) ważne tylko jest klasa olejowa, szkoda tego silnika na 15W40 zwłaszcza że różnica nawet z dobrym syntetycznym 10W40 nie jest wielka :)2
do skrzyni 5W30 żeby problemów w zimie nie było :)2

Re: olej 3.1

PostNapisane: 04 lut 2016, 20:39
przez FFK
Sama marka oleju też ważna. Mi np. na mobilu klepią zawory, a na castrolu kultura pracy jest o wiele lepsza.

Re: olej 3.1

PostNapisane: 04 lut 2016, 22:13
przez MAVV
reduktor tez 5w-30

Re: olej 3.1

PostNapisane: 04 lut 2016, 22:27
przez mcgiver
ja przez ostatnie miesiące leję mineralny 15w40 mobila bo ze względu na gestość mniej idzie w rure :lol: , ale w sumie też bardziej poważam castrola niż mobil , tyle że mobil z beczki mam dostępny w okolicy

Jaki Olej Polecacie

PostNapisane: 26 lis 2016, 10:01
przez piotrck
ENGINE, 4JG2 RemarksSAE 10W and SAE 5W-30 oils are not recommended for sustained high speed driving. ........Uwagi SAE 10W i SAE 5W-30 oleje nie są zalecane do trwałego jazdy z dużą prędkością

takie info przeczytałem na temat oleju do silnika 4JG2 ...............rozjaśni ktoś o co kaman

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 27 lis 2016, 18:22
przez Quentil
Najprościej mówiąc xW-30, ta 30 dotyczy lepkości przy temperaturach dodatnich (mocno upraszczając). Szybka jazda według instrukcji to z reguły okolice v-max, czyli wysokie obroty i dzięki temu mocne nagrzewanie oleju. Klasa xW-30 może zbyt słabo trzymać się powierzchni i nie zapewniać odpowiedniego smarowania.

Jeśli przeczytałeś to w czymś z lat produkcji Montków to się nie przejmuj, bo współczesne oleje są dużo lepsze niż z tamtych lat. A jeśli u producenta oleju to sprawdź jego stronę z innych państw czy nawet kontynentu - ogólnie na tych porównywarkach wciskają to co produkują na dany rynek i jest najbliższe oryginalnej specyfice, a nie ich najlepiej dopasowany produkt ;)

ps. można o tym cały elaborat napisać :lol:

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 27 lis 2016, 22:08
przez piotrck
[quote="Quentil ogólnie na tych porównywarkach wciskają to co produkują na dany rynek i jest najbliższe oryginalnej specyfice, a nie ich najlepiej dopasowany produkt ;)
:[/quote]

wreszcie :)2
chciałem ustalić jaki powinien być

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 27 lis 2016, 23:33
przez Quentil
ISUZU do 3.1 zaleca 5W-30 ewentualnie 10W-30. W obu przypadkach wymiany co 10k km, a pod koniec produkcji Troopera nawet co 5k.

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 00:45
przez freefly
Quentil napisał(a):ISUZU do 3.1 zaleca 5W-30 ewentualnie 10W-30. W obu przypadkach wymiany co 10k km, a pod koniec produkcji Troopera nawet co 5k.


Co do 5k to przy użytkowaniu w ściśle określonych warunkach:
Jazda po drogach zapylonych.
Jazdy w ekstremalnie niskich temperaturach lub sypanych solą drogach.
Powtarzające się krótkie odcinki.

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 05:27
przez Jake
Mój 3.1 przy 5W30 żłopie olej jak opetany, na 10W40 jest zdecydowanie lepiej, choc nadal troche wciaga.

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 09:13
przez piotrck
więc szanowne Bravo ...............jakiego producenta zalać olej 10W30 ? Valvoline na Polskę nie ma 10w30

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 13:05
przez freefly
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/34 ... kosci.html

Wartościowy artykuł nieżyjącego już dr inż. Andrzeja Tippe, autorytetu w dziedzinie technik olejowych w motoryzacji.
W czasie aktywności zawodowej był konsultantem Shella, po przejściu na emeryturę publikował wyrażając własne opinie.

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 13:25
przez piotrck
10W30 vs 10w40 ................sam już nie wiem
teoretycznie na dłuższą trasę 10W40 a na krótkie odcinki wokół komina 10W30 ?

Re: Monterey odrestaurowanie.

PostNapisane: 28 lis 2016, 16:02
przez pocieszny
prawda jest taka że w zasadzie w naszych warunkach nei ma znaczenia czy zalejecie 10W30 czy 10W40 do tego silnika, nawet jak zalejecie 15W40 to w zimie troche dłużej będzie trzeba pokręcić żeby odpalił ;)

przy przebiegach do 500kkm nie ma to żadnego znaczenia, jeśli tylko olej utrzymuje parametry od wymiany do wymiany to spokojnie może być każdy, byle tylko był w ilości przewidzianej przez producenta :)2
w 3,1 gdzie nie ma cudów hydraulicznych jak w 3,2V6 olej nie ma aż takiego znaczenia, służy jedynie do smarowania i odprowadzania ciepła :)2