AlekS napisał(a):Mam tą uszczelką pod kolektor dolotowy. Ciężko go wymontować?
I jeszcze dla pewności - nie mogę chyba sobie pozwolić, żeby zedmontować całkiem te zawory EGR i rurę idącą od wydechu? Biorąc pod uwagę nasze prawo muszę chyba zachować pozory, że ten EGR wciąż tam jest. Dobrze myślę?
Zakladajac ze intercooler i dolot juz rozebrales do wycinania EGR to musisz jeszcze odkrecic i zdjac linie wysokiego cisnienia od pompy wtryskowej i wtryskiwaczy - klucz plaski 17. Sam kolektor trzyma sie na 6 srubach i 2 nakretkach. Zdaje sie nasadkowa 14. do jednej sruby masz gorszy dostep ale wystarcza przegub cardana przy nasadce i latwizna. Do Kolektora sa jeszcze przykrecone: bagnet (jedna sruba) i linia wodna (2 sruby) - ten sam klucz. Czas opperacyjny jakies pol godziny.
Co do EGR, wycinaj wszystko, po co wozic zelastwo, poza tym, zaslepki sa zamiast EGR, a nie pomiedzy. Miras dobrze mowi i niby kto ma sie domyslic ze tam cos bylo? My znamy te silniki bo jezdzimi tymi autami, ale na rynku jest setki aut, z czego trooper jest dosc rzadki - nie sposob wszystko spamietac, zaden diagnosta tego nie ogarnie z glowy. Poza tym prawo zobowiazuje Cie do spelniania normy spalin a nie do wozenia EGR pod maska. Pomiar wyjdzie normalny, bo EGR nie jest otwarty caly czas i nawet gdyby byl i dzialal normalnie to w czasie pomiaru (nagrzany silnik) bylby zamkniety.