Automatyczne HUB'y mały problem

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Automatyczne HUB'y mały problem

Postprzez Grafff » 14 lut 2009, 17:15

Mam mały problem z HUB'ami
Po wyłączeniu 4x4 nie do końca rozpinają półosie (słychać charakterystyczne rzężenie)
Natomiast na 4x4 pod obciążeniem słychać a nawet czuć mocne walnięcie (szczególnie na skręconych kołach)
Zdaje sobie sprawę że są uszkodzone ,może ktoś już przerabiał temat i może coś poradzić .
Z góry dzięki za pomoc
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

Postprzez Silvestr » 15 lut 2009, 14:11

W takim razie pewnie masz automaty - taki właśnie jest objaw gdy są na wykończeniu. Rada jest tylko jedna: wymienić na manualne.
Jeśli jednak chodzi o dźwięki po rozłączeniu - cofasz samochodem kilka metrów czy rozłączasz napędy i jedziesz dalej? Gdy nie cofniesz to pomimo tego, że w przedni wał nie jest napędzany ze skrzyni, to sprzęgiełka cały czas są załączone i napędzają półosie. Aby w pełni je rozłączyć musisz cofnąć samochodem.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

Postprzez Grafff » 16 lut 2009, 22:14

Sa już tak spie...... że nawet cofanie ich nie rozpina całkowicie .Cóż automaty sa wygodniejsze ,ale chyba rzeczywiście założę ręczne.Co do cofania zdania są podzielone ,jedni mówią że bezwzględnie należy cofnąć po rozpięciu napędu,inni że jak automaty są sprawne to same sie rozepną przy najbliższym cofaniu a jazda do przodu im nie zaszkodzi.Musze przyznać że w Tyranie druga opcja się sprawdzała.
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Automatyczne HUB'y mały problem

Postprzez Silvestr » 17 lut 2009, 19:22

Grafff napisał(a):Co do cofania zdania są podzielone ,jedni mówią że bezwzględnie należy cofnąć po rozpięciu napędu,inni że jak automaty są sprawne to same sie rozepną przy najbliższym cofaniu a jazda do przodu im nie zaszkodzi.Musze przyznać że w Tyranie druga opcja się sprawdzała.

Zasada jest taka - chcesz rozłączyć - musisz cofnąć. Jeśli nie cofniesz, to nadal są spięte i niepotrzebnie napędzają półosie i oczywiście przedni wał. Generalnie te opcje które podałeś i tak sprowadzają się więc do jednego :)
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości