Strona 2 z 3

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 22 sty 2013, 22:05
przez gsxr1100_1980
Fotki z warsztatu, i to by było tak po krótce.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 25 sty 2013, 08:42
przez mfw
Świetna robota,
mógłbyś coś więcej opisać o tych modyfikacjach pompy i turbo?
Były wymieniane na jakieś konkretne czy tylko sama regulacja jeśli to jaka jakbyś mógł powiedzieć?
Bardzo interesuje mnie temat wyciągnięcia kilku dodatkowych koników z poczciwego 3.1 TD

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 25 sty 2013, 21:18
przez gsxr1100_1980
Nie bardzo pomogę w kwesti podkręcenia pompy i turbo, bo auto podstawiłem do mojego mechaniora, i po godzinie już by gotowy. Wiem tylko że na turbinie nie dało rady zwiększyć ciśnienia, tylko przyśpieszyć jej załączanie, a pompę to wyciągnął z niej przy mnie jakąś membramę, cos tam podłubał i zamontował spowrotem. Myśle że zwiększył dawkę paliwa, ale ile więcej mi pali to nie powiem, bo było to zaraz po opisanej przeróbce. Teraz pali mi ok. 13-14l/100 po mieście. Mogę powiedzieć tyle, że wzrost mocy był mocno wyczuwalny, ale powiedział że jeszcze na pompie można więcej podkręcić, mi tyle już wystarczyło. Turbo i pompa oczywiście seryjna.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 25 sty 2013, 23:09
przez Hezuz
szacun ;)

szczep warty klonowania 8-)

tylko mam jedno pytanie czy to jest NISSAN czy ISUZU :?: :P

JESZCZE RAZ PEŁEN SZACUN :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 25 sty 2013, 23:40
przez majkus96
Hezuz napisał(a):szacun ;)

szczep warty klonowania 8-)

tylko mam jedno pytanie czy to jest NISSAN czy ISUZU :?: :P

JESZCZE RAZ PEŁEN SZACUN :)2

Nisssuzu :)2 :lol:

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 28 sty 2013, 18:56
przez Grafff
Niesamowita robota :)2

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 28 sty 2013, 20:16
przez danti
Gratulacje chęci i pracy :) tylko te dojazdówki zmień :twisted:

Ale jeśli się mogę doczepić... strasznie oczojebny ten czerwony kolor :P

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 00:16
przez Tomkin
Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli :)2 W Bydgoszczy to chyba łatwo Cię zauważyć :)21 Wielki szacun

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 01:33
przez pocieszny
Tomkin napisał(a):Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli

w sumie to nawet się ciesze że nie bo jak by to miaśło wyglądać tak jak w LR to co 2 tydzień bym półoś/przegub albo od razy cały most wymieniał :)21

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 19:16
przez gsxr1100_1980
Mocowania bagażnika dachowego.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 19:36
przez Tomkin
pocieszny napisał(a):
Tomkin napisał(a):Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli

w sumie to nawet się ciesze że nie bo jak by to miaśło wyglądać tak jak w LR to co 2 tydzień bym półoś/przegub albo od razy cały most wymieniał :)21

Ja wiem,trochę siedziałem na LR,ale patrolowe to chyba mocniejsze są.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 21:23
przez miras7
Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 21:43
przez danti
Do relingów

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 29 sty 2013, 22:13
przez croochy
tam są otwory z gwintem zalane farbą

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 00:50
przez Hezuz
miras7 napisał(a):Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?



da sie , tylko trzeba troche pomysleć ;) i popracować :roll:

mam na to sposób 8-)

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 01:09
przez Hezuz
gsxr1100_1980 napisał(a):Witam. Jestem tu nowy, ale od jakiś trzech-czterech lat śledzę forum, i korzystam z porad innych użytkowników.
Posiada Montka RS z 92.roku z silnikiem 3.1.Autko w moim posiadaniu od ośmiu lat. W roku 2012 zdecydowałem się na wymianę ramy, gdyż moja po ostatniej konserwacji dostała parę dziur, a belek poprzecznych prawie wcale nie było. Rozglądałem się za ramami do mojego modelu, ale większośc ram była w takim samym stanie co moja. Przez przypadek trafiłem do znajomego, który miał się podjąc reanimacji mojej starej ramy, ale na jego warsztacie akurat rozbierali Patrola krótkiego GR-a, w którym rama była w stanie no idealnym to nie, bo idealna to w nowym, ale śmiało mogę powiedziec że w stanie bardzo dobrym.
No i się zaczeło budowanie małego monstera.
Sorry, ale jestem cienki w kompie, i jak rozgryzę dodawanie zdjęc, to zapodam parę fotek. Powiem tylko że auto było budowane według moich pomysłów, i wszystkie części potrzebne do przebudowy były nowe, lub też jakieś duże podzespoły były regenerowane. Budowa zajęła sześc miesięcy, przez warsztat zajmujący się autami terenowymi. Dla mnie efekt końcowy był zaskakujący.


no nie wytrzymam i musze wtracic swoje trzy grosze ;)

jedno pytanie :!: czy to jest monterey - trooper :?:

czy patrol :?: :idea:

powiem tak pełen szacun co do projektu i realizacjii :D

mając bude od montka i spód od parha to mozna wymotać - co widac b.fajne wozidełko ;)

zadam pytanie inaczej :roll:

jeżeli postawie bude od montka na podwoziu UNIMOGA - to czy to bedzie trooper :?: montek :?:

czy mercedes :x

jako zmote to uważam że projekt wyszedł ponad norme zajebistości :lol: 8-)

stawiaj to na 41 cali i więcej :)2 tak jak na islandi - to było bez złosliwości ;)

efekt murowany :lol:

jeszcze raz pełen szacun :)2 - bo warto budować - choć głupki maja ine zdanie :lol: 8-) :!:

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 13:37
przez gsxr1100_1980
Postanowiłem opisac tą przeróbkę jako ciekawostkę, co można jeszcze zrobic z Montereya, i widzę że zainteresowanie tym autem jest dosyc duże. Wolałem zrobic taki przeszczep niż kleic starą ramę, która i tak była by słabsza niż Patrolowa, mówię o konstrukcji i grubosci profili. A poza tym i tak chciałem włożyc sztywne mosty, bo oryginalne przednie zawieszenie Montka na drążkach, nie jest super rozwiązaniem w teren. Jeździłem trochę czasu na 35" na oryginalnym przednim zawiasie, i powiem że zawsze miałem dużo strachu kiedy w terenie trzeba było mocno depnąc na skręconych kołach, żebym nie musiał wracac z przegubami w bagażniku. Teraz tam gdzie Montkiem przed przeróbką ledwo wchodziłem, lub często stawałem (brak pełnej blokady), to teraz wchodzę bez problemu nie używając blokady. A czy jest to jeszcze Montek czy nie, tą wątpliwośc zostawiam już Wam, użytkownikom forum. Pozdrawiam.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 17:46
przez mikusien
No tak... :) ale chodzi moze nam np. o to co masz kolego w dowodzie rejestracyjnym ;) ;) ;)

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 18:57
przez gsxr1100_1980
Auto do zadań specjalnych.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 19:39
przez miras7
Hezuz napisał(a):
miras7 napisał(a):Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?



da sie , tylko trzeba troche pomysleć ;) i popracować :roll:

mam na to sposób 8-)

Dzięki za poradę :)2
Zrobię tak jak piszesz... będę myślał i ciężko pracował i znajdę sposób :D
Doświadczenie i porada kolegi z forum - bezcenna... ;)
croochy napisał(a):tam są otwory z gwintem zalane farbą

Dziękuję. Rzeczywiście, są zaklejone taśmą i polakierowane. Możliwe, że wykorzystam.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 21:03
przez croochy
wg przepisów PZm odnośnie rajdów, jako markę pojazdu przyjmuje się producenta silnika

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 30 sty 2013, 23:21
przez gsxr1100_1980
To w rajdach mogę startowac, bo silnik nie był wymieniany,w dowodzie jest 3.1.

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 31 sty 2013, 02:50
przez Gocu
A jak jest z jego stabilnością? Jest strasznie wysoki, jest to bardzo odczuwalne w terenie?

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 31 sty 2013, 09:34
przez hassan
ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się numerem VIN na ramie - do tego mogą się też przyczepić :(

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

PostNapisane: 31 sty 2013, 14:21
przez pocieszny
nie przyczepić a zatrzymać auto i przerobić na żyletki, :)21