Strona 1 z 3
		
			
				MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
19 sty 2013, 17:23 
				przez gsxr1100_1980
				Witam. Jestem tu nowy, ale od jakiś trzech-czterech lat śledzę forum, i korzystam z porad innych użytkowników.
 Posiada Montka RS z 92.roku z silnikiem 3.1.Autko w moim posiadaniu od ośmiu lat. W roku 2012 zdecydowałem się na wymianę ramy, gdyż moja po ostatniej konserwacji dostała parę dziur, a belek poprzecznych prawie wcale nie było. Rozglądałem się za ramami do mojego modelu, ale większośc ram była w takim samym stanie co moja. Przez przypadek trafiłem do znajomego, który miał się podjąc reanimacji mojej starej ramy, ale na jego warsztacie akurat rozbierali Patrola krótkiego GR-a, w którym rama była w stanie no idealnym to nie, bo idealna to w nowym, ale śmiało mogę powiedziec że w stanie bardzo dobrym. 
No i się zaczeło budowanie małego monstera. 
 Sorry, ale jestem cienki w kompie, i jak rozgryzę dodawanie zdjęc, to zapodam parę fotek.  Powiem tylko że auto było budowane według moich pomysłów, i wszystkie części potrzebne do przebudowy były nowe, lub też jakieś duże podzespoły były regenerowane. Budowa zajęła sześc miesięcy, przez warsztat zajmujący się autami terenowymi. Dla mnie efekt końcowy był zaskakujący.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
19 sty 2013, 19:49 
				przez miras7
				Jestem bardzo ciekaw tej konstrukcji. Napisz coś więcej co z czego pochodzi. Co z Patrola, a co z Troopa. Jak możesz to napisz też skąd jesteś.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 02:07 
				przez uff
				Fajna koncepcja czekamy na zdjęcia  
  
 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 14:19 
				przez gsxr1100_1980
				Cały dół, czyli rama, mosty, zawieszenie, układ kierowniczy pochodzi z Patrola, buda, silnik, skrzynia pochodzą z Montereya. Przy tej przeróbce, pojawiło się sporo problemów przede wszystkim z bardzo dużymi kątami wałów napędowych, gdyż kupiłem nowe zawieszenie IRON MEN-a +4", ale i to dało radę się opanowac. Auto z bagażnikiem dachowym ma wysokośc 2,30cm. Co do zdjęc to muszę poprosic kumpla od kompów, on mi powstawia te zdjęcia, chyba że ktoś z Was mi podpowie w prostym języku jak to zrobic.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 18:41 
				przez gsxr1100_1980
				Spróbuję dodac zdjęcia.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 18:44 
				przez gsxr1100_1980
				Kolejne zdjęcia:
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 19:40 
				przez wojtekkk
				robi wrażenie 

 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 19:43 
				przez uff
				Monster  

 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 19:54 
				przez gsxr1100_1980
				Teraz jeszcze planuję włożyc opony 37", bo te 35" wydają się troszkę zamałe do tych gabarytów auta. Niestety wiąże się to z wymianą przełożeń w mostach z oryginalnych Patrolowych 4,65 na 5,44 bo Montek już na tych przełożeniach miał sporo problemu z rozbujaniem się. Ale pomogła mała ingerencja mojego mechanika w pompę i turbo.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 19:59 
				przez Maryś
				
  wygląda super, teraz jeszcze zapodaj jakiś filmik jak Monster jeździ 

 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 20:14 
				przez PiotrR
				
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 20:47 
				przez danti
				silnik 3.1 został?
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 21:41 
				przez gsxr1100_1980
				Tak silnik jest seryjny 3.1, zwolniony jest tylko reduktor, no i tak jak już pisałem podkręcona jest pompa, i przyśpieszone turbo. Co do filmików, to jeszcz nie byłem nim w ostrym terenie, jeżdżę bardziej turystycznie.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
20 sty 2013, 22:48 
				przez skiczu
				Ładny  

 ...
 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
21 sty 2013, 11:14 
				przez kura77
				witam
Fajna maszyna 

 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
21 sty 2013, 14:48 
				przez miras7
				Robi wrażenie. Nie widziałem jeszcze w Polsce Monterey'a, w którym koła 35" wyglądałyby na za małe  

   Mam nadzieję, że kiedyś będę mógł obejrzeć na żywo  

Pisałeś, że silnik , skrzynia z Monterey'a. A reduktor? Jeśli także, to skąd pochodzą przełożenia?
 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
21 sty 2013, 14:57 
				przez mikusien
				Jasny gwint 

  Szacun 

 
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 20:52 
				przez gsxr1100_1980
				Co do zwolnionego reduktora, to moja skrzynia nadawała się do małego remontu, a w zasadzie reduktor, kupiłem drugą uszkodzoną skrzynię z dobrym reduktorem, ale podczas przekładki okazało się że tryby są inne niż w moim starym, co w zasadzie mi bardziej odpowiadało bo go zwolniło. Ja miałem oryginalną skrzynię od 3.1 RS z 92r., a kupiłem od 3.1 z 95r. Może skrzynia od RS, a od LTD różni się przełożeniami reduktora.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:28 
				przez gsxr1100_1980
				Kilka fotek z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:34 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:41 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:49 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:54 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 21:58 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.
			 
			
		
			
				Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU
				
Napisane: 
22 sty 2013, 22:00 
				przez gsxr1100_1980
				Fotki z warsztatu.