Drogi kolego.
Używam 3,1 od lata. Przy całkowicie padnietym termostacie wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej wyraźnie odczuwałem pogarszanie się parametrów jazdy [przyspieszania]. Po wymianie za ca 100 w całości, jest zadziwiająco OK.
Silnik wkręca się aż miło. Tak jak piszą koledzy pow. lub w okolicy 140 jazda staje się męcząca i po prostu głośna. Nie ma jednak problemu z przyspieszaniem np. od 120 w górę. Wkręca się aż miło. Jak na diesla! Inna sprawa, że wraz z obrotami proporcjonalnie spada poziom paliwa w zbiorniku. Po prostu ilość obrotów x 3,1 l x 1km = zużycie. To nie to samo co 1,8 - 2. Proporcionalnie do pojemności. W normalnej jeździe na dłuższych trasach 3,1 jest bardzo ekonomiczny między 9 a 8,5 x 100!
Oczywistą cechą są tzw. "krótkie" przełożenia. Dynamika powinna być OK.
Kilka parametrów wg instrukcji obsługi dla 4JG2:
max szybkość - 150 km/h,
zużycie - miasto - 11,8; 90 km/h - 9,3; 120 km/h - 12,7
max moment 84kw/3600rpm, [nie pamiętam dokładnie ale ca 120 na 5b],
dynamiki - nie podano.
Pozdrawiam
