Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-alone

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 23 paź 2021, 00:02

Ten link:
https://drive.google.com/file/d/10eRdFqZJZibDyzYe3LEdmeJImOYZockw/view?usp=sharing
To co Cie interesuje zaczyna sie na stronie 957
I jeszcze ten link moze Ci sie przydac:
https://drive.google.com/file/d/1ZTBgvp ... sp=sharing
Tu w calosci.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 28 paź 2021, 20:48

Jakoś nie było sposobności na odebranie zamówionych panewek oporowych w tym tygodniu , wiec silnik dalej ma nie poskręcany dół, po zatym szukam nowego klucza dynamometrycznego na mniejsze momenty , bo mój kilkunastoletni ostatnio był kalibrowany w w 2010 roku i straciłem już do niego zaufanie :roll: .
za to stwierdziłem dziś że wypadało by się powoli zabierać za dreny olejowe ..
Temat nie jest łatwy przy tych tłokach , zwłaszcza że półka olejowa ma tylko 3mm w przeciwieństwie do 6vd1 , gdzie jest 4 mm i nie ma takiego stresu o uszkodzenie płaszczyzn przylegania pierścienia.
No ale jakoś powoli się to zrobi , dziś udało się zrobić jeden tłok .
Poza 4 oryginalnymi otworami fi 2,3 zostało dołożone dodatkowe 6 drenów fi2,5mm w półce która ma 3mm szerokości , stres był :o ..ale jakoś to będzie :)2


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 26 lis 2021, 11:24

elo
projekt chwilowo utknął w miejscu bo mam teraz inne tematy na głowie .
Problem jest również w kupnie pierścieni w jakiejś sensownej cenie , tak że na razie czekam na jakąś okazję , chyba że ktoś ma namiary gdzie mozna kupić takie pierścienie ,
Na rockauto również ich nie widzę , tak w ogóle to coś się ostatnio zmieniło z opłatami za sprowadzanie fantów zza oceanu?
informacyjnie jakby ktoś chciał pomóc to :
-pierścień olejowy ma 3mm grubości .
-zestaw pierścieni pasuje z frontery 3,2 y32ne bodaj 205km bo to ten sam silnik tylko z mniejszym wykorbieniem.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 26 lis 2021, 13:04

a szukałes pod rodeo na rockauto?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 01 gru 2021, 02:03

Legend napisał(a):a szukałes pod rodeo na rockauto?
jak nie jak tak :)21
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 05 gru 2021, 15:05

Mógłbym prosić o rozkodowanie tej tabliczki ?

Obrazek

dzięki z góry :)2

edit mniej więcej rozkodowałem na podstawie tabliczki z bordowego viewtopic.php?f=4&t=8550#p66880
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 05 gru 2021, 22:02

Tutaj zaglądałeś? viewtopic.php?f=5&t=527
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 05 gru 2021, 22:23

C60 AIR CONDITIONER MANUAL CONTROL*
G80 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL*
JE5 4 WHEEL ANTI-LOCK BRAKES*
J55 HEAVY DUTY BREAK PADS*
NK3 STEERING WHEEL LEATHER*
S7C FINAL RATIO 43/10*
T37 FOG LAMP HALOGEN
X68 GERMANY EQUIPMENT*
YM4 LAMINATED TINTED GLASS*
6DN BATTERY 95D31R*
6MK FOLDING ELECTRIC DOOR MIRROR W/DEFROSTER*
6MZ CATALYSIS CONTROL
7EX SHIFT ON THE FLY*
7QY TRANSFER CONTROL
8AA LONG LIFE COOLANT 50% 84-91
8AA GOOD QUALITY ETHYLENE GLYCOL ANTIFREEZE*
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 06 gru 2021, 09:56

Miras nie nie widziałem tego tematu , dzięki.
Jake dzięki.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 00:20

dobra auto jest już u mnie na warsztacie, silnik faktycznie kaput , ale pierwszy raz spotkałem się z pękniętym wałem .
zamach jest rozebrany przez mechanika poprzedniego właściciela.
rozrząd nie jest zerwany , pozatym jak kręcisz srubą na kole pasowym to tył wału również się kręci, niestety próbując poruszać flaszą zamachu czuć luz osiowy jakby panewka oporowa siadła , niestety przód wału stoi a tył się rusza w osi tył przód, prawdopodobnie pęknięcie będzie na czopie korbowym , lub ewentualnie na głównym ,ale po skosie że trzyma w kupie obie części,
jakby nie było i tak śmietnik i tak smietnik
nie zmienia to nic , bo silnik i tak wg załozeń był do wymiany , niemniej ...szkoda :D , bo była by druga baza do odbudowy :(
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 09 gru 2021, 01:15

Chyba trzecia. Przeciez masz jeszcze 3.2 z czołgu kurzace sie w kącie. :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 01:18

no tak ale to też jest do remontu i to jest marne 177 a nie 215 ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 09 gru 2021, 01:26

Tosz mowie ze trzecia. Baza do odbudowy :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 11:46

dobra pytania takie się pojawiają :
-biorąc pod uwagę że w aucie nie ma skrzyni i również na dniach bedzie wyjmowany silnik to jak wysoko trzeba dzwignąć budę po odkręceniu wszystkich srub w podłodze żeby wyjechać ramą z pod budy?
-ile może ważyć sama buda jeśli wyjmę z niej wszystkie fotele, butlę lpg , może wykładzinę ?
-wszystkie drzwi to pewnie ze 150 kg będą ważyć czy przesadzam?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 09 gru 2021, 12:23

to jak to bedziesz wyciagac zalezy od sposobu a wlasciwie dostepnosci narzedzi.

ja nie mialem wysokosci, wiec pozostalo wyjecie silnika. Dzialajac standardowym zurawiem na kolkach musialem odkrecic kola i polozyc przod i na max pozycji silnik wyjechał.

Jak chcesz podnosić budę to zmierz odległośc między górnym punktem na silniku a najnizej polozyn na budzie, bedziesz wiedzieć.

wg mnie goła budę szacowałbym na ok 600kg
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 13:15

ja mam taką mini suwnicę pod sufitem którą wyciagam silniki do max250kg , co prawda muszę ją trochę przerobić , mam prosty pomysł jak uzyskać dodatkowe 150mm , bo w montku jest na styk przy wyjmowaniu silnika , ale nie w tym rzecz bo zakładam że silnik będę miał wyjety przed oddzieleniem budy od ramy , zastanawiam się po prostu jakie wysokie sobie wykonać podpory abym mógł na nich oprzeć budę i wyjechać ramą na kołach do tyłu, czy wystarczy podniesienie budy np o 100mm czy jest jeszcze jakaś pułapka która mnie złapie ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 09 gru 2021, 14:43

Ja wyjeżdżałem ramą tylko do przodu. Wtedy najniższym przeszkadzającym punktem były tylne nadkola, za kołem. Kolidowały z ostatnimi tylnymi mocowaniami budy do ramy, tymi wystającymi z ramy na boki. Pamiętaj, że rama i za tym nadwozie, w środkowej części jest niżej niż z przodu i z tyłu
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 16:17

takie jeszcze ciekawostki które powoli odkrywam w tym aucie ; zapasówka ory grandtrek nie widziała asfaltu , są nienaruszone igły nawet na czole opony, raczej nawet sruby nie były odkręcane.
drugi temat ; od 5 lat nie palę i w popielnicze trzymam drobniaki , ale w tym aucie popielniczka nie widziała jeszcze popiołu , nie wspominając o zgaszeniu peta ;)

Obrazek

Obrazek

Wykręciłem z bordowego gałkę lewarka reduktora , niestety w bordowym jest automat wiec gałka biegów nie pasuje ,
chciałbym taką samą skórzaną dokupić do biegów , to był jakiś wypas czy standard?

Obrazek

Obrazek
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Quentil » 09 gru 2021, 16:35

Standard to był taki jak masz w 3.2 czyli gałka twardo-gumiasta, obszycie to albo opcja albo inwencja twórcza siakiegoś tapicera.
W kilku widziałem podobne obszycie więc pewnie opcja ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 991
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Jake » 09 gru 2021, 17:25

To jest fabryczna opcja. Ale widzialem ja ino przy automacie, skorzastej galki do manuala nigdy.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 17:27

tak zgadza się znalazłem w necie kilka fotek , niestety tylko tej gałki reduktora , bez gałki biegów wiec sądzę że to było tylko w automacie , bo w bordowym mam ten komplet.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez Legend » 09 gru 2021, 22:13

gałki obszywane tylko po 98, mało tego jest bo zazwyczaj przy 100 kkm zostaje wiór.

Opcją jest szukanie z bighorna.... albo przeszczep z froty albo innego amigo?

CZy mi się wydaje czy to leci taka odbudowa na laleczkę?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 09 gru 2021, 22:22

Legend napisał(a):gałki obszywane tylko po 98, mało tego jest bo zazwyczaj przy 100 kkm zostaje wiór.

Opcją jest szukanie z bighorna.... albo przeszczep z froty albo innego amigo?

CZy mi się wydaje czy to leci taka odbudowa na laleczkę?

na laleczkę jak na laleczkę, na pewno silnik bedzie zrobiony w stylu 3,2 które robiłem kilka lat temu, czyli na laleczkę (za 10tyśkm trzeba będzie myśleć o zmianie rozrządu ), rama jest już powoli patroszona i cały dół idzie do piaskowania i konkretnego zabezpieczenia , nowe przewody hamulcowe , piaskowania , cynkowanie i inne duperszmity .
Co do góry , tzn budy , nie mam cierpliwosci już do blacharki :roll: , się zobaczy , na razie duży front robót jest , po za tym młody mi się tu z betą wpycha na kanał, bo trzeba latać bokami na salmopolu i kubalonce :) , a i miałem ostatnio trochę innych wydatków i lekki dół finansowy jest , ale będzie dobrze :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez miras7 » 09 gru 2021, 22:57

mcgiver napisał(a):tak zgadza się znalazłem w necie kilka fotek , niestety tylko tej gałki reduktora , bez gałki biegów wiec sądzę że to było tylko w automacie , bo w bordowym mam ten komplet.

Coś mi się kojarzyło, że mam gdzieś jakąś skurzaną gałę. Znalazłem, ale też do reduktora, tyle, że przedlifta, czyli 2H - 4H - 4L
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Projekt długi polift + 3.2 dohc /ewentualnie 3,5 stand-a

Postprzez mcgiver » 11 gru 2021, 00:32

no i wyjechała v-ka z pod maski
https://photos.app.goo.gl/gYsmBHCNax133Gz77
jutro bedzie patroszenie osprzętu ramy ile się da , a pużniej trzeba bedzie mysleć o dzwiganiu budy :)2

edit
ups kilka fotek tam zostało z ostatniej podmiany w bmw , jutro to posprzątam :o
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości