Strona 1 z 1

Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 15 paź 2010, 08:48
przez Pinio
Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Monterey z 94r. nietypwym jak dla niego silnikiem 2,8TD 4JB1. Auto zostało sprowadzone z niemiec i fabrycznie chodziło z silnikeim 3,2 w benzynie. Ja w każdym razie samochód kupiłem już po przekładce motora i złego słowa nie mogę na niego powiedzieć. Niestety musiałem zrobić w silniku remont i od tego momentu mam problem z wyciekiem oleju w miejscu łączenia podstawy filtra olejowego z blokiem silnika. Łączenie to jest uszczelnione takim nietypowym oringiem, którego nie potrafię nigdzie zamówić.
Problem w tym, że dzwoniąc na serwisu ISUZU jestem proszony o podanie nr ramy, a przecież to im nic nie da, bo z mojego nr ramy wyjdzie im zupełnie inny silnik, może ktoś z użytkowników będzie mi w stanie jakoś pomóc.
Wyciek jest dość dziwny bo pojawia się w momencie wygaszenia samochodu a podczas jazdy jest niewidoczny, to tak jakyby ciśnienie pozostałe w silniku wyciskało olej przez to uszczelnienie a podczas pracy silnika przepływ oleju jest na tyle płynny w tym miejscu, że wycieku nie widać.

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 15 paź 2010, 10:37
przez croochy
ten 2.8 to od froty jakiejś? czy stary troop?

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 15 paź 2010, 13:10
przez Pinio
To jest silnik z Tropera

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 18 paź 2010, 12:17
przez Pinio
Czy może mi ktoś jakoś pomóc roziązać mój problem?? Z pewnościąjest ktoś na forum ma takiego starego tropka z podobnym silnikiem...

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 18 paź 2010, 16:25
przez Nahen/thor_
Jeżeli to jest silnik 2.8TDi ze starszych Troopów to może niech ktoś poda Ci swój nr nadwozia i podasz go w serwisie ;) Możesz zrobić jeszcze inaczej, gdzieś w necie a może na stronie tu jest info co i jak w numerze vin i sobie na tej podstawie "spreparuj" numer ? Może zadziała ;)

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 18 paź 2010, 17:19
przez max667
Hmm... może po prostu podwinął ci się uszczelniacz ( taki oring o przekroju kwadratu), lub za słabo dokręciłeś filtr... nie dawno wymieniałem olej i innych oringów pod filtrem nie zauważyłem :?
Filtr z Filtrona OP 622, inne zamienniki ;)

Re: Problemy z wyciekiem oleju

PostNapisane: 18 paź 2010, 21:52
przez Pinio
Nahen/thor_ napisał(a):to jest silnik 2.8TDi ze starszych Troopów to może niech ktoś poda Ci swój nr nadwozia i podasz go w serwisie Możesz zrobić jeszcze inaczej, gdzieś w necie a może na stronie tu jest info co i jak w numerze vin i sobie na tej podstawie "spreparuj" numer ? Może zadziała

Wydaje mi się, że najprościej by było, gdzyby ktoś, kto ma taki silnik orginalnie w swoim Tropku, podał mi swój VIN, chyba że ktoś ma dostęp do programu serwisowego i może sprawdzić mi nr katalogowy. NIe mam pojęcia gdzie mógłbym szukać instrukcji co do zawartości poszczególnych kodów w nr VIN.
max667 napisał(a):Hmm... może po prostu podwinął ci się uszczelniacz ( taki oring o przekroju kwadratu), lub za słabo dokręciłeś filtr... nie dawno wymieniałem olej i innych oringów pod filtrem nie zauważyłem :?
Filtr z Filtrona OP 622, inne zamienniki ;)

Nie jest to wina oringa filtra a uszczelniacza podstawy filtra oleju (w której są zwrotne zawory olejowe oraz zamontowana mała chłodniczka olejowa), której w zasadzie nigdy nie ma potrzeby wykręcać, a u mnie jak na złość już w drugim silniku wyciek z tego samego miejsca. Próbowałem to już parokrotnie uszczelniać dodatkowo różnymi uszczelniaczami w płynie ale efekt jest na chwilę. Oring jest o bardzo nietypowym kształcie i dlatego nie ma możliwości dobrać zamiennika.