Renowacja ramy

Isuzu Trooper

Re: Renowacja ramy

Postprzez mcgiver » 30 sie 2021, 16:04

to je to??
https://sklep.kamicor.pl/zestawy-antyko ... 56-7l.html
jesli to naprawdę jest takie niezajebliwe jak piszesz to cena nie jest kosmiczna.
Sam się babrałeś czy ktoś Ci to robił ? jakieś uwagi co do samego procesu?
to jest tak w sam raz na naszą ramę czy za dużo , za mało?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Renowacja ramy

Postprzez miras7 » 30 sie 2021, 17:07

Na samą ramę wystarczy akurat na 2 warstwy każdego, podkładu i poliuretanu. Mi Jotuna Jotamastic 90 bez rozcieńczania wychodzi dokładnie (przy pędzlowaniu) 1L na ramę na 1 warstwę. Dodatkowo jeszcze ok 1 litr na podwozie (mosty, wahacze itd) i 1 litr na podłogę od spodu.
Po podkładzie Interplusa będziesz miał różową ramę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Renowacja ramy

Postprzez mcgiver » 30 sie 2021, 18:12

miras7 napisał(a):Na samą ramę wystarczy akurat na 2 warstwy każdego, podkładu i poliuretanu. Mi Jotuna Jotamastic 90 bez rozcieńczania wychodzi dokładnie (przy pędzlowaniu) 1L na ramę na 1 warstwę. Dodatkowo jeszcze ok 1 litr na podwozie (mosty, wahacze itd) i 1 litr na podłogę od spodu.
Po podkładzie Interplusa będziesz miał różową ramę :D
Obrazek

czyli skoro podkład jest szary a po pomalowaniu zabarwia się na różowo , to znaczy że ma te same właściwości co anvicorr po prostu reaguje ze stalą, tylko że anvicorr jest połowę tańszy ;) , te elementy z fotki robią wrażenie :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Renowacja ramy

Postprzez pocieszny » 30 sie 2021, 19:13

u mnie jest szary ;) nic się na różowo nie zabarwiło, nawet mam jedną rame pomalowaną i zostawioną na lepsze czasy :)21
podejrzewam że są po prostu różne kolory, ale fakt faktem przygotowanie powierzchni nie musi być idealne, ale im lepsze tym dłużej bez problemów
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Renowacja ramy

Postprzez miras7 » 30 sie 2021, 21:50

To jest ten kolor podkładu co w tej ofercie wklejonej wyżej: Interplus 356 Red Aluminium
Akurat ta rama chyba jako jedyna była malowana natryskowo. Czas naglił, temperatura punktu rosy szybko zbliżała się do temp powietrza, nie było czasu na pędzlowanie. Niestety nie mam komory z ustalanymi warunkami (temp, wilgotność...) a czekanie na kolejny dzień i to w takich warunkach ... to właściwie mógłbym zawieźć ramę do ponownego piaskowania. Jako jedyna była też malowana Interplusem, pozostałe Jotunem
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Renowacja ramy

Postprzez mcgiver » 30 sie 2021, 23:08

nurtuje mnie pytanie czy używa ktoś jakiejś kamery żeby spenetrować ramę przed i po remoncie?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Renowacja ramy

Postprzez miras7 » 31 sie 2021, 08:17

mcgiver napisał(a):nurtuje mnie pytanie czy używa ktoś jakiejś kamery żeby spenetrować ramę przed i po remoncie?

Nie miałem odwagi przed :D Po konserwacji mam kilka fotek. Wychodzę z założenia, że jak po obstukaniu młotkiem ramy nie odpadają z niej kafle rdzy to rama rokuje.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Renowacja ramy

Postprzez AlekS » 03 wrz 2021, 14:20

Hej,
Ja niestety póki co muszę odwlec nieuniknione.
Czyli będę wstawiał łatki w tylnej części ramy.
Z jakiego rodzaju stali korzystacie? Wydaje mi się, że powinna to być niskostopowej a mam wrażenie, że lokalnie dostanę tylko czarną.
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 199
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Renowacja ramy

Postprzez AlekS » 26 lip 2022, 23:05

Cześć, czy mógłby ktoś doprecyzować, w którym miejscu powinienem rozpiąć kolumnę kierowniczą? Od spodu mam dojście do śruby, która zaciska górną część do dołu. Tuż pod krzyżakiem. To jest to miejsce?
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 199
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Renowacja ramy

Postprzez Jake » 26 lip 2022, 23:09

Czekaj, coo? Lewe przednie nadkole. Odkrecasz srube zaciskajaca walek kierowniczy na wieloklinie przekladni.
O tu:
IMG_20181030_142356.jpg
IMG_20181030_142356.jpg (240.53 KiB) Przeglądane 12027 razy

Na zdjeciu jest calkiem zdjety walek, bo wymienialem krzyzak. Ale Ty nie musisz tego walka zdejmowac calkiem. Wystarczy zsunac go z przekladni i juz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Renowacja ramy

Postprzez AlekS » 26 lip 2022, 23:18

To chyba o tym myślałem. Dzięki za szybką odpowiedź.
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 199
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Renowacja ramy

Postprzez AlekS » 08 sie 2022, 19:27

Kostka w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem. Jaki tam jest zatrzask? Mam problem z rozpięciem i boję się, że ją w końcu popsuję.
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 199
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Renowacja ramy

Postprzez Jake » 08 sie 2022, 21:11

Jest kilka kostek. Mowisz o tej wielopinowej ktora idzie do na dol do zderzaka i baku paliwa? Zatrzask jest na srodku, w czesci z zenskimi pinami, dosc gladko wychodzi.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Renowacja ramy

Postprzez miras7 » 08 sie 2022, 21:16

AlekS napisał(a):Kostka w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem. Jaki tam jest zatrzask? Mam problem z rozpięciem i boję się, że ją w końcu popsuję.

Podejrzewam, że chcesz wypiąć w kabinie. Wejdź pod auto i wydłub przelotkę z wiązką, powinna wyjść kostka na zewnątrz auta, będzie łatwiej
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Renowacja ramy

Postprzez AlekS » 10 wrz 2023, 17:25

Jake napisał(a):Generalnie pomysł jest bardzo dobry, bo trwaly, porzadny i skuteczny. Ale zapomnij ze bedzie szybko i zapomnij ze bedzie tanio.

W duzym skrocie to musisz:
-Spuscic chlodziwo, plyn od wspomagania i plyn hamulcowy
-Wyjac chlodnice i wisko
-Odpiac linie hamulcowe, odpiac paliwo, powrot i odpowietrzenie baku,
-Rozpiac dolot powietrza od filtra do turbo
-Odpiac wszystkie wiazki idace z budy na rame (2 kostki od silnika po stronie kierowcy za zbiorniczkiem plynu do wspomy i skrzyni, 2 kostki w lewym tylnym nawisie pod zderzakiem, przewod masowy od ramy, przewody od rozrusznika, przewody do lampek w zderzakach).
-Rozpinamy kolumne kierownicza
-Zdejmujemy wlew paliwa
-Odpinamy linki recznego
Sciagamy oslone lewarków, gałki, mieszek i gume. Same wajhy mozna zostawic, ale wygodniej zdjac - latwiej manewrowac buda zwlaszcza przy skladaniu.
-Niby nie trzeba, ale warto zdjac zderzaki, jest latwiej wszystkim manewrowac.
-Odkrecic wszystkie poduszki budy (12 sztuk) - w tym celu trzeba dokopac sie do nich pod wykladzina w nogach pasazerow i pod bagaznikiem. Wiekszosc srub jest na przelot, ale uwazaj zeby nie ukrecic ostatnich tylnych, bo sa integralna czescia budy i potem jest rzezba zeby to naprawic. Generalnie stara dobra rada - najpierw oczyszczamy gwint szczotka, potem psikamy odrdzewiaczem, nastepnie czekamy, ostukujemy leb sruby lub nakretke i dopiero odkrecamy. W ten sposo minimalizujemy ryzyko ukrecenia gwintu 10 krotnie. Tu lokalizacja poduszek:
I na tym etapie mozemy juz podnosic bude, powinna grzecznie zejsc z ramy.

Cześć, mam jeszcze pytania.
W którym miejscu najlepiej rozpiąć przewody hamulcowe i paliwowe?
Odkręciłem śrubę na wieloklinie kolumny kierowniczej ale nawet nie drgnie. Jak można sobie z tym poradzić żeby nie popsuć przekładni?
Opel Monterey RS, 3.1 TD '93
Avatar użytkownika
AlekS
 
Posty: 199
Dołączył(a): 05 maja 2020, 22:46
Lokalizacja: Wielkopolska/Nowy Tomyśl

Re: Renowacja ramy

Postprzez Legend » 10 wrz 2023, 18:51

rozpinasz końcowki w miejscu gdzie kończą się przewody stalowe.

wieloklin trzeba polać chemią, o ile pamiętam to miałem kawałek rurki i go zbiłem w kierunku przodu
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Poprzednia strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron