Strona 1 z 1

Automatyczne HUB'y mały problem

PostNapisane: 14 lut 2009, 17:15
przez Grafff
Mam mały problem z HUB'ami
Po wyłączeniu 4x4 nie do końca rozpinają półosie (słychać charakterystyczne rzężenie)
Natomiast na 4x4 pod obciążeniem słychać a nawet czuć mocne walnięcie (szczególnie na skręconych kołach)
Zdaje sobie sprawę że są uszkodzone ,może ktoś już przerabiał temat i może coś poradzić .
Z góry dzięki za pomoc

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

PostNapisane: 15 lut 2009, 14:11
przez Silvestr
W takim razie pewnie masz automaty - taki właśnie jest objaw gdy są na wykończeniu. Rada jest tylko jedna: wymienić na manualne.
Jeśli jednak chodzi o dźwięki po rozłączeniu - cofasz samochodem kilka metrów czy rozłączasz napędy i jedziesz dalej? Gdy nie cofniesz to pomimo tego, że w przedni wał nie jest napędzany ze skrzyni, to sprzęgiełka cały czas są załączone i napędzają półosie. Aby w pełni je rozłączyć musisz cofnąć samochodem.

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

PostNapisane: 16 lut 2009, 22:14
przez Grafff
Sa już tak spie...... że nawet cofanie ich nie rozpina całkowicie .Cóż automaty sa wygodniejsze ,ale chyba rzeczywiście założę ręczne.Co do cofania zdania są podzielone ,jedni mówią że bezwzględnie należy cofnąć po rozpięciu napędu,inni że jak automaty są sprawne to same sie rozepną przy najbliższym cofaniu a jazda do przodu im nie zaszkodzi.Musze przyznać że w Tyranie druga opcja się sprawdzała.

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

PostNapisane: 17 lut 2009, 19:22
przez Silvestr
Grafff napisał(a):Co do cofania zdania są podzielone ,jedni mówią że bezwzględnie należy cofnąć po rozpięciu napędu,inni że jak automaty są sprawne to same sie rozepną przy najbliższym cofaniu a jazda do przodu im nie zaszkodzi.Musze przyznać że w Tyranie druga opcja się sprawdzała.

Zasada jest taka - chcesz rozłączyć - musisz cofnąć. Jeśli nie cofniesz, to nadal są spięte i niepotrzebnie napędzają półosie i oczywiście przedni wał. Generalnie te opcje które podałeś i tak sprowadzają się więc do jednego :)