rozrząd 2,8TDi 1990 rok

Isuzu Trooper

rozrząd 2,8TDi 1990 rok

Postprzez szluwa » 02 cze 2010, 17:02

Witam kolegów. Po zakopceniu mojego troopka ( ogromna chmura dymu za samochodem) zdecydowałem się na remont silnika, bo turbina też wykazywała objawy zużycia. Zacząłem demontaż turbiny, kolektorów, EGR, głowicy, tłoków, pierścieni, przedniego mostu napędowego(bo inaczej nie zdemontuję się miski olejowej) całego zawieszenia przedniego, zwrotnic, przekładni kierowniczej i jeszcze parę innych rzeczy. Powoli kupuję nowe części i wymieniam.Chcę a nawet muszę zdemontować pompę wtryskową aby dać ją do sprawdzenia razem z wtryskami i tu pojawia się mały problem; znaki na kole rozrządu oraz na pompie nie pokrywają się z niczym na obudowie, nie ma żadnych znaków na obudowie, nie jest to problem nie do przejścia ale jak są jakieś fabryczne ustawienia to było by pewniej. Dlatego mam prośbę o jakąś wskazówkę dotyczącą ustawienia rozrządu , może jakiś schemat, rysunek lub zdjęcie. Dla informacji dla kolegów przyczyną kopcenia nie była tylko turbina, w trzecim cylindrze było pełno oleju( wypełniony cały tłok olejem silnikowym) i tylko w trzecim cylindrze pozostałe były super. I tu zagadka co mogło być przyczyną? Pozdrawiam
szluwa
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 gru 2009, 07:19

Re: rozrząd 2,8TDi 1990 rok

Postprzez mariojura » 03 cze 2010, 15:12

O ile dobrze pamiętam to wał powinien być znakiem lub klinem pionowo w górę. Znak na wale rozrządu powinien przechodzić przez linię łączącą środki obu wałków a pompa w tym położeniu powinna się dać zablokować trzpieniem średnicy 8 lub 9 mm(jest w kole odpowiedni otwór). Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo wszystkich rozrządów nie da się zapamiętać. Co do drugiego pytania to przyczyn może być kilka: uszkodzona uszczelka pod głowicą, leciwe uszczelniacze zaworów, zapieczony pierścień zgarniający.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: rozrząd 2,8TDi 1990 rok

Postprzez szluwa » 03 cze 2010, 16:22

Dzięki za podpowiedź z rozrządem jest tak jak napisałeś, co do tego oleju w cylindrze to jest tak; uszczelka pod głowicą cała, uszczelniacze trzonków dobre( nie twarde ani spękane) ale wymieniłem na nowe, pierścienie nie zapieczone i całe, zużyte i wymieniłem na nowe, jedno co mogło się stać to jak wyjmowałem tłoki z cylindrów zauważyłem że na trzecim cylindrze zamki ustawiły się jeden za drugim i chyba stąd ten olej. Dlaczego zamki się tak ustawiły chyba dlatego że pierścienie były dość zużyte. Na razie taką przyczynę znalazłem i jestem w trakcie składania silnika ale trochę to potrwa zanim odpalę silnik i sprawdzę czy moja diagnoza była prawdziwa.pozdrawiam
szluwa
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 gru 2009, 07:19

Re: rozrząd 2,8TDi 1990 rok

Postprzez mariojura » 03 cze 2010, 21:52

Może być taka przyczyna ale olej mógł się dostać również kiedy podnosiłeś głowicę do góry. Z kanałów olejowych mógł wylać się prosto do cylindra. Jeśli turbina była bardzo nieszczelna i pchała dużo oleju to też mógł się dostać jeśli akurat na tym cylindrze po zgaszeniu pozostał otwarty zawór ssący (ale musiało by być sporo oleju w kolektorze). Nie zapomnij z wymianą wszelakich uszczelniaczy jakie znajdziesz. Powodzenia z remontem i cieszę się, że pomogłem.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości