Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Usunięcie / Zaślepienie EGR [3.1]

Postprzez BUNNY_PL » 18 sty 2009, 17:39

Jeśli masz problem z brakiem mocy w aucie, kopceniem czarnym dymem lub po prostu nie chcesz aby bez żadnego celu przegrzewały Ci się cylindry 2 i 3 powinieneś odłączyć recyrkulacje spalin (EGR). Sposób na unicestwienie tego systemu jest bardzo prosty i wygląda jak na poniższych obrazkach. :

Obrazek

To właśnie główne źródło naszego problemu przez te zaworki spaliny wracają z powrotem do silnika. Odkręcamy 4 śruby 12mm śruby na każdym z zaworków.

Obrazek

tak to powinno wyglądać po ich zdjęciu. Czasami te otwory mogą być zapchane więc przeczyszczamy.

Obrazek

używamy tej części jako szablonu do wycięcia 2 podkładek najlepiej stalowych 1-2 mm. Miedź może zachodzić w reakcje a stal nie powinna.

Obrazek

Po wycięciu zakładamy je na blok silnika. I przykręcamy wszystko z powrotem i juz nigdy nie przejmujemy się tym systemem.
Można po jakims czasie sprawdzić stan zaślepek. Powinniście odczuć różnice przed i po zabiegu. Na angielskim forum nikt kto wykonał ta operacje nie zgłaszał żadnych problemów tylko same korzyści. UWAGA to instrukcja do silnika 4JG2 3,1 td silnik 3,0 ze względu na swoja skomplikowaną budowę może róznie na to zareagować. Ale też nie powinno byc problemów.


żródło : http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopi ... egr+valves
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: EGR

Postprzez seb_81 » 16 gru 2010, 20:38

Witam.Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy montka / troopera wykonywał zaslepienie zaworu EGR - jakie są wady - a jakie zalety.Czy warto ?
Suzuki vitara 1,6 Opel Monterey 3,1 TD RS
seb_81
 
Posty: 56
Dołączył(a): 16 gru 2010, 20:21
Lokalizacja: Podkarpackie-Dębica

Re: EGR

Postprzez BUNNY_PL » 16 gru 2010, 20:48

Nie ma argumentów przeciw - zaślepić kategorycznie. Gdybym Ci pokazał jaki syf wydłubałem w dolocie 2 i 3 cylindra to byś nie uwierzył. EGR jest systemem EKOLOGICZNYM miał za zadanie jeszcze raz przepalać spaliny i cały syf, który leci w kolektor wydechowy. To był wymóg ekologów. Przez to cylinder 2 i 3 są wiecznie zamulane resztkami oleju itp i może to doprowadzić do ich przegrzewania. Ja zaślepiłem - oczywiście jest różnica ale polecam zaślepić oraz ściągnąć kolektor ssący i wyczyścić z tego syfu.
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: EGR

Postprzez croochy » 16 gru 2010, 20:51

ciekawe co sie stanie jak w 3.2 zaślepie
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez BUNNY_PL » 16 gru 2010, 20:55

ciężko powiedzieć, macie sonde i całe ustrojstwo. trzeba by poczytac na planetisuzoo.com napewno ktos probował. Mozna zaslepić zobaczyć czy wsyztsko ok ,jak nie to otworzyć ..
Avatar użytkownika
BUNNY_PL
 
Posty: 307
Dołączył(a): 13 sty 2009, 23:52
Lokalizacja: Świebodzice - dolnyśląsk

Re: EGR

Postprzez croochy » 16 gru 2010, 21:09

teraz i tak będzie ciekawie, bo wywalam kat'a i zobaczymy co się z sondą będzie działo :twisted:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 17 gru 2010, 00:56

w 3,2 zaślepienie powoduje zupełne rozregulowanie obrotów biegu jałowego :)21
skokowe działanie gazu (tzw żabka) i ogólną chujnie z grzybnią łącznie wraz ze wzrostem spalania :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 17 gru 2010, 01:05

testowałeś Ty czy Lolek? :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 17 gru 2010, 14:44

niestety ja :)21
od razu zamontowałem tak jak fabryka przewidziała :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 17 gru 2010, 19:40

dobrze że uczyniłeś to wcześniej niż ja :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 18 gru 2010, 14:01

podpowiem ci też 2 myk ;)
nie myj syfu z zaworu :)21 zepsujesz
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 18 gru 2010, 14:52

hahahaha to dobrze wiedzieć :)21

a tak w ogóle miałem ochote zalac specyfik do płukania silników przed wymianą oleum :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 18 gru 2010, 17:39

zalej :)21 gorzej już nei bedzie ;), a jeśłi miałeś do tej pory 10W40 to w zasadzie nic nie zmieni bo półsyntetyki i tak mają tyle chemi że wypłucze wszystko
BTW u mnie pękłą chłodnica :evil: :evil: dlatego płyn spiernicza w tempie rakietowym :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 18 gru 2010, 20:42

no właśnie się zastanawiam nad tym śuwaksem, a potem jakiś niby do uszczelnienia.

Jeżeli mogę Cie pocieszyć to mi skraplacz klimy pociekuje :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 18 gru 2010, 21:47

ja rozwiązałem to w inny sposób :)21
jako że nieszczelność jest na samej górze chłodnicy po prostu przestałem dolewać :)21
ze zbiorniczka wywali wszystko w przeciągu 2-3 dni a jak zejdzie poniżej dziurki to już nic nie ubywa :)21


niestety trzeba bedzie to jakoś zaspawać :?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 18 gru 2010, 22:25

jajko wbij :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez SUPER TROOPER » 19 gru 2010, 01:04

Z zóltkiem czy bez ?
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 19 gru 2010, 19:34

zdecydowanie z żółtkiem :)2 :)21
widziałęś kiedyś białą jajecznice?? do tego posolić popieprzyć cebulka kiełbaska, palce lizać :)2 :)21
tylko wisko trzeba zblokować, bo z silnika patelnie zdmuchuje i ściąć się dobrze nie chce :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 19 gru 2010, 19:43

z wisko to można nawiew na suszarkę do gaci zrobić :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 19 gru 2010, 20:20

w parchu raz tak suszyłem buty :)21 po Mieleckich :)2
skończyło się na kupnie na szybko zamienników za 50 plnów w Biedronce
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 19 gru 2010, 21:15

wisko głodne było? :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez pocieszny » 19 gru 2010, 21:19

za mocne :)21 wydmuchało buty aż na kolektor :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: EGR

Postprzez croochy » 19 gru 2010, 21:27

czyli smażone botki były :)21 :lol:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: EGR

Postprzez Grafff » 12 sty 2011, 21:19

Zaślepiłem u siebie ERG i jestem bardzo zadowolony ,silnik primo po pierwsze :)
zdecydowanie bardziej elastyczny przy niskich obrotach ,primo po drugie :) w okolicy 1900 rpm zdecydowanie czuć jak odpala turbo ,zupełnie inaczej niż na stocku (w okolicy mam podjazd pod górkę przed zabiegiem żeby wyjechać potrzebna była redukcja na 4ty bieg nawet na pustym aucie ,dzisiaj załadowanym bez problemu wyjechałem na 5tce) ,co do spalania to sie nie wypowiadam bo jakieś dwa miechy temu padł mi licznik.Pozdrawiam i polecam
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: EGR

Postprzez siatkaz » 12 sty 2011, 21:40

A może mnie ktoś pomoże z tym ustrojstwem. Odkręcilem te cztery śruby (a ciężko było) i dalej nie mogłem tego ruszyć. Są tam śruby jeszcze jakieś od spodu czy tyko tak zapieczone to było?
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

cron