Strona 3 z 4

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 04 maja 2017, 19:18
przez cherokeexj
Czy wartości ze strony są poprawne? Do silnika 6l a coś mi się kojarzy że 7-7.5l? czy źle pamiętam? Chyba zrobię powiększony przegląd z kompleksową wymianą olejów we wszystkim.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 04 maja 2017, 19:46
przez PiotrR
Do silnika 7.5l ,kontrolka stanu zaczyna błyskać na wybojach przy stanie 1.5 l, to jest nikły ślad na końcu bagnetu.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 04 maja 2017, 20:02
przez cherokeexj
piotr R napisał(a):Do silnika 7.5l ,kontrolka stanu zaczyna błyskać na wybojach przy stanie 1.5 l, to jest nikły ślad na końcu bagnetu.



Przy ilu?

A ilość oleju w skrzyni reduktorze mostach na stronie podali prawidłowo?

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 04 maja 2017, 21:37
przez PiotrR
Ze stanem 1,5 lita oleju w silniku wypuszczono mnie z słynnego AB serwis, oczywiście po wymianie oleju i filtra.
Co do skrzyni i reduktora dokładnie nie liczyłem wymieniam 2-3 razy w roku skrzynia ok 2.5 l reduktor trochę więcej niż litr.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 05 maja 2017, 16:58
przez cherokeexj
piotr R napisał(a):Ze stanem 1,5 lita oleju w silniku wypuszczono mnie z słynnego AB serwis, oczywiście po wymianie oleju i filtra.
Co do skrzyni i reduktora dokładnie nie liczyłem wymieniam 2-3 razy w roku skrzynia ok 2.5 l reduktor trochę więcej niż litr.



A po co tak często wymieniać? :shock:

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 05 maja 2017, 21:31
przez PiotrR
Bo często topię a szczelność mojej skrzyni pozostawia wiele do życzenia, mimo odpowietrzeń potrafi zassać jak stanę w wodzie.
Poszukaj kanału wymiana oleju w skrzyni z podłogi w garażu to dosyć karkołomne zajęcie :)21

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 06 maja 2017, 08:12
przez Quentil
Wymieniałem jakiś czas temu, właśnie z podłogi :)21

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 06 maja 2017, 12:03
przez cherokeexj
piotr R napisał(a):Bo często topię a szczelność mojej skrzyni pozostawia wiele do życzenia, mimo odpowietrzeń potrafi zassać jak stanę w wodzie.
Poszukaj kanału wymiana oleju w skrzyni z podłogi w garażu to dosyć karkołomne zajęcie :)21



U kolegi w uazie z silnikiem forda 2.0DOHC ssało wodę do silnika przez uszczelniacz na wale. Może tutaj podobnie tylko w stronę skrzyni?

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 06 maja 2017, 22:11
przez Hinek
Skrzyni i reduktora nie udało mi się dobrze uszczelnić. Trzeba by podawać ciśnienie z jakiegoś kompresorka. Jak swego czasu jechałem wzdłuż BAM-u gdzie brodów było od cholery, olej wymieniałem codziennie. Kwestia wprawy - 10 minutek i gotowe. A jeszcze musiałem nogami niedźwiedzie odganiać :)

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 07 maja 2017, 11:59
przez ludeklesny
Woda do mostów, skrzyni i reduktora zawsze się dostanie, uszczelniacze są tak skonstruowane by olej się nie wydostał, konstruktor nie przewiduje naporu ciśnienia od drugiej strony np 1m pod wodą, uszczelniacze odporne są na zachlapanie ale nie na napór od drugiej strony, rozwiązaniem jest stworzenie lekkiego nadciśnienia przed brodzeniem np kompresorem elektrycznym.
ps to samo się tyczy wyciągarki elektrycznej

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 07 maja 2017, 12:49
przez PiotrR
Moje mosty nie zasysają wody, odpowietrzenia zabezpieczają wystarczająco (świrze o ringi). Skrzynia jest w stanie agonalnym, patrzę jak wypływa z olejem. Czeka mnie zakup nowej :evil: nie ma już co uszczelniać. Dziwne ale reduktor szczelny, sprawny wypuszczam czysty olej bez opiłków.
Zastanawiałem się nad centralnym nadciśnieniem,tylko jak to kontrolować co by nie wydmuchało w drugą stronę.Jakiś zawór na 0,, coś tam bara :?:

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 07 maja 2017, 16:27
przez freefly
ludeklesny napisał(a):Woda do mostów, skrzyni i reduktora zawsze się dostanie, uszczelniacze są tak skonstruowane by olej się nie wydostał, konstruktor nie przewiduje naporu ciśnienia od drugiej strony np 1m pod wodą, uszczelniacze odporne są na zachlapanie ale nie na napór od drugiej strony, rozwiązaniem jest stworzenie lekkiego nadciśnienia przed brodzeniem np kompresorem elektrycznym.
ps to samo się tyczy wyciągarki elektrycznej


Z całym szacunkiem, ale głupot wypisywanych na forach, jest już dostatek.
Ciśnienie wody na głębokości 10m, to 1bar. Na 1m, to 0,1bara. Więc jaki to napór masz na myśli, który to wepchnie wodę przez uszczelnienie.
.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 07 maja 2017, 16:37
przez PiotrR
Problemem jest podciśnienie tworzące się w trakcie szybkiego schładzania rozgrzanych mostów/skrzyń po zatopieniu. Jak odpowietrzenie mało wydajne albo pod wodą :)21 to potrafi pociągnąć przez o ringi.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 08 maja 2017, 06:24
przez ludeklesny
0,1 bara pod wodą to więcej niż napór od strony skrzyni czy mostu z odpowietrznikem, u nas każdy po rajdzie z odcinkiem wodnym ma wodę w oleju, co innego przejechać rzekę w poprzek jeden raz, a co innego jechać nią wzdłuż godzinę czasu

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 08 maja 2017, 07:30
przez pocieszny
piotr R napisał(a):wymiana oleju w skrzyni z podłogi w garażu to dosyć karkołomne zajęcie :)21

ojtam ojtam, nie przesadzajmy od lat wymieniam na podłodze ( ile nie robi to Lolek), wszytko zależy od liftu :)21

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 08 maja 2017, 08:57
przez freefly
ludeklesny napisał(a):0,1 bara pod wodą to więcej niż napór od strony skrzyni czy mostu z odpowietrznikem, u nas każdy po rajdzie z odcinkiem wodnym ma wodę w oleju, co innego przejechać rzekę w poprzek jeden raz, a co innego jechać nią wzdłuż godzinę czasu



Chcesz to wyjaśniać żeglarzowi ;)
Na łodzi żaglowej o zanurzeniu 5 stóp (1,5 metra) w masie 8 ton, zarówno sonda głębokościomierza jak i prędkościomierz przechodzący przez dno na wylot kadłuba uszczelniony jest i trzyma się tylko na silikonie (taki sposób montażu sobie wymyślił producent tego oprzyrządowania). Łódź przepłynęła kilka tysięcy mil morskich z prędkościami od 5-10 węzłów i ani kropla wody nie dostała się do wewnątrz. Bo przy takim oddziaływaniu ciśnienia, nie ma prawa.
Jedyna woda która gromadziła się w zenzie (miejsce w kilu gdzie spływa woda dostająca się do wewnątrz, to przez sfatygowane łożysko steru (łożysko gumowe).
0,1 bar, to 100 gramów/cm2. To żadne ciśnienie.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 08 maja 2017, 12:00
przez pocieszny
tak po prawdzie tu nie chodzi o ciśnienie tylko o nagłe zmiany temperatur i powstające nieszczelności i tyle, w takim wypadku nawet małe nadciśnienie z zewnątrz wciśnie tam wode
podciśnienie jest wyrównywane odpowietrznikiem, problem tylko że czasem jest pod wodą :)21

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 08 maja 2017, 21:30
przez PiotrR
Albo nie drożny. Opary oleju + kurz bardzo szybko zapychają rurki o średnicy 8mm. Czyszczenie raz do roku albo po każdym wyjeździe na Bałkany :oops: Mea culpa.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 10 maja 2017, 06:14
przez ludeklesny
Wielokrotnie na rajdach przeprawowych widziałem jak po odcinkach wodnych właściciele najbardziej wypasionych "gratów" zmieniają wszystkie oleje przekładniowe (grat: skrzynia BMW, reduktor Robur, mosty Volvo) i nie śmiem podejrzewać że robią to bo nie chce im się tego uszczelniać, bardzo prawdopodobna jest zmiana temperatur, ale też naprężenia całego układu napędowego pracującego pod wodą.

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 18 cze 2017, 20:40
przez Quentil
Coraz mądrzejsze te boty :)21

Re: wymiana oleju z skrzyni biegów

PostNapisane: 19 cze 2017, 21:54
przez pocieszny
inna sprawa jest że ludzie tak myślą :)21 i potem kupujesz aftomata z przelotem 200kkm na jednym oleju w skrzyni :)21
"Panie przecie się tego nei wymienia" :)21

Re: Jaka oliwa do skrzyni?

PostNapisane: 19 paź 2017, 11:07
przez piotrck
zmieniłem oliwę w skrzyni biegów i reduktorze na 5W30 ( wcześniej miałem 10W40 ) i słyszę jakieś dzwięki z okolic reduktora . Czy wrócić do 10W40 ?
i jakiej klasy lepkości zapodać ?

Re: Jaka oliwa do skrzyni?

PostNapisane: 19 paź 2017, 16:03
przez pocieszny
5W30 czy 10W40 to są właśnie klasy lepkości ;)

a olejem nie naprawisz ni silnika, ni skrzyni ani reduktora,
dziwne dźwięki? tzn?

Re: Jaka oliwa do skrzyni?

PostNapisane: 20 paź 2017, 14:39
przez piotrck
jak jadę na wolnych obrotach na 1 czy 2 słyszę z okolic reduktora chałas metaliczny ., wystarczy przyśpieszyć i problem znika ........do 1200 obrotów tak się dzieje

Re: Jaka oliwa do skrzyni?

PostNapisane: 20 paź 2017, 20:00
przez kupricz
Miałem tak w 2.6 do zmiany oleju było wszystko ok, po zmianie skrzynia zaczęła zgrzytać. Nic ja już nie uratowało