Wskaźnik temperatury silnika

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Bosman » 24 paź 2009, 15:15

Proszę napiszcie jak zachowuje się wskaźnik. Obawiam się, że mam padnięty wyłącznik i wentylator jest włączony "na stałe". Wskazuje niską temperaturę mimo dłuższej jazdy. Jest zdecydowanie poniżej środka pola. :o
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Grafff » 24 paź 2009, 15:48

A jak z ogrzewaniem? jeśli jest słabe to znaczy że padł termostat i wszystko idzie na duży obieg
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 24 paź 2009, 21:13

A płyn w ukladzie chłodzenia jest?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez hassan » 25 paź 2009, 13:59

wentylator działa "na stałe" bo taka jest zasada wisko :)
jeżeli po dłuższej jeździe masz za małą temperaturę to prawdopodobnie termostat do wymiany.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 25 paź 2009, 23:22

Czasem jak coś napiszę to sam się sobie dziwie ;) Skoro jest za niska temp. to raczej płyn jest ;)

Jeżeli po dłuższej jeździe nie podnosi się temperaura to raczej stawiałbym na czujnik temp. a nie zaburzenia w układzie typu "mały"-"duży" obieg.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez hassan » 26 paź 2009, 18:54

hmmm..jeżeli byłby to czujnik to po pewnym czasie z nawiewów leciałoby gorące powietrze, bo płyn by się faktycznie nagrzewał, ale na zegary szłaby błędna informacja. Jeżeli jednak po dłuższej jeździe z nawiewów leci tylko ciepłe powietrze (znaczy lekko ciepłe) to ostawiam termostat - zeszłej zimy było tak u mnie, że się skubaniec zagrzać nie chciał :/
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Nahen/thor_ » 26 paź 2009, 19:19

No ale o ile się orientuję to nawiewy biegają już na malym obiegu. Jeżeli jest otwarty nonstop duży obieg to mimo wszystko po jakimś czasie ni ma bata powinno wszystko grzać normalnie... W 90% samochodów po jakimś tam czasie jest otwierany duży obieg i i na tmy duzym wszystko chodzi OK. W starym trupie miałem przez jakiś czas wywalony kompletnie termostat i wszystko non stop na dużym i mimo wszystko po jakimś tam odpowiednio dłuższym czasie nawiewy i wskaźnik osiagały nominał.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez hassan » 26 paź 2009, 20:38

no w sumie racja :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Bosman » 28 paź 2009, 18:17

Dzięki za duży odzew.

Po stosunkowo długiej jeździe[kilkanaście kilometrów] ogrzewanie działa dość mizernie. Stąd wnoszę, że to rzeczywiście problem z wyłącznikiem wiatraka. Tak duży silnik powinien dosyć szybko się rozgrzewać.

Moje podejrzenie wzbudziło zachowanie tzw. dogrzewacza silnika. Po nagrzaniu silnika i wyłączeniu się automatycznie, przy szybszej jeździe [ca 100] i temperaturze na zewnątrz około 0, kontrolka na wyłączniku się zapaliła po krótkim czasie. Wyłączyłem ją natychmiast po zauważeniu. W dzień byłaby niewidoczna więc podejrzenie padło na wyłącznik wiatraka.

Podzielcie się proszę ile ten "bzdet" kosztuje i gdzie.

Z góry dzięki.
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Bosman » 28 paź 2009, 19:22

:roll: Ja również czasem czytam to co napiszę. Wyłącznik wiatraka to = termostat.
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez hassan » 29 paź 2009, 20:11

wymieniaj termostat i daj znać czy się poprawiło.
Koszt ok 30pln i ze 30-40 min pracy :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 31 paź 2009, 04:09

wisko i wyl. wiatraka :) a to dobre.....
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 03 lis 2009, 21:21

Bosman napisał(a):Proszę napiszcie jak zachowuje się wskaźnik. . Wskazuje niską temperaturę mimo dłuższej jazdy. Jest zdecydowanie poniżej środka pola. :o

no kurcze u mnie tez jest ponizej srodka pola i to grubo. tyle ze myslalem ze tak ma byc bo sie dosc szybko nagrzewa, ale ogrzewanie jest malo wydajne i to tez myslalem ze tak ma byc.....
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez pafel » 11 lis 2009, 10:34

witam kolegów

miałem w montku ten sam problem z ogrzewaniem.
poprzedni właściciel włożył nawet tekturke pomiędzy chłodnice klimy i wody a pomimo tego auto w lato dogrzewało sie do 1/3 skali. jak się zrobiło chłodniej to wskazówka ledwo dochodziła do pierwszej kropki na skali.
wymieniłem termostat i jak ręką odjął.
wskazówka stoi jak zamurowana 1 mm przed środkiem skali.
a roboty z wymianą to było 25 min
montek 93' 3,1d, do niedawna 89' 2,6i
pafel
 
Posty: 95
Dołączył(a): 17 sty 2009, 21:19
Lokalizacja: Łódź

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez Piecia » 06 gru 2009, 01:37

Panowie to wentylator nie jest w ciągłym ruchu bez względu na temperaturę? U mnie w Montrku cały czas się kręci a temperatura jest OK.
OPEL MONTEREY 3.1 TDI RS 1996 r.
Piecia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 06 gru 2009, 00:55
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez mariojura » 06 gru 2009, 19:35

Kręci się cały czas ale z różnymi prędkościami. Tak właśnie działa wisko.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: Wskaźnik temperatury silnika

Postprzez croochy » 07 gru 2009, 18:26

a też macie coś takiego że jedzieć powiedzmy 90 na trasie i jak przyspieszacie powiedzmy do 130 to momentalnie temperatura spada? nie mocno ale sie obniża, u mnie 3.2 v6 grzeje się mniej wiecej do połowy skali, ale jak jeżdze łagodniej to nie osiąga tyle
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: 8P8C i 38 gości