Przeróbki i szpej terenowy - dyskusje

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 02 paź 2011, 15:04

snorkel teoretycznie mamy ( oczywiście też się dowiem za ile go można wyrwać)
pozostaje płyta pod wyciągarkę i komplet zawieszenia do podniesienia o 2 cale więcej nie potrzeba do wyprawówki
opony też muszę też muszę wstawić bardziej uniwersalne myślę o BFGoodrich 245/70R16 AT lub może 265/70R16 nie wiem czy wejdą coś poradzcie czy da się takie wstawić ( nie chcem żeby wystawały poza obrys auta) i jak się sprawują na asfalcie , w zimie i terenie.
i co muszę zamontować w aucie bym mógł go podnośić Hi-Liftem farm jack 48"
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Nahen/thor_ » 02 paź 2011, 15:16

Opony 265 spoko wejdą i nie będą wystawać poza plastikowe poszerzenia.
Żeby podnieść auto hiliftem powinieneś mieć solidne zderzaki i progi mocowane do ramy. Plus taśmy do łapania za felgę.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 02 paź 2011, 15:25

zderzaków nie będe montował by się policjanci nie czepiali w Polsce jak i na swiecie,
będe potrzebował płyty pod wyciagarkę bez modyfikacji zderzaków ( nie mam pojecia jak takowa płyta wyglada )
za takie oponki http://www.motostrada.pl/bfgoodrich_all ... 46372.html
czy dobra cena ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 02 paź 2011, 15:34

i mam pytanko czy model Monty 3,1 td 1997 rok ltd ma dwa akumulatory bo mój ma jeden i nie widze drugiego jak mniemam dwa są pod maską ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Nahen/thor_ » 02 paź 2011, 20:35

Są modele z dwoma i z jednym aku. Jak masz jeden i nie masz przygotowanego miejsca pod drugi to masz wersję z jednym.

Opony są OK a cena, cóż można kupić trochę taniej. ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 03 paź 2011, 08:52

co do opon to dobre bo popularne i mało się ścierają ;)
możesz jeszcze rozważyc Kumho KL78 bardzo dobre ATki, choc nie tak popularne co czasem może być wadą, ale na asfalcie jak i w terenie radzą sobie o niebo lepiej niz BFG (która jest po prostu starą oponą, bardzo starą :)21 )
jak zostawiasz oruginalny zderzak to nie musisz rezygnować z hi lifta, razem z mocowaniami do wyszarpywania, które warto wypuścić przez czoło zderzaka można zrobiś miejsca pod Hi-Lift, to nic innego jak kawałek rurki bezszwowej którą mocujesz do ramy/płyty pod wyciągarkę

BTW do 256x75 nie trzeba nic liftowac do 33x12,5 na odpowiednim odsadzeniu (delikatny minus) trzeba auto dźwignąć 3 cm, nic nie obciera, chyba że zawias sterany życiem ;)

jeśli to ma być wyprawówka to może warto pomyśleć o 2 aku, wraz z seperatorem, nie braknie prądu do rozruchu jak postoisz 2-3 dni a lodówka będzie śmigac non stop ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Ciplik » 03 paź 2011, 14:55

Ciplik napisał(a):Macie ofertę z IC-ka (976,47 wyjściowa cena brutto):
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sklep/ws_gru_clob.php?wit=SKLEP&notitle=1

Dodam że mam tam znajomości i postaram się dowiedzieć za ile w ostateczności sprzedadzą. Poniedziałek - wtorek podam ostateczną cenę.

No i niestety. Jak to w IC-ku stwierdzili "na ten towar nie ma upustów na żaden numer klienta ponieważ słabo schodzą". Reasumując mają na stanie i końcowa cena brutto to 976,47.
Co do płyty, przyznać który miał zapodaną wyciągarę pod serialowy zderzak? Bo ktoś tu pokazywał fotki swego autka z takowym rozwiązaniem i zdjęcia też były.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 03 paź 2011, 15:29

Link nie robi...
za co ta cena?:)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 03 paź 2011, 15:45

O Sorkel Safari poniżej 1kzł... Tylko dlaczego z paskudnym napisem JACKAROO... Już Trooper bym zdzierżył :)21

OK, zamówiony, czekamy na dostarczenie :)21
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Nahen/thor_ » 03 paź 2011, 19:54

Lepsze Jackaroo niż Kangaroo ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Ciplik » 03 paź 2011, 20:09

danti napisał(a):Link nie robi...
za co ta cena?:)

Po kliknięciu tego linku http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/sklep/ws_gru_clob.php?wit=SKLEP&notitle=1 musisz wpisać w ramce do wyszukiwania "Szukaj IC" to "SS200HF" które jest znalezione tu: http://www.safarisnorkel.com/docs/snorkel/isuzu.html
Mam nadzieję, że wszystko jasne :)

Obrazek
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 03 paź 2011, 20:15

Na tyle, że złożyłem zamówienie;)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Ciplik » 03 paź 2011, 20:23

danti :)2
piotrck napisał(a):snorkel teoretycznie mamy ( oczywiście też się dowiem za ile go można wyrwać)
pozostaje płyta pod wyciągarkę

Chyba znalazłem CI gościa do płyty. Uderz w ten link viewtopic.php?f=34&t=1241&p=10590#p10590 i do jegomościa kura77. On miał seriala i wyciągarę.
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 03 paź 2011, 20:28

Zobaczymy, może znajdę kogoś na miejscu.
Kura ostatnio na forum był w połowie sierpnia:) a ja planuję do grudnia mieć winde zamontowaną, chyba, że coś się popieprzy...

Chyba, że ktoś ma nr telefonu do kury77 :) enybody;)?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 04 paź 2011, 07:40

więc mamy załatwione kilka rzeczy.
który snorkel koledzy zamówili do montażu z Inter Cars ?
dalej nurtuje mnie jak podnieść Montego o te kilka cm
jakieś zestawy są w sprzedaży ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 04 paź 2011, 09:11

Snorkel: SS200HF
Masz 3.1 TD?

Co do podnoszenia zawieszenia: Całe zestawy robi IronMan, Trial Master chyba też. Reszta firm nie robi kompletów.
Z tyłu wymieniasz sprężyny na grubsze i twardsze, +150kg albo +300kg jak kto lubi:) Z przodu są grubsze drążki skrętne. Komplet amortyzatorów. Kręcisz drążkami tak, żeby krawędzie błotników z przodu i z tyłu były na jednej wysykości. Ot i cała filozofia:)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 04 paź 2011, 09:17

czyli mam wymienić sprężyny Ironman 540 zł
amortyzatory Ironman 290 zł za sztukę
i drążek skrętny o zgrozo 900 zł
czy dobrze trafiłem http://4x4factory.pl/sklep/product_info ... cts_id=152
i takie oponki sobie wymyśliłem http://www.sklepopon.pl/opona/kumho_kl7 ... 28219.html
jak smigają w lato jak w zimę ktos cos może o nich napisać
i
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 04 paź 2011, 09:48

W zestawach taniej:) Sprężyny mam takie jak piszesz + 300kg, drążki też IronMan, ale amortyzatory zastanawiam się nad Rancho 9000.
Drążki za tą cenę są 2:)

Co do opon: jeździłem na Grabberach AT2, teraz BFG MT. I moim kromnym zdaniem, rozlądałbym się właśnie za General Grabber AT2 albo BFG AT. Ceny podobne. Cekawszy i troszkę bardziej agresywny bierznik niż w tych co podałeś.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez skiczu » 04 paź 2011, 10:52

Miałem takie Kumho w moim z tym, że chyba 225 i wyglądał w nich jak emeryt :). Jeśli chodzi o asfalt - dawały radę także na śniegu.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 04 paź 2011, 13:21

danti napisał(a):Co do opon: jeździłem na Grabberach AT2, teraz BFG MT. I moim kromnym zdaniem, rozlądałbym się właśnie za General Grabber AT2 albo BFG AT. Ceny podobne. Cekawszy i troszkę bardziej agresywny bierznik niż w tych co podałeś.

zobacz sobie je na żywo zobaczysz co jest agresywniejsze :)21
w tym momencie to chyba najbardziej agresywny ATek, krórym rzeczywiście można się delikatnie pobawić w terenie :)2 w odróżnieniu od BFG ładnie się czyści i ma czym zamielić ;) jedyna wada, to mniejsza dostępność pojedynczych używanych egzemplarzy niż BFG i wielkość o 0,5 cm mniejsza na średnicy ;)

co do wyliczeń, to ma tylko pytanie czy Wy chcecie budowac wyprawówke czy auto do ciorania na podwórku??
po grzeyba drążki HD?? żeby się jak wóż drabiniasty prowadził?? wystarczą dobre amory, zresztą te "do liftu" są dokładnie tej samej długości, a jak chcesz pojechać gdzieś daleko to nie ma sensu rezygnować z komfortu który montek oferuje, zamiast robić takie hocki klocki kup komplet na prawde pożądnych amorół (typu Koni Hevy Truck) albo coś w tym guście, ustaw na twardo i już, jeśli już bardzo chcesz dźwigać tył i mieć większą ładowność zapodaj sobie springi OME874 i spokojnie Ci wejdą nawet 33 cale na odpowiedniej feldze,
serio do wypraw nie ma sensu dźwigać auta w kosmos, montek na gumie 265x75x16 ma prześwit o 1 cm większy niż parch na 33x12,5x15 a widział ktoś wyprawowe auto na większej gumie?? :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 04 paź 2011, 15:48

Do wszystkiego trzeba dojść samemu;)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 04 paź 2011, 16:07

tylko po co wydawac na to 6-8 tys PLN??
nie lepiej przejechać się podobnym autem albo przynajmniej popatrzyć jakie rzeczywiście różnice daje taka a taka modyfikacja?
zgadzam się że nie ma tych aut za wiele, ale znowu też tragedii nie ma, na świecie też tego troche jeździ w USA czy AU wkłądają do GMC czy Jackaroo 35 cali i czochrają po terenie ;) tyle że na wyprawe co innego się do auta wkłada niż do czochrania w terenie, gro wydatków jest zupełnie niepotrzebna,
ale można też zbudować pomnik w którym padnie sprężyna na wyjeździe i co zrobisz? znajdziesz dystrybutora OME Lovelsa czy IM w środku Syberii? czy w Molgoli w głupiej Bułgarii znajomi sprowadzali z polski bo na miejscu był problem, a standardową sprężynę kupisz zawsze, to samo tyczy się drążków skrętnych,

każda wydumka któ¶a zmienia w aucie seryjny stan w razie awarii w czarnej dupie grozi pozostawieniem auta na miejscu, a tego nie chcemy chyba?
zgadzam się że auta należy usprawniać, ale tak aby nadawały się do zakładanych celów, a nie dowszystkiego bo tak się nie da ;) :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Nahen/thor_ » 04 paź 2011, 17:26

Moja wizja wyprawowego Troopera/Montereya:

Opony AT/MT 265/70/16 (czy BFG czy Grabbery czy GoodYeary to już w zasadzie na dziś tylko fanaberie osobistych preferencji i zboczeń ;) )

Bagażnik dachowy,

Snorkel,

Reszta to wyposażenie. Szkoda kasy na lift itp. lepiej za tą kasę kupić markowego Hi-Lifta z osprzętem a to już okolice 1,5-2 tysi. Wyciągarkę - ok, dojdzie Ci jeszcze jakaś navi wg mnie najlepiej kupić Panasonica CF18 i domotać do niego uchwyt, CB/UKF radio. A później jeszcze wiele innego szpeju.

Jeżeli nie będziesz miał Montka/Troopa z silnikiem 3.0D to prześwit na 265/70/16 będzie wystarczający, a wygoda w podróży też porządna.

W skrócie odpuść sobie podnoszenie auta.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przeróbka Monty

Postprzez croochy » 04 paź 2011, 19:04

Lift ma sens, gdy ktos używa auta do czochrania. Ja odczułem ogromną poprawę własciwości terenowych, ale nigdy nie myślałem o swoim aucie w kategorii auta wyprawowego. Bo po prostu wg moich jakiś tam przemyślen to on z definicji się nie nadawał krótka buda i benzynowe v6. Za to do czochrania już lepiej. Dostał MT pojeździłem, poznawałem auto, potem lift 2" i na dobrą sprawę nic więcej nie potrzebowalem. Potrafiłem nim objechać parchy na blisko 35" simexach. Fakt, że może kupiłem felerny egzemplarz, a może to po prostu za delikatne auto.

Gdybym planował wyprawówkę z monciaka, 3.1 automat. 265/75r16 cooper stt, snorkel, bagażnik na dach i troche oświetlenia. Hilift na koło z tyłu, do tego kilka pasów, tirfor. Tyle z niezbędnika, reszta jest indywidualną sprawą
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 05 paź 2011, 11:35

no własnie dlatego pytam i słucham szanownych kolegów co kupić , by mieć wyprawówkę
nie ma sensu podnosić montego ( nie bede tego robił)
czyli pozostaje :
wyciagarka jaka ?
snorkel z inter cars
bagażnik dachowy
hi-lift dla mnie nowośc czy jest mi ktoś w stanie wyjaśnić co to jest ? jak się domyślam podnośnik HI-Lift ( ceny około 250 zł plus zaczep na aluminiową felgę)
jakieś specjalne mocowanie musi być w aucie by móc podnieść Hi-Liftem ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości