remont zawiasu i hamulców

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 28 lut 2016, 01:33

Ze względu na rozrośniecie tematy zaczętego tutaj :
viewtopic.php?f=4&t=6520&p=47598#p47598
postanowiłem założyc nowy.
Własnie skończyłem robotę na dziś , ale jutro muszę działac dalej by auto w poniedziałek zarabiało na siebie.
większośc detali z fotek jest wypiaskowana i pomalowana proszkowo lub cynkowana.
wszystkie elementy gumowe są albo oryginalne nie noszące śladów zużycia(lwia wiekszość) , lub wymienione na nowe.
jutro kończę prawy przód , a w przyszły weckend robie lewy przód.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

ObrazekObrazek

korzystając z okazji że po wykreceniu gratów miałem dobry dostęp do części ramy , to wyczyściłem , zagruntowałem i wyciorałem konserwacją co sie dało.

Mam pytanie :
czy wysokośc zawiasu można wyregulować ramieniem drążka skrętnego na mocowaniu w połowie długosci auta.
przy wymianie wachacza polałem profilaktycznie WD na srubę dokręcania drążka do ramy i bardzo się zdziwiłem że wystająca jakieś 30mm śruba dała się wykręcić bez uzywania jakiejkolwiek siły , co dowodzi że nie była dokręcona na max .
Jest jakaś procedura regulacji zawiasu tą srubą?
Ostatnio edytowano 28 lut 2016, 13:02 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Quentil » 28 lut 2016, 01:53

Uogólniając to kręcisz tak aby równo stał.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez peterek66 » 03 mar 2016, 10:45

Ta... 8-)
Tylko kręcisz na podniesionym, potem stawiasz mierzysz i jak nierówno, to znowu do góry krecisz i tak do skutku. Nie kręć na postawionym. A tak w ogóle to zajebista robota z tym zawiasem wykonana :)2
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez freefly » 03 mar 2016, 11:07

Jaki ogólny koszt i czas zabawy?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 03 mar 2016, 13:18

--
dziś jeszcze odebrałem drążek stabilizatora i płyte pod silnik z piaskowania i malowania proszkowego; kolory takie jak fabryka dała .


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ogólny koszt 1tyś bez kilkudziesięciu zł.
w skład wchodzą zakup części , sprayów, konserwacji , usługa piaskowania , cynkowania i malowania.
Teraz mam następną stertę gratów do regeneracji i ewentualnie do sprzedania; 3 zwrotnice z osłonami tarczy , 2 piasty, 3 przednie zaciski z jarzmami, jeden zacisk tylni, 2 wachacze dolne .
miałem jeszcze kupować górne wahacze , ale stwierdziłem że zaduzo zabawy ,a sworznie górne i gumy są ok.
Narazie jedna strona wymieniona i zakonserwowana , ale zajeło to cały weckend, druga strona poczeka , bo nie postawie auta na kanale w tygodniu , a nastepne dwa weckendy mam zaplanowane na co innego, tymbardziej że już nic z przodu nie skrzypi.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 07 mar 2016, 20:39

rok temu kupiłem samochód z kupą części i ostatnio zaczołem sie zastanawiać do czego są te osłony .
zawsze jak jestem pod autem to wylatuje mi to z głowy żeby poszukać miejsca na ich zamontowanie.
kojarzy ktoś w których miejscach są te elementy na podwoziu?
Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Quentil » 07 mar 2016, 20:57

Duża blacha z podłużnym otworem idzie w okolicy wydechu przed katem (kolanko rury ma być nad tym otworem właśnie), druga chyba w okolicy reduktora (acz z pamięci mówiąc mogę coś kręcić), a małe czarne nie wiem gdzie ma być(może przy rozruszniku).
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 07 mar 2016, 21:16

ok dzieki, pytam bo chcę zawieżć do piaskowania i do proszku ale jakby sie okazało ze to graty nie z tego auta to szkoda kasy.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Quentil » 07 mar 2016, 21:39

W weekend może wcześniej mogę zrobić foty z pod samochodu, jeśli chcesz ;) Bo pisałem to głównie z pamięci (a ta jak wiadomo jest zawodna), a autka podobną konstrukcję mają, więc może osłony tylko podobne do Trooperowych :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 07 mar 2016, 21:48

jesli to nie problem to możesz czasnac fotki , ale w zasadzie wystarczy że zweryfikujesz to co napisałeś.
z góry dzięki :D . ja w wekend też pewnie będe pod autem i od razu poszukam czy to gdzies pasuje.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 08 mar 2016, 20:40

ten mały element z uchem służy chyba do wyciągania silnika i znajduje się pod mapsensorem, widziałem dziś na jakimś filmiku z trooperem w roli głównej :) .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 12 mar 2016, 00:59

odebrałem z obróbki parę gratów
Obrazek

Obrazek

Obrazek
niestety mimo planów wjazd na kanał trzeba odłozyć, ale jak się uda to jutro będa fotki z innej beczki :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Quentil » 13 mar 2016, 13:58

Zdjęć nie zrobiłem, ale z tego co udało mi się zajrzeć (z powodu błota się nie wczołgiwałem pod spód) to u mnie osłony wyglądają ciut inaczej, rozkład śrub podobny. Możliwe, że po prostu po lifcie dawali inaczej przetłoczone osłony :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 13 mar 2016, 14:03

ja też nie byłem pod autem , ale jak tylko bede to bede kombinował wg Twoich podpowiedzi.
dzieki
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Silvestr » 14 maja 2021, 22:37

Wskrzeszam temat.

Planuję małą naprawę... Wahacze już ostro skrzypią i końcówki się wyrobiły. Zastanawiam się, czy nie wykręcić całych wahaczy i ich nie odnowić. Obecnie piaskowanie i malowanie proszkowe ogarniam już sam :)21 Dużo zabawy aby wykręcić wahacze? Ewentualnie jakie mogą być nieplanowane problemy?
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Jake » 15 maja 2021, 01:13

Standardowo:
1)trzeba rozpiac zwrotnice, czyli wybić sworznie. Jak sa od lat nie wybijane, to moze to byc nieprzyjemnym wyzwaniem.
2)Gorny wahacz odkreca sie bardzo latwo - dwie sruby i odchodzi caly razem z tulejami i mocowaniem.
3)Dolny wahacz jest o wiele mniej przyjemny do demontazu, bo primo trzeba zluzowac drążki skrętne, secundo okrecic dwie nakretki ktore sa dokrecone calkiem sporym momentem i wybic sruby z dolnych tulei.
Glownym przeciwnikiem utrudniajacym walke jest korozja, glownym przyjacielem WD-40, dlugi klucz i jeszcze dlusza rura-przedluzka a czasami niestety i palnik. Poza tymi mozliwymi klopotami raczej nie ma dramatu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez mcgiver » 15 maja 2021, 01:34

ja mam zgoła inne wrażenia i uwagi.
dolny wahacz jak ruszasz to sobie na drążku skrętnym zaznacz pozycję względem jarzma wieloklinowego i samego drążka , bo może być problem z kalibracją pozycji startowej dla sruby napinajacej później przy montażu.
co do górnego wahacza to niewiem po co go ruszać, , tymbardziej że tam trzeba uważać na rozpadające się podkładki korekcyjne, chyba ze już się całkiem rozpada, żadne zamienniki gum nie prezentują jakością tego co oryginały.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Jake » 15 maja 2021, 11:51

Podkladki ustalajace geometrie wysuwa sie do gory po zluzowaniu srub i nic nie wypada.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Legend » 17 maja 2021, 16:23

no i zapomnieliście, że do górnych wahaczy trzeba odkręcić przewody hamulcowe, a konkretnie miejscie w którym łączy się z gumowym, od strony kierowcy na pewno bo zasłania kolumna.

W związku z tym, że nie trawię tych wszytkich gównianych zamieników to kiedyś wymieniłem sam tuleje w górnym wahaczu. Koszt w ASO 600pln na 2 wahacze.
O podkładkach wiedziałem więc powoli je wysunałem i zapisałem ile i gdzie były rozlokowane.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Jake » 17 maja 2021, 17:08

No przewody trza odczepic, ale zakladajac pelny demontaz zwrotnicy tak czy owak nalezaloby to zrobic. Zreszta przy tak zakrojonej naprawie przedniego zawiasu to dobry moment zeby je skontrolowac, a w razie potrzeby wymienic.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Legend » 17 maja 2021, 17:13

no i w ten sposob auto konczy na klockach :)

najlepsze metoda to naprawa jak się zepsuje - nie dotyczy ramy :LD
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Jake » 17 maja 2021, 17:22

Przeciez nic sie nie gdy nie psuje - zawsze jezdzi do konca XD
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: remont zawiasu i hamulców

Postprzez Silvestr » 21 maja 2021, 22:13

Niezłe pocieszenie po tej lekturze :D21
Musiałem ostatnio wymienić kawałek przewodu hamulcowego przy prawym przednim kole i niestety korozji trochę jest, dawno nie było tam nic ruszane. Ale miałem chociaż możliwość wypróbować piaskarkę po modernizacji :)21 Pięknie wyczyściło wahacze i kawałek ramy :)2
Temat prac muszę w takim razie odłożyć, zamówię potrzebne części i będą czekać w kolejce. Jak będzie okazja i auto nie będzie potrzebne to będę atakował.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości