Zawieszenie Ironman

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Serg » 05 lip 2010, 13:06

Zamowilem komplet amorow ze sprezynami (do 300kg) :)21
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez hassan » 05 lip 2010, 14:20

gites :-D
to przed montażem zmierz odległość od środka koła do krawędzi nadkola i porównaj jak już zamontujesz :-D
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 05 lip 2010, 14:26

i potem po 7 tys km :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Serg » 05 lip 2010, 14:30

croochy napisał(a):i potem po 7 tys km :)21

cos sugerujesz ? :)21
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 05 lip 2010, 14:30

nic :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Serg » 09 lip 2010, 20:11

Zamontowane, jeszcze nie miezylem wysokosci, drazki z przodu podkrecone do oporu, pewnie jeszcze puszcza troche.
Teraz kroka musze dac, zeby wejsc, ale laczki sie zrobily takie male (265/75/16) , chetnie przytule jakies wieksze 32" :)21

Zobaczymy jak te IM siada po pary tys km. wtedy bedzie mozna je ocenic. Narazie nie jest zbyt twardo.

Montowalem komplet lacznikow stabilizatora z firmy Ramech, komplet 126zl, polecam.
Gumy stab. wszystkie z Ramechu, okaze sie ile przetrwaja (komplet 131zl).

Obrazek

Obrazek
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez skiczu » 09 lip 2010, 22:22

No ładne cacko nooo... nooo... nooo...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Serg » 10 lip 2010, 01:33

Tak to wyglada z lepszego aparatu
Załączniki
ehiqzm1.jpg
ehiqzm1.jpg (512.6 KiB) Przeglądane 11419 razy
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez skiczu » 03 sie 2010, 23:08

A jeśli chodzi o właściwości jezdne, to longi tak samo radzą sobie w terenie jak krótkie wersje czy jest im ciężej?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez chopper » 27 sie 2010, 21:58

Witam wszystkich - jestem nowy, ale nie zupełnie zielony. Czytam co piszecie o podwyższaniu montak czy troopera. Mam pewne wątpliwości , może mi pomożecie. Mianowicie podwyższam już drugiego monmtka pierwszy był long obecny jest krótki. Pierwszego podwyższyłem na zestawie iron teraz trochę kombinuję. Ale nie w tym problem. Gośc z zakładu który naprawia montki i bawi się też w przeróbki powiedział mi o rzeczach które wczesniej nie przychodziły mi do głowy. Ma jednak chyba słuszność. Np. jeśli chodzi o drążek panharda,, który należy opóścić w dół z lewej strony po podniesieniu budy. Jest to logoczne ponieważ bez tego zabiegu tylnia os przemieściła się ok 2 cm w lewo.Aby to zrównoważyć trzeba przedłużyć uchwyt z lewej strony przy ramie nad piastą. Widziałem takie gotowe elementy gdzieś w zestawach. Ole to jest pikuś. Są jeszcze inne problemy. Jeden to podnieśienie główki tylniego mostu, która po podniesieniu lekko się przekrzywiła i podobno będzie miało to zły wpływ na preacę wału i dyfra chodzi o kąt natarcią wału. Mozna jakoś to wyregulować ale nie znam szczegółw. Podobnie jest z drążkami tylniego mostu które przykręcone są do ramy. Podobno nalży je wydłużyć - w zestawach są na śrubach rzymskich. No i ostatnia rzecz to daje się podkładki w kształcie półksiężyców pod górny swożeń przednich wahaczy, ma to spowodować wyrównanie kąta pracy swożnia. W innym przypaku szybko się zużyje i będzie strasznie skrzpieć. Co Wy na to/?
chopper
 

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez chopper » 27 sie 2010, 22:03

Jutro lub pojutrze chętnie rzuciłbym jakies foty, które przedstawiałyby te rzczy o których mówiłem ale niestety nie bardzo wiem jak się wrzuca zdjęcia ?
Gościowi który to wykonał należy się wielki szacun:

http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=17842
chopper
 

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 27 sie 2010, 22:58

przy lifcie powyżej 2" faktycznie trzeba zmienić wahacze

ja mam lift gdzie tył wstał 8 cm, żadnych negatywnych spraw z napędem nie zaobserwowałem

w moim zestawie był od razu wspornik to obnizenia panharda



co do linku, wszystko się rozchodzi o kase i dostępność części. U nas te auta sa niepopularne, i sprzedawcy części do tuningu off nie chca sprowadzać
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 28 sie 2010, 10:55

A ja tam nie zauważyłem żeby mój Mociak po lifcie stał się czterośladem. :)21 Lift 2" na Ironmanie i jak na razie 10000km przejechane i nic się nie dzieje złego lub dziwnego. W terenie też robi, nic nie strzela. Z tego co wiem, to lift 2" nie wymaga żadnych przeróbek poza wymianą springów i amorów. Ale może się mylę.
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez chopper » 28 sie 2010, 17:53

Pewnie z tymi 2" liftu masz racje, ale na pewno trzeba dodać ceownik - czyli niewielkią przedłuzkę wspornika panharda. Ja zamówiłem u slusarza. Zmierz tylnie koło od rantu błotnika zobaczysz ,że lewe tylnie bardziej wystaje niz prawe.
Mój liwt 2" cale dła mi 100 cm od podłoża do rantu tylniego błotnika. Pewnie trochę siądzie. Wyszło dość duzo bo założyłem 32 cale opony Bf Godrich KM2 tj. wysokośc samej opony to 81 cm.
Wracając do mojego pytania w sprawie zdjęć - wiesz jak sie je dodaje?
chopper
 

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez rudobrody » 28 sie 2010, 18:47

Mój lift 2" to tylko 96 cm po ułożeniu. A co do zdjęć, załóż sobie konto np na Fotosiku czy innym tego typu portalu. Tam masz podawane linki z różnymi opcjami dla forów takie jak to. Musisz najpierw tam załadować zdjęcie, a później na tym forum wrzucić link (z daną opcją). Trochę zabawy i czasu, ale większość forów tak działa i będziesz miał spokój na później. :)2

Edit:
Zmierzyłem tak jak mówiłeś. Zero odstępstw od normy. No ale mój może był od emeryta zza zachodniej granicy, niebity, jeżdżony tylko do kościoła i na zakupy raz w tygodniu z oryginalnym przebiegiem :)21 . To by tłumaczyło dlaczego po lifcie wszystko wróciło do normy ;)
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez blublu1 » 27 maja 2012, 14:50

Koledzy , założyłem IM lifcik 2" . Wszystko oki . tylko po podkręceniu drążków z przodu pod strasznym kątem pracują przednie półoski. Może ktoś zmierzyć odległość od rantu przedniego błotnika do osi koła przedniego, jaka jest odległość ( do osi ponieważ jest najbardziej miarodajna - różne wielkości kół mamy :) . Oczywiście prosze tych kolegów którzy mają taki lift zrobiony .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez PiotrR » 27 maja 2012, 16:14

Witaj. U mnie jest 58 cm odjąć ze 2 cm liftu budy to 55-56 powinno być.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez pocieszny » 27 maja 2012, 19:49

moarodajnie to pomierzyć trzeba rame do wahacza a nie bude do ziemi :)21
poza tym ustaw sobie drążki na środek między odbojami i będzie git :)2
ale ogólnie warto ustawić 1-2 cm niżej niż tył ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3895
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Maryś » 28 maja 2012, 09:14

Witam. Ja mam 58cm od osi do błotnika i 96 od ziemi, sprężyny ironmen, przód podkręcony, oponki 265/75/16 :)2
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez mielo1983 » 28 maja 2012, 19:49

panowie,są tacy ,którzy po podniesieniu fury nie obniżali drążka panharda? ja właśnie podniosłem swojego o 2 cale ale drążka nie obniżałem,nie zauważyłem żadnych zmian,koniecznie trzeba obniżać?
3.1 D TURBO INTERCOOLER
mielo1983
 
Posty: 38
Dołączył(a): 09 gru 2010, 15:33

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez croochy » 28 maja 2012, 20:44

jak nie chcesz 4 śladów zostawiac to tak
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 14 gru 2016, 21:17

odgrzewam kotleta... ma ktoś fotki swojego montka podniesionego na ori drążkach? Kupiłem swojego i podobno już wyżej nie chciał iść na drążkach a jest strasznie niski. Będę wdzięczny za fotki. U mnie siedzi kopia simex 265 75 16 (lub 70) glob guma. Chcę podnieść go w górę bo rama jest nisko a przy długim aucie to bardzo przeszkadza,
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 14 gru 2016, 21:35

Wyżej masz zdjęcie serga. Moim zdaniem ktoś rozbierał zawias u Ciebie i źle założył drążki. Choć mogły też stracić napięcie czy też są źle wyregulowane. Stawiam jednak, że coś nie jest ok - zwłaszcza gdy koła się schodzą. No i mając Jeepa mogłeś się odzwyczaić od widoku ramy :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 993
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez cherokeexj » 14 gru 2016, 21:46

Ja zapewne widzisz miałem też 2 vitary z ramą a na podwórku stał jeszcze patrol ojca i kia sportage.... Więc bym za mocno tym troopem nie szedł ;)

To jest mój gruz. Jak widać na fotkach jest mu daleko do tych ze zdjęć

https://www.olx.pl/oferta/opel-monterey ... aee2747371
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: Zawieszenie Ironman

Postprzez Quentil » 14 gru 2016, 22:02

No, to jakieś doświadczenia z ramą masz :)21 Faktycznie wydaje się jakby stał trochę niżej, może ten lift ok.3" siadł już albo te opony są dużo większe niż oficjalny rozmiar :roll: .
Ostatnio edytowano 14 gru 2016, 22:06 przez Quentil, łącznie edytowano 2 razy
6VE1...
Quentil
 
Posty: 993
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron