Strona 3 z 3

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 16:04
przez mcgiver
to je to??
https://sklep.kamicor.pl/zestawy-antyko ... 56-7l.html
jesli to naprawdę jest takie niezajebliwe jak piszesz to cena nie jest kosmiczna.
Sam się babrałeś czy ktoś Ci to robił ? jakieś uwagi co do samego procesu?
to jest tak w sam raz na naszą ramę czy za dużo , za mało?

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 17:07
przez miras7
Na samą ramę wystarczy akurat na 2 warstwy każdego, podkładu i poliuretanu. Mi Jotuna Jotamastic 90 bez rozcieńczania wychodzi dokładnie (przy pędzlowaniu) 1L na ramę na 1 warstwę. Dodatkowo jeszcze ok 1 litr na podwozie (mosty, wahacze itd) i 1 litr na podłogę od spodu.
Po podkładzie Interplusa będziesz miał różową ramę :D
Obrazek

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 18:12
przez mcgiver
miras7 napisał(a):Na samą ramę wystarczy akurat na 2 warstwy każdego, podkładu i poliuretanu. Mi Jotuna Jotamastic 90 bez rozcieńczania wychodzi dokładnie (przy pędzlowaniu) 1L na ramę na 1 warstwę. Dodatkowo jeszcze ok 1 litr na podwozie (mosty, wahacze itd) i 1 litr na podłogę od spodu.
Po podkładzie Interplusa będziesz miał różową ramę :D
Obrazek

czyli skoro podkład jest szary a po pomalowaniu zabarwia się na różowo , to znaczy że ma te same właściwości co anvicorr po prostu reaguje ze stalą, tylko że anvicorr jest połowę tańszy ;) , te elementy z fotki robią wrażenie :)2

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 19:13
przez pocieszny
u mnie jest szary ;) nic się na różowo nie zabarwiło, nawet mam jedną rame pomalowaną i zostawioną na lepsze czasy :)21
podejrzewam że są po prostu różne kolory, ale fakt faktem przygotowanie powierzchni nie musi być idealne, ale im lepsze tym dłużej bez problemów

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 21:50
przez miras7
To jest ten kolor podkładu co w tej ofercie wklejonej wyżej: Interplus 356 Red Aluminium
Akurat ta rama chyba jako jedyna była malowana natryskowo. Czas naglił, temperatura punktu rosy szybko zbliżała się do temp powietrza, nie było czasu na pędzlowanie. Niestety nie mam komory z ustalanymi warunkami (temp, wilgotność...) a czekanie na kolejny dzień i to w takich warunkach ... to właściwie mógłbym zawieźć ramę do ponownego piaskowania. Jako jedyna była też malowana Interplusem, pozostałe Jotunem

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 30 sie 2021, 23:08
przez mcgiver
nurtuje mnie pytanie czy używa ktoś jakiejś kamery żeby spenetrować ramę przed i po remoncie?

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 31 sie 2021, 08:17
przez miras7
mcgiver napisał(a):nurtuje mnie pytanie czy używa ktoś jakiejś kamery żeby spenetrować ramę przed i po remoncie?

Nie miałem odwagi przed :D Po konserwacji mam kilka fotek. Wychodzę z założenia, że jak po obstukaniu młotkiem ramy nie odpadają z niej kafle rdzy to rama rokuje.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 03 wrz 2021, 14:20
przez AlekS
Hej,
Ja niestety póki co muszę odwlec nieuniknione.
Czyli będę wstawiał łatki w tylnej części ramy.
Z jakiego rodzaju stali korzystacie? Wydaje mi się, że powinna to być niskostopowej a mam wrażenie, że lokalnie dostanę tylko czarną.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 26 lip 2022, 23:05
przez AlekS
Cześć, czy mógłby ktoś doprecyzować, w którym miejscu powinienem rozpiąć kolumnę kierowniczą? Od spodu mam dojście do śruby, która zaciska górną część do dołu. Tuż pod krzyżakiem. To jest to miejsce?

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 26 lip 2022, 23:09
przez Jake
Czekaj, coo? Lewe przednie nadkole. Odkrecasz srube zaciskajaca walek kierowniczy na wieloklinie przekladni.
O tu:
IMG_20181030_142356.jpg
IMG_20181030_142356.jpg (240.53 KiB) Przeglądane 12680 razy

Na zdjeciu jest calkiem zdjety walek, bo wymienialem krzyzak. Ale Ty nie musisz tego walka zdejmowac calkiem. Wystarczy zsunac go z przekladni i juz.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 26 lip 2022, 23:18
przez AlekS
To chyba o tym myślałem. Dzięki za szybką odpowiedź.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 08 sie 2022, 19:27
przez AlekS
Kostka w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem. Jaki tam jest zatrzask? Mam problem z rozpięciem i boję się, że ją w końcu popsuję.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 08 sie 2022, 21:11
przez Jake
Jest kilka kostek. Mowisz o tej wielopinowej ktora idzie do na dol do zderzaka i baku paliwa? Zatrzask jest na srodku, w czesci z zenskimi pinami, dosc gladko wychodzi.

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 08 sie 2022, 21:16
przez miras7
AlekS napisał(a):Kostka w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem. Jaki tam jest zatrzask? Mam problem z rozpięciem i boję się, że ją w końcu popsuję.

Podejrzewam, że chcesz wypiąć w kabinie. Wejdź pod auto i wydłub przelotkę z wiązką, powinna wyjść kostka na zewnątrz auta, będzie łatwiej

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 10 wrz 2023, 17:25
przez AlekS
Jake napisał(a):Generalnie pomysł jest bardzo dobry, bo trwaly, porzadny i skuteczny. Ale zapomnij ze bedzie szybko i zapomnij ze bedzie tanio.

W duzym skrocie to musisz:
-Spuscic chlodziwo, plyn od wspomagania i plyn hamulcowy
-Wyjac chlodnice i wisko
-Odpiac linie hamulcowe, odpiac paliwo, powrot i odpowietrzenie baku,
-Rozpiac dolot powietrza od filtra do turbo
-Odpiac wszystkie wiazki idace z budy na rame (2 kostki od silnika po stronie kierowcy za zbiorniczkiem plynu do wspomy i skrzyni, 2 kostki w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem, przewod masowy od ramy, przewody od rozrusznika, przewody do lampek w zderzakach).
-Rozpinamy kolumne kierownicza
-Zdejmujemy wlew paliwa
-Odpinamy linki recznego
Sciagamy oslone lewarków, gałki, mieszek i gume. Same wajhy mozna zostawic, ale wygodniej zdjac - latwiej manewrowac buda zwlaszcza przy skladaniu.
-Niby nie trzeba, ale warto zdjac zderzaki, jest latwiej wszystkim manewrowac.
-Odkrecic wszystkie poduszki budy (12 sztuk) - w tym celu trzeba dokopac sie do nich pod wykladzina w nogach pasazerow i pod bagaznikiem. Wiekszosc srub jest na przelot, ale uwazaj zeby nie ukrecic ostatnich tylnych, bo sa integralna czescia budy i potem jest rzezba zeby to naprawic. Generalnie stara dobra rada - najpierw oczyszczamy gwint szczotka, potem psikamy odrdzewiaczem, nastepnie czekamy, ostukujemy leb sruby lub nakretke i dopiero odkrecamy. W ten sposo minimalizujemy ryzyko ukrecenia gwintu 10 krotnie. Tu lokalizacja poduszek:
I na tym etapie mozemy juz podnosic bude, powinna grzecznie zejsc z ramy.

Cześć, mam jeszcze pytania.
W którym miejscu najlepiej rozpiąć przewody hamulcowe i paliwowe?
Odkręciłem śrubę na wieloklinie kolumny kierowniczej ale nawet nie drgnie. Jak można sobie z tym poradzić żeby nie popsuć przekładni?

Re: Renowacja ramy

PostNapisane: 10 wrz 2023, 18:51
przez Legend
rozpinasz końcowki w miejscu gdzie kończą się przewody stalowe.

wieloklin trzeba polać chemią, o ile pamiętam to miałem kawałek rurki i go zbiłem w kierunku przodu