Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Opisy naszych samochodów...

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez miras7 » 11 sie 2022, 20:55

Dolny przedni wahacz ! Co wygrałem?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 11 sie 2022, 22:06

zmien baze.... Jak tak podlulbiesz jeszcze ze 2 tyg to wyjdzie ze musisz go nie odbudowac a uspawac od nowa i nic starego nie zostanie. W zyciu jeszcze nie widzialem zgnilego wahacza w Trooperze.....
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 11 sie 2022, 22:47

miras7 napisał(a):Dolny przedni wahacz ! Co wygrałem?


Do wygrania był właśnie ten wahacz ale nie napisałeś, że lewy :) Znalazłem już na wymianę, nawet nie drogie ale rozwaliło mnie to. Jak już mi się uda to wszystko posklejać i zacznę jeździć to się okaże, że tłoki zardzewiały w trakcie remontu...

Jake napisał(a):zmien baze.... Jak tak podlulbiesz jeszcze ze 2 tyg to wyjdzie ze musisz go nie odbudowac a uspawac od nowa i nic starego nie zostanie. W zyciu jeszcze nie widzialem zgnilego wahacza w Trooperze.....


Nie chce mi się, ale muszę go skończyć. Ten wahacz to pikuś, 5 dych na allegro i godzina roboty go wymienić ale sam fakt jak mówisz, że wahacz zgnił?!?! Wszystko jest do zrobienia tylko dobija mnie to, że tyle czasu na to idzie a mam na liście kupę innych rzeczy do zrobienia, np dom wyremontować, trawę skosić, garaż dokończyć albo iść z kumplami na piwo...
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Legend » 12 sie 2022, 00:00

poszukaj gdzieś mojego posta o tym jak przez przypadek zrobiłem sobie konserwację podwozia jak dupnął uszczelniacz na skrzyni biegów.
Z tej masakry, którą tam masz wnioskuję, że auto suche.

Małych wycieków nie będę likwidować :D

niestety to samo dotyczy mojego czerwonego 3.2, suchy jak pieprz od dołu i zgniło się mu.....
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 21 sie 2022, 22:19

Legend, twój troopek to raczej sam sobie zrobił konserwację :) Mój suchy, próbował się ratować dziurawym zbiornikiem ale po stanie ramy widać, że mu to zupełnie nie wyszło. Z silnika coś tam cieknie, pewnie na wale.

Trochę prac poczyniłem, przód całkowicie wyspawany, tylko składać. Jak widać farby nie żałowałem, zlałem ją aż kapało :)21 Zostały mi jeszcze mocowania belki pod skrzynią. Belka pojechała na kąpiel w ocynku, będzie we wtorek więc zabrałem się za wydech i pytanko. Czy tam czegoś nie brakuje miedzy tą opaską a skrzynią? Ciekawostka, brakująca śruba do skrzyni leżała i jeździła obok podstawy akumulatora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 23 sie 2022, 08:20

Położyłem nowe przewody hamulcowe tylko chciałem sie upewnić czy dobrze. Z tyłu na korektorze przy jednym przewodzie jest strzałka a przy drugim literka F. Zakładam, że chodzi o Front czyli połączenie z przednim prawym zaciskiem?

Obrazek

Obrazek
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 23 sie 2022, 11:12

Tak, to cisnienie referencyjne z przedniego obwodu. Zanik cisnienia na tym przewodzie wylacza korektor i powoduje podanie 100% sily na tyl.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 25 sie 2022, 08:40

Dzięki! Z zewnątrz ten korektor wyglądał jak kupa g... podstawa praktycznie nie istniała ale w środku był spoko.
Udało mi się pospawać wydech, z tego co widać na pierwszej fotce zostało jakieś 1,5m rury i jedno kolanko. Wyszło zajebiście, pasuje idealnie. Z oryginału została tylko rura końcowa.


Obrazek

Obrazek

Aby równo odrysować używam opaski, sprawdza się idealnie. Ten sam patent też działa do odcinania węży gumowych/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Napis na tłumiku znaczy, że turbo działa :)

Obrazek
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Legend » 25 sie 2022, 16:38

super :) Ty przez miesiąc zrobiłeś przy aucie więcej niż ja za 10 lat haha :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 26 sie 2022, 07:59

Uwijam się ile mogę puki pogoda bo deszcz w moim polowym garażu nie pomaga. Poza tym niedługo urodziny i jest cicha nadzieja, że wyjedzie :)
Wczoraj zrobiłem mocowania do belki. Ile razy musiałem położyć się pod autem po czym wstać, iść na drugą stronę, pomierzyć, tu naciągnąć, tu pod lewarować to nie do opisania. I tak to wygląda.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 09 wrz 2022, 21:32

Mała aktualizacja albo jak kto woli update :)
Troopek poskładany i jeździ. Powiem więcej, zapierdala po polnych lepiej od dzika co mnie bardzo cieszy. Wymieniłem wahacze i zwrotnicę bo skorodowała pod łożyskiem. Korozja pod łożyskiem to standardowa usterka, nie ma się co czepiać... Ramę konserwowałem woskiem mieszanym 50/50 z olejem a nawet więcej oleju niż wosku ale średnio jestem s tego zadowolony bo wosk był gorący, pistolet podgrzewany palnikiem to ta moja mikstura dość szybko stygła i nie mam pewności czy rama jest cała zapryskana więc w przyszłości planuje prysnąć tam coś rzadszego.
Co mi się w troopku nie podoba to siedzenia, jakieś takie niewygodne, regulacja pleców schodkowa do tego fotel kierowcy wysiedziany krzywą dupą albo wyślizgany i siedzi się nierówno na lewej stronie. Przyzwyczaiłem się do foteli od cl500, nawet mój szefu co ma nowe bmw mówił, że moje fotele wygodniejsze więc trópkowi też coś nietypowego zaadoptuję.
Tłoki całe szczęście nie zardzewiały, silnik żuje, nie dymi, ładnie pali i ma moc ale. Raczej duże ALE... Bo układ chłodzenia, który płukałem najróżniejszymi wynalazkami jak ocet itp pokazał środkowy palec w postaci wydobywających się bąbelków powietrza. Fajnie by było gdyby to była tylko uszczelka ale znając życie to głowica do wymiany i ze 3 tysie w plecy :shock:

Obrazek

Obrazek
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 09 wrz 2022, 21:56

Rama zlom, za to silnik padaka. :lol:
Wybacz musialem...

Gratuluje poskladania auta do kupy! Udowodniles ze da sie wyjsc z motyka na slonce i... obrobic cale pole!

Co do foteli, to ciekawe, dla mnie Trooperowe sa bardzo wygodne.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 10 wrz 2022, 09:07

Lekko nie było ale pomyśl sobie jaka satysfakcja. Ludzie robią różne rzeczy w stylu motyka na słońce, np oglądam na tubie kanał "2stroke staffing" gdzie od kilku lat koleś próbuje zbudować najmocniejszy silnik dwusuwowy o pojemności 50cc. Niepowodzenia jego prototypów są na porządku dziennym a jednak koleś ciśnie tą motykę. Tak to jest z chłopami, że sobie wymyśli jakiś cel to będzie drążył temat do skutku nawet jeśli ma tylko motykę ;)
W tle za troopkiem jest poniemiecki dom, który też wymaga sporo pracy, całe życie z gratami...

Jest szansa, że głowica cała i tylko uszczelka siadła? Czy głowica od 2.8 pasuje? Może ktoś ma głowicę?
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Legend » 10 wrz 2022, 09:17

że się tak wtrącę.

kupiłbym słupek z gwarancją.

delta 4x4 ciągnie głowice z Japonii. Jakbyś poszukał to czasem taki rodzynek wypłynie. Niemniej jednej jeśłi jest to głowica to i tak remontu nie zamkniesz w 4-5tys bo jak rozbierzesz to się okaże, że jeszcze to i tamto...
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 10 wrz 2022, 09:31

Słupek zostaje, jest zdrowy, ciśnienie ładnie trzyma i nie dymi. Czy bierze olej jeszcze nie wiem. Na razie zrobiłem korek, który puszcza ciśnienie i tak polatam aż dorwę głowicę i kasę na remont ;) Kiedyś z Anglii przyjechałem hiluxem 2.4td z takim samym problemem a tu robię traski po 10km max w jedną stronę więc spokojnie można latać tylko serce boli, że mój troopek chory.
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez miras7 » 10 wrz 2022, 14:45

Trzy razy przerabialiśmy zakup silnika na podmiankę, dwa razy okazało się, że to trup. Czasem pojawiają się chińskie głowice, nie trzeba się ich bać, są w porządku. Można sobie z Chin kupić. Niestety warto też blok splanować pod głowicę. Piszę to z własnego doświadczenia
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 10 wrz 2022, 17:21

Dlatego nie chcę używanego silnika. Na angielskim ebaju znalazłem głowice, jedna noname druga FAI:

https://www.ebay.co.uk/itm/273425867356
https://www.ebay.co.uk/itm/332026094797

Którą brać?

Ewentualnie jest jeszcze na otomoto:
https://www.otomoto.pl/oferta/glowica-z ... ENreg.html

Z tego co patrzyłem po zdjęciach głowice 2.8 i 3.1 różnią się chociażby umiejscowieniem wtryskiwaczy
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 10 wrz 2022, 20:48

Mozesz zalozyc glowic z 2.8. Pasuje bez problemu. Tylko bedziesz mial silnik z innym rodzajem komory wirowej i wtrysku.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez miras7 » 11 wrz 2022, 09:04

gikxer napisał(a):Dlatego nie chcę używanego silnika. Na angielskim ebaju znalazłem głowice, jedna noname druga FAI:

https://www.ebay.co.uk/itm/273425867356
https://www.ebay.co.uk/itm/332026094797

Którą brać?

Ewentualnie jest jeszcze na otomoto:
https://www.otomoto.pl/oferta/glowica-z ... ENreg.html

Z tego co patrzyłem po zdjęciach głowice 2.8 i 3.1 różnią się chociażby umiejscowieniem wtryskiwaczy

Podejrzewam, że wszystkie te nowe są z jednej fabryki. Musisz sprawdzić jakiej średnicy ma mieć zawory i sprawdzić jakie masz u siebie. W najgorszym wypadku czeka cię jeszcze dokupienie zaworów.
Używka z ogłoszenia trochę droga...
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 11 wrz 2022, 09:44

O, rzeczywiście były rożne zawory. Od czego to zależy, rocznikowo czy jakieś modele? Raczej nie chciałbym dokupywać zaworów bo są różnej średnicy trzonki i długość więc pewnie sprężyny i cała reszta nie podpasuje.
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez frendzel » 13 wrz 2022, 14:34

Przerabiałem temat głowicy w grudniu 2021
Tu masz info (ale czas dostawy jakie były w grudniu)
https://sklep.4lift.pl/glowice-silnika/ ... -4jg2.html
głowica 1399 brutto czas oczekiwania 2-3 dni
Zawór ssący (śr.40mm) - 36,59 zł/netto/szt - 2 dni
Zawór ssący (śr.42mm) - 39,84 zł/netto/szt - 2 dni
Zawór wydechowy - 36,59 zł/netto/szt - 2 dni
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 13 wrz 2022, 17:43

Rok temu sprzedalem idealna uzywana glowice do 3.1 za 650zl. 1450 za uzywke nawet uwzgledniajac ze wszystko drozeje to jakis kosmos.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez gikxer » 13 wrz 2022, 20:56

Frendzel, pewny jesteś wymiarów zaworów ssących? Bo wg strony, link poniżej, to były 6mm trzonek średnica 34mm i 8mm trzonek 40mm średnicy i różnią się też długością:
https://www.czesciauto24.pl/opel/monter ... awor-ssacy
Nie chcę ściągać głowicy i dopiero szukać części, chciałbym kupić rozebrać, przerzucić zawory tj zanieść do lokalnego warsztatu i złożyć. Wizja, że auto znowu będzie stało nie wiadomo ile mnie przeraża i chciałbym tego uniknąć.

Teraz kolejny problem. Prędkościomierz nie działał, tzn działał jak kupiłem ale nie nabijał kilometrów a po remoncie przestał działać. Kupiłem drugi licznik i zadziałał bez problemów a w drodze do roboty padł na kilka km później działał, później znów na chwilę padł itd. Po robocie wyciągnąłem czujnik i całą wiązkę silnika, coś pięknego macać skrzynię od góry.. Wiązkę sprawdziłem, jest ok, dostała nową izolację i pospinałem wszystko na trytki. Czujnik miał lekko uszkodzony czarny kabel tuż przy czujniku ale nie wyglądał na przerwany, zaizolowałem, zakleiłem co by tam woda nie szła, skręciłem i nie działa :evil: Można ten czujnik jakoś przetestować, na dwóch kablach pokazywał mi oporność chyba coś koło 15 omów. Mam ten czujnik z kabelkiem. Widziałem na allegro czujniki od mitasubiszi, pasują? U mnie na szrocie stoi L200 to bym miał do tego wtyczkę.
gikxer
 
Posty: 115
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez miras7 » 13 wrz 2022, 21:13

Szkoda, że masz ten z kabelkiem. Mam ten chiński, bez kabelka, nowy, na zapasie. Mógłbym odsprzedać, ale chyba nie będzie pasować.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1782
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Heroiczna odbudowa blacharska mojego 3.1

Postprzez Jake » 13 wrz 2022, 22:06

Poczytaj tu: viewtopic.php?f=4&t=7711
Naprodukowalem sie calkiem sporo na temat diagnozowania i naprawy niesprawnego predkosciomierza.

Pokazcie mi prosze fotke tego z kabelkiem, bo dotychczas jeszcze sie z takowym nie spotkalem? Mysle ze wersja bez kabelka na 99% bedzie pasowac zamiast tej z kabelkiem. To ta sama logika ukladu. Jesli okaze sie ze sa inne wtyczki - mozna przelutowac - mam taka wtyczke. I znam pinout ;)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości