MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Opisy naszych samochodów...

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 22 sty 2013, 22:05

Fotki z warsztatu, i to by było tak po krótce.
Załączniki
14.JPG
Ostatni etap poszeżenia.
14.JPG (129.23 KiB) Przeglądane 17224 razy
15.JPG
Poszeżenia.
15.JPG (115.9 KiB) Przeglądane 17224 razy
16.JPG
Poszeżenia cd,
16.JPG (103.3 KiB) Przeglądane 17224 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez mfw » 25 sty 2013, 08:42

Świetna robota,
mógłbyś coś więcej opisać o tych modyfikacjach pompy i turbo?
Były wymieniane na jakieś konkretne czy tylko sama regulacja jeśli to jaka jakbyś mógł powiedzieć?
Bardzo interesuje mnie temat wyciągnięcia kilku dodatkowych koników z poczciwego 3.1 TD
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 25 sty 2013, 21:18

Nie bardzo pomogę w kwesti podkręcenia pompy i turbo, bo auto podstawiłem do mojego mechaniora, i po godzinie już by gotowy. Wiem tylko że na turbinie nie dało rady zwiększyć ciśnienia, tylko przyśpieszyć jej załączanie, a pompę to wyciągnął z niej przy mnie jakąś membramę, cos tam podłubał i zamontował spowrotem. Myśle że zwiększył dawkę paliwa, ale ile więcej mi pali to nie powiem, bo było to zaraz po opisanej przeróbce. Teraz pali mi ok. 13-14l/100 po mieście. Mogę powiedzieć tyle, że wzrost mocy był mocno wyczuwalny, ale powiedział że jeszcze na pompie można więcej podkręcić, mi tyle już wystarczyło. Turbo i pompa oczywiście seryjna.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Hezuz » 25 sty 2013, 23:09

szacun ;)

szczep warty klonowania 8-)

tylko mam jedno pytanie czy to jest NISSAN czy ISUZU :?: :P

JESZCZE RAZ PEŁEN SZACUN :)2
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez majkus96 » 25 sty 2013, 23:40

Hezuz napisał(a):szacun ;)

szczep warty klonowania 8-)

tylko mam jedno pytanie czy to jest NISSAN czy ISUZU :?: :P

JESZCZE RAZ PEŁEN SZACUN :)2

Nisssuzu :)2 :lol:
"tam gdzie konczy sie asfalt, zaczyna sie droga"
Avatar użytkownika
majkus96
 
Posty: 98
Dołączył(a): 01 sie 2012, 08:31
Lokalizacja: Morąg

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Grafff » 28 sty 2013, 18:56

Niesamowita robota :)2
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez danti » 28 sty 2013, 20:16

Gratulacje chęci i pracy :) tylko te dojazdówki zmień :twisted:

Ale jeśli się mogę doczepić... strasznie oczojebny ten czerwony kolor :P
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Tomkin » 29 sty 2013, 00:16

Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli :)2 W Bydgoszczy to chyba łatwo Cię zauważyć :)21 Wielki szacun
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez pocieszny » 29 sty 2013, 01:33

Tomkin napisał(a):Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli

w sumie to nawet się ciesze że nie bo jak by to miaśło wyglądać tak jak w LR to co 2 tydzień bym półoś/przegub albo od razy cały most wymieniał :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 29 sty 2013, 19:16

Mocowania bagażnika dachowego.
Załączniki
40.JPG
40.JPG (70.05 KiB) Przeglądane 17094 razy
39.JPG
39.JPG (52.45 KiB) Przeglądane 17094 razy
38.JPG
38.JPG (65.25 KiB) Przeglądane 17094 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Tomkin » 29 sty 2013, 19:36

pocieszny napisał(a):
Tomkin napisał(a):Połączenie sztywnych mostów na sprężynach i budy montereya to najlepsze co mogło się przydarzyć tej marce.Szkoda,że japońce na to nie wpadli

w sumie to nawet się ciesze że nie bo jak by to miaśło wyglądać tak jak w LR to co 2 tydzień bym półoś/przegub albo od razy cały most wymieniał :)21

Ja wiem,trochę siedziałem na LR,ale patrolowe to chyba mocniejsze są.
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 277
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez miras7 » 29 sty 2013, 21:23

Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez danti » 29 sty 2013, 21:43

Do relingów
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez croochy » 29 sty 2013, 22:13

tam są otwory z gwintem zalane farbą
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Hezuz » 30 sty 2013, 00:50

miras7 napisał(a):Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?



da sie , tylko trzeba troche pomysleć ;) i popracować :roll:

mam na to sposób 8-)
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Hezuz » 30 sty 2013, 01:09

gsxr1100_1980 napisał(a):Witam. Jestem tu nowy, ale od jakiś trzech-czterech lat śledzę forum, i korzystam z porad innych użytkowników.
Posiada Montka RS z 92.roku z silnikiem 3.1.Autko w moim posiadaniu od ośmiu lat. W roku 2012 zdecydowałem się na wymianę ramy, gdyż moja po ostatniej konserwacji dostała parę dziur, a belek poprzecznych prawie wcale nie było. Rozglądałem się za ramami do mojego modelu, ale większośc ram była w takim samym stanie co moja. Przez przypadek trafiłem do znajomego, który miał się podjąc reanimacji mojej starej ramy, ale na jego warsztacie akurat rozbierali Patrola krótkiego GR-a, w którym rama była w stanie no idealnym to nie, bo idealna to w nowym, ale śmiało mogę powiedziec że w stanie bardzo dobrym.
No i się zaczeło budowanie małego monstera.
Sorry, ale jestem cienki w kompie, i jak rozgryzę dodawanie zdjęc, to zapodam parę fotek. Powiem tylko że auto było budowane według moich pomysłów, i wszystkie części potrzebne do przebudowy były nowe, lub też jakieś duże podzespoły były regenerowane. Budowa zajęła sześc miesięcy, przez warsztat zajmujący się autami terenowymi. Dla mnie efekt końcowy był zaskakujący.


no nie wytrzymam i musze wtracic swoje trzy grosze ;)

jedno pytanie :!: czy to jest monterey - trooper :?:

czy patrol :?: :idea:

powiem tak pełen szacun co do projektu i realizacjii :D

mając bude od montka i spód od parha to mozna wymotać - co widac b.fajne wozidełko ;)

zadam pytanie inaczej :roll:

jeżeli postawie bude od montka na podwoziu UNIMOGA - to czy to bedzie trooper :?: montek :?:

czy mercedes :x

jako zmote to uważam że projekt wyszedł ponad norme zajebistości :lol: 8-)

stawiaj to na 41 cali i więcej :)2 tak jak na islandi - to było bez złosliwości ;)

efekt murowany :lol:

jeszcze raz pełen szacun :)2 - bo warto budować - choć głupki maja ine zdanie :lol: 8-) :!:
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 30 sty 2013, 13:37

Postanowiłem opisac tą przeróbkę jako ciekawostkę, co można jeszcze zrobic z Montereya, i widzę że zainteresowanie tym autem jest dosyc duże. Wolałem zrobic taki przeszczep niż kleic starą ramę, która i tak była by słabsza niż Patrolowa, mówię o konstrukcji i grubosci profili. A poza tym i tak chciałem włożyc sztywne mosty, bo oryginalne przednie zawieszenie Montka na drążkach, nie jest super rozwiązaniem w teren. Jeździłem trochę czasu na 35" na oryginalnym przednim zawiasie, i powiem że zawsze miałem dużo strachu kiedy w terenie trzeba było mocno depnąc na skręconych kołach, żebym nie musiał wracac z przegubami w bagażniku. Teraz tam gdzie Montkiem przed przeróbką ledwo wchodziłem, lub często stawałem (brak pełnej blokady), to teraz wchodzę bez problemu nie używając blokady. A czy jest to jeszcze Montek czy nie, tą wątpliwośc zostawiam już Wam, użytkownikom forum. Pozdrawiam.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez mikusien » 30 sty 2013, 17:46

No tak... :) ale chodzi moze nam np. o to co masz kolego w dowodzie rejestracyjnym ;) ;) ;)
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 30 sty 2013, 18:57

Auto do zadań specjalnych.
Ostatnio edytowano 07 lut 2013, 17:47 przez gsxr1100_1980, łącznie edytowano 2 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez miras7 » 30 sty 2013, 19:39

Hezuz napisał(a):
miras7 napisał(a):Ten bagażnik to do nitonakrętek jest przykręcony? A da się jakoś mniej inwazyjnie w Monterey'u zamontować bagażnik?



da sie , tylko trzeba troche pomysleć ;) i popracować :roll:

mam na to sposób 8-)

Dzięki za poradę :)2
Zrobię tak jak piszesz... będę myślał i ciężko pracował i znajdę sposób :D
Doświadczenie i porada kolegi z forum - bezcenna... ;)
croochy napisał(a):tam są otwory z gwintem zalane farbą

Dziękuję. Rzeczywiście, są zaklejone taśmą i polakierowane. Możliwe, że wykorzystam.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez croochy » 30 sty 2013, 21:03

wg przepisów PZm odnośnie rajdów, jako markę pojazdu przyjmuje się producenta silnika
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez gsxr1100_1980 » 30 sty 2013, 23:21

To w rajdach mogę startowac, bo silnik nie był wymieniany,w dowodzie jest 3.1.
Ostatnio edytowano 13 sty 2015, 17:32 przez gsxr1100_1980, łącznie edytowano 2 razy
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez Gocu » 31 sty 2013, 02:50

A jak jest z jego stabilnością? Jest strasznie wysoki, jest to bardzo odczuwalne w terenie?
Jest: Opel Monterey 3,5v6, 2000r., Yokohama AT 235/85r16
Był: Nissan Patrol GR Y60 2,8td, 1996r., Fedima 285/75r16
Był: Isuzu Trooper 2,6i, 1991r., BFG MT 33x12,5
Był: Uaz 469b, 2,445l, 1990r
Avatar użytkownika
Gocu
 
Posty: 507
Dołączył(a): 12 paź 2011, 19:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez hassan » 31 sty 2013, 09:34

ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się numerem VIN na ramie - do tego mogą się też przyczepić :(
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: MONTEREY 3.1 RS na PATROLU

Postprzez pocieszny » 31 sty 2013, 14:21

nie przyczepić a zatrzymać auto i przerobić na żyletki, :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości