Strona 7 z 7

Re: Alternator

PostNapisane: 19 maja 2023, 22:49
przez roshi
No jest lite, grubość ścianki 15mm, grubość nakrętki 11mm, jest to jakiś pomysł.

Aczkolwiek wolałbym drugie koło pasowe, przynajmniej będę miał kompletny drugi alternator wtedy.

Re: Alternator

PostNapisane: 24 maja 2023, 17:04
przez roshi
Z deszczu pod rynnę, kupiłem uszkodzony alternator orginalny z troopera 3.1td, (ten co miałem wsadzony okazało się że pochodzi z frontery)
koło ma wgłębienie ale ma wybrzuszenie z drugiej strony i wychodzi inny offset i też nie da się zakręcić.
Aby to koło pasowało i offset się zgadzał trzeba obtoczyć od wewnętrznej strony na głębokość 9mm i średnica 36mm


Obrazek
Obrazek

Re: Alternator

PostNapisane: 24 maja 2023, 21:00
przez Jake
Huh... ale masz niefarta. Ja nawet nie wiedzialem ze sa rozne kola. Po prostu odkrecilem ze starego alternatora i przykrecilem do tego z Kijanki i pasowalo.

Re: Alternator

PostNapisane: 24 maja 2023, 21:23
przez roshi
A czy Ty nie miałeś czasem koła alternatora z d-maxa ?

Re: Alternator

PostNapisane: 24 maja 2023, 22:15
przez Jake
Nie. Alternator z D-Maxa sprzedalem w calosci, razem z kolkiem.
Do tego od Kia kolko pozyskalem od starego zdechlego oryginalnego z Troopera.

Re: Alternator

PostNapisane: 26 maja 2023, 20:22
przez roshi
Do trzech razy sztuka, udało się w końcu znaleźć pasujące koło bez zabawy w tłoczenie.
Jakby ktoś napotkał taki sam problem to podaje numery katalogowe koła, można spokojnie kupić cena ok. 32 zł
https://hc-cargo.pl/catalog/p/136155--kolo-pasowe
Kod: Zaznacz cały
136155
8-81222060-0
L150-45001
L150-45001


Zdjęcia porównujące:
Obrazek
Obrazek

U mnie końcówka węża dostarczającego olej jest dość giętka i łatwo dało się obrócić bez siłowania dlatego zostawiłem:
Obrazek

Kupiłem alternator o oznaczaniu 373004X503, od tych podanych we wcześniejszym poście różni się tylko tym że ma oba króćce podciśnienia w te samą stronę, co nie przeszkadza bo można przekręcić króćce z alternatora troopera.

Re: Alternator

PostNapisane: 26 maja 2023, 22:42
przez Jake
Pieknie! I takie nowo kolo pasowe jest swietna opcja! Fajnie ze znalazles.
A z tymi wyprowadzeniami oleju to Ci sie fartnelo! Znaczy sie nie trzeba bylo przerabiac doplywu - jeszcze lepiej. :)2

Re: Alternator

PostNapisane: 26 maja 2023, 23:10
przez gikxer
Przeglądałem alternatory na allegro i widzę, że są dwa rodzaje. Mają różne kółka, przynajmniej tak wygląda i różne obudowy. Na który polować?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Alternator

PostNapisane: 27 maja 2023, 14:27
przez Jake
To nie ma zadnego znaczenia, w koncu kolko i tak wyrzucasz. Istotne sa mocowania i "dupka" czyli to jak wyglada vacuu-pompa

Re: Alternator

PostNapisane: 27 maja 2023, 17:11
przez gikxer
Teraz już muszę coś kopic bo dziś padła pompa vacuum. Na szrocie stoi Mitsubishi L200, też ma alternator z vacuum. Dobrze mu się nie przyjrzałem bo zamykali ale wygląda na taki więc chyba nie podejdzie.

Obrazek

Re: Alternator

PostNapisane: 27 maja 2023, 23:55
przez roshi
Ten z L200 na pewno nie wejdzie na dolne mocowanie.

Jeśli zależy Ci tylko na naprawieniu vacum to mam na sprzedasz uszkodzony oryginalny alternator ale ze sprawnym vacum.

A te z kia jeśli różnią się tylko kółkiem to lepiej ten ze zwykłą nakrętką bo nie trzeba specjalnej nasadki do odkręcenia.

Re: Alternator

PostNapisane: 28 maja 2023, 19:53
przez gikxer
Dzięki za propozycję, ale już kupiłem pompę.

Co do nakrętki to sąsiad ostatnio naprawiał podobny alternator i ma taką nasadkę ;)

Re: Alternator

PostNapisane: 02 cze 2023, 16:36
przez gikxer
gikxer napisał(a):Teraz już muszę coś kopic bo dziś padła pompa vacuum.


Wróć, pompa działa, mały wężyk przy pompie się zagubił.

Re: Alternator

PostNapisane: 02 cze 2023, 22:14
przez Jake
Nieraz mowilem ze to potrafi sporo nabruzdzic xD